Ik heb een Yamaha Neos die gewoon niet harder dan 70 wil. Ik kreeg hem standaard, dus ook standaard uitlaat, dat ging 70.
Toen kochten we een Tecnigas waarmee hij nog steeds 70 ging. Na het laten afstellen trok hij iets beter maar ging hij nog steeds 70 op top.
Toen kwam er vastloper waardoor de cilinder vervangen werd. Een 50cc van een redelijk merk gekocht (volgende verkoper), goed ingereden, nog steeds 70.
Hierna kwam er een powerfilter op + weer door een ander laten afstellen, andere rollen, drukveer en trekeveren. Nog steeds 70. Ook is er toen een andere koppeling geprobeert.
Hierna kwam er een Yasuni R + polini vario onder, maar je raad het al, nog steeds 70 km per uur op top.
De ontsteking is ook nog gecheckt door de tweede afsteller, er bleek een veter in te zitten die eruit is gehaald maar er zat geen begrenzing op.
Weet iemand hoe deze Neos harder kan?
Alvast bedankt voor de mogelijke toekomstige hulp,
Wel lief blijven heh!
Maar even je vsnaar eruit laten is idd handiger als je rollen eruit halen. Maar k ben erg benieuwd of ie dan zware overtoeren gaat maken.
En anders ist n kwestie dat er gewoon te weinig benzine is om te verbranden. Douw er dan een n sproeier van 10 maten groter in en haal je luchtfilter eraf
Nu heb ik een leuke (knappe) jongen ontmoet met een best wel brakke speedfight. Hij had er een schuiver mee gemaakt en daardoor zijn veel kappen geschuurd + kromme voorarm. Ook blijft de achterrem steeds hangen en stottert de motor bij het optrekken. Wel is het een LC, start goed en trekt als een beest (vergeleken met mijn Neos, ik denk dat deze zelfs harder gaat dan die katana van een paar replys terug). De Speedfight heeft nog maar 14.000 gereden, wat ook een heel verschil is met mijn Neos.
Ik kan deze scooter misschien ruilen tegen mijn Neos, ik wil het wel, nu nog even wachten op de mening van de tegenpartij.
Kijk eens of je snaar goed is uitgelijnt. of probeer ff een ringetje achter je grade deksel vandaan halen en tussen de vario en de gradedeksel te doen. en dan paar verschillende diktes testen. dan komt je snaar hoger.. suc6 mzzl mario
Meestal moet je met de rollen lichter gaan als je er een zwaardere drukveer erin zet. Met je sproeier zit je wel aardig goed waarschijnlijk. Probeer wel is een malossi gele drukveer. En dan zit je wel goed met je 3.8gr rollen. Dit was ongeveer mijn afstelling met mijn neos en technigas. Sterkte.
De Speedfight gaat niet door, dat blok was zwaar brak, mijn vriend heeft hem namelijk al eens uit elkaar gehad. Dus ik de afstelling van mijn Neos weer eens veranderen
iedereen doet zijn best om je te helpen en je maakt er gewoon een lolletje van terwijl je gewoon een of andere supern00b bent die nieteens de moeite doet om adviezen op te volgen
Nee, mijn vader zijn kennis heeft echt een erotische boerderij, 'De Woeste Hoeve'. Wel een oké kerel hoor, die eigenaar.
Maar om weer verder te gaan met mijn probleem. De Speedfight wordt niks, een ander blok is mij te duur, en de cilinder zit inmiddels goed vast (weer 70 km/uur ja). Ik denk dat ik nog eens zonder rollen ga testen zoals al eerder gevraagd is.