Neos wil niet harder dan 70

Status
Not open for further replies.

Cool)(men)(

Well-Known Member
Beste medemens,

Ik heb een Yamaha Neos die gewoon niet harder dan 70 wil. Ik kreeg hem standaard, dus ook standaard uitlaat, dat ging 70.

Toen kochten we een Tecnigas waarmee hij nog steeds 70 ging. Na het laten afstellen trok hij iets beter maar ging hij nog steeds 70 op top.

Toen kwam er vastloper waardoor de cilinder vervangen werd. Een 50cc van een redelijk merk gekocht (volgende verkoper), goed ingereden, nog steeds 70.

Hierna kwam er een powerfilter op + weer door een ander laten afstellen, andere rollen, drukveer en trekeveren. Nog steeds 70. Ook is er toen een andere koppeling geprobeert.

Hierna kwam er een Yasuni R + polini vario onder, maar je raad het al, nog steeds 70 km per uur op top.

De ontsteking is ook nog gecheckt door de tweede afsteller, er bleek een veter in te zitten die eruit is gehaald maar er zat geen begrenzing op.

Weet iemand hoe deze Neos harder kan?

Alvast bedankt voor de mogelijke toekomstige hulp,

Douwe G.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Nou ik had dus gezecht om 17:05, daar bek dus ook alweer...

We hebben der een cdi van een andere scooter opgezet...waarvan we zeker wisten dat die niet begrensd was. Resultaat : 70KM/U

Is dit een zeer unieke neo's die niet harder wil dan 70 ? Maar waar ik niet trots op hoef te zijn... :S
 
Johannes...niet zo de gek steken met mijn neo's jonge !!!
haha..die evo van jou cker pro racing...dikke pimper :D

Maar weet iemand misschien nog iets anders, zou de ontsteking begrensd kunnen zijn ?

Maakt het misschien ook heel veel uit, dat de cilinder maar met 3 bouten vast zit ? :D Et rijd wel, al 1200 KM, maar maakt het que vermogen wat uit ?

En dan nog wat : Ik heb ontsteking deraf gehad, daar zat nog een pakking achter, toen ik die pakking weg haalde, stroomde er olie uit. Zijn mijn keerringen dan lek, of kant ook de oliepomp zijn ?
 
De grootte van de sproeier klopt ongeveer wel. Ik had met een luchtgekoeld minarelli blok (wat ook onder een Neo's zit) ook sproeier 82, dit was icm 12mm DellOrto, Malossi Multivar en Technigas Next. Ik ging wel wat harder, tegen de 95 op de teller. (luchtfilterbegrenzing was eruit)

Een andere vario helpt wel zeker. De polini vario is meestal niet een van de beste, al zou deze natuurlijk wel beter moeten zijn dan de standaard. De Malossi Multivar of de vario van Hebo zijn zeer goede vervangers, deze brengen zeker de snelheid wat omhoog, mits goed afgesteld.

Ik had 4.3 gram rollen, malossi gele drukveer en sproeier 86 in de standaard vario. In de multivar had ik 5.7 gram rollen. Deze afstelling was perfect, de scooter trok goed in een keer door zonder dips en had een mooie topsnelheid.

Wat ook zou kunnen helpen is misschien een andere Vsnaar. (zal niet veel effect hebben) Maar als uw scooter al rond de 25000 km gelopen heeft, heeft de Vsnaar het al lang te verduren gehad. Het is verstandig om dan even te kijken of die misschien vervangen moet worden (kijk naar scheurtjes en andere slijtagesporen).

Als u uw cilinder gaat vervangen, dan is een Dr70 een goede keuze. Deze cilinder is zeer slijtvast en levert toch wat extra vermogen. Veel harder zal u er waarschijnlijk niet mee kunnen gaan dan met een standaard cilinder, wel zou het u een hoop trekkracht meer geven, mits goed afgesteld natuurlijk. De technigas is een goede uitlaat, maar zorg ervoor dat de demper regelmatig even gecontroleerd wordt of hij nog vast zit, en zorg ervoor dat u hem goed verzorgd (regelmatig olie insmeren) zodat hij niet roest (daar is een Technigas erg gevoelig voor).

Als u uw cilinder vervangt is het misschien wel slim om de krukas + lagers te vervangen. Alleen lagers vervangen is al voldoende, maar een rotklus. Het is wel te doen met de standaard cilinder, maar dan moet u goed smeren. 1 a 2 dopjes olie bij een tankbeurt erbij gooien en dat zal voldoende zijn, maar mocht u toch liever het zekere voor het onzekere willen nemen: voorkom problemen en vervang de krukas + lagers. Doppler maakt zeer goede en relatief goedkope krukassen en is daarom zeer aan te raden. C3 lagers is wat u nodig heeft:)

Ik hoop dat dit voldoende informatie is:)
 
AC cilinder komen ook heus wel boven de 70 uit hoor ;)

En AC vertanding kut is natuurlijk een blaat opmerking.. das dezelfde vertanding als in een LC ligt.


Cool)(men)( said:
Kan ik zomaar de vario derin smijten zonder rolletjes ? Dan zalk dat es doen...
Ik ben benieuwd.
Als inderdaad verschikkelijke overtoeren maakt niet blijven rijden, dan wordtie te warm. Maar zodra hij overtoeren maakt weet je genoeg, dan istie niet electrisch op toeren begrensd.
 
Ik heb al tijden lang hetzelfde probleem gehad met een aprillia sr ac. Alles gedaan uitlaat, cilinder (70cc) andere cdi, andere ontsteking, carb. vario koppeling en nog steeds 70 en heel af en toe 75/80 maar hij was goed afgesteld trok autowheelie.... Heb dat probleem nooit opgelost gekregen.

greetz,
 
een neo's moet makkelijk sneller willen , maar als ik dit zo hoor is het geen wonder dat je dat niet voor elkaar krijgt , het is gewoon gepruts wat je nu doet!! als er al 1 tapeind mist dan kun je al spreken van een serieus defect!!

oh ja, is je teller btw wel goed?? heb het vaker meegemaakt dat de teller gewoon niet verder gaat....
 
melf #50 said:
een neo's moet makkelijk sneller willen , maar als ik dit zo hoor is het geen wonder dat je dat niet voor elkaar krijgt , het is gewoon gepruts wat je nu doet!! als er al 1 tapeind mist dan kun je al spreken van een serieus defect!!

oh ja, is je teller btw wel goed?? heb het vaker meegemaakt dat de teller gewoon niet verder gaat....

Erg netjes ben ik inderdaad niet, mijn kappen zitten er los op, de luchtfilter valt er om de paar km onder vandaan, het ding is zo ruig als wat. Ik zal die tapeind eerst wel ff fixen, alleen was dit probleem er ook al met de vorige cilinder.

Mijn eigen teller werkt trouwens ook niet, ik meet het altijd met een ander zijn scooter > http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=22952

Ik beloof hem al een hele tijd dat mijn Neos straks sneller gaat dan zijn stomme morini blokje, maar het lukt me nog steeds niet, help!?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top