Neos wil niet harder dan 70

Status
Not open for further replies.

Cool)(men)(

Well-Known Member
Beste medemens,

Ik heb een Yamaha Neos die gewoon niet harder dan 70 wil. Ik kreeg hem standaard, dus ook standaard uitlaat, dat ging 70.

Toen kochten we een Tecnigas waarmee hij nog steeds 70 ging. Na het laten afstellen trok hij iets beter maar ging hij nog steeds 70 op top.

Toen kwam er vastloper waardoor de cilinder vervangen werd. Een 50cc van een redelijk merk gekocht (volgende verkoper), goed ingereden, nog steeds 70.

Hierna kwam er een powerfilter op + weer door een ander laten afstellen, andere rollen, drukveer en trekeveren. Nog steeds 70. Ook is er toen een andere koppeling geprobeert.

Hierna kwam er een Yasuni R + polini vario onder, maar je raad het al, nog steeds 70 km per uur op top.

De ontsteking is ook nog gecheckt door de tweede afsteller, er bleek een veter in te zitten die eruit is gehaald maar er zat geen begrenzing op.

Weet iemand hoe deze Neos harder kan?

Alvast bedankt voor de mogelijke toekomstige hulp,

Douwe G.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zijn der verder nog willekeurige personen die denken mijn "Yamaha Neo's" over de 70 KM/u te kunnen tunen.

Daarnaast zat ik nog met een enkele vraag...

In mijn carb. hangt nu een 84 sproeier, en de luchtfilterbegrenzing is der uit, de bougie is heel goed van kleur. Maar toch denk ik aan de ene kant dat mijn sproeier veel te groot is voor een : 12mm, 50cc, 3.8gram rollen, wittedrukveer, tecnigas next

Et lijkt mij veel te groot, voor als der niet eens een PF onder hangt.

Als ik de lcuhtfilter weer begrens, en ik krijg de sproeier tot de 70 terug. (Dus als de bougie in combi weer goed is), zou ik dan ook wat winnen op acceleratioe, snelheid, vermogen :p

Douwe G.
 
meer mengsel = grotere boem = meer vermogen... theoretisch.

Als je scoot met geen mogelijkheid over die 70km te douwen is.. is hij electronisch begrensd. Dit zou je kunnen testen door er te lichte rolletjes in te gooien. Als hij geen overtoeren maakt is je CDI begrensd.
Hierdoor maakt het geen drol uit wat voor cilinder of uitlaat er onder hangt. Het enige wat verschil zou kunnen maken is de vario. Als die de snaar hoger krijgt als de vorige vario, heb je een andere overbrenging, en meer rpm aan het achterwiel. Maar als de vario de snaar net zo hoog legt als de vorige vario, maakt ook die geen verschil.

Ik zou het probleem bij de CDI zoeken.
 
Waarom is het de CDI niet?
Lees mn argumenten eens.

Misschien is de standaard Neo's CDI niet begrensd.. maar misschien zit er geen std CDI meer in ;)
 
quote:

In mijn carb. hangt nu een 84 sproeier, en de luchtfilterbegrenzing is der uit, de bougie is heel goed van kleur. Maar toch denk ik aan de ene kant dat mijn sproeier veel te groot is voor een : 12mm, 50cc, 3.8gram rollen, wittedrukveer, tecnigas next

ik denk dat je een 76 er sproeier erin moet gooien miss een andere bougie en 5,2 gram rollen en een gele malossi drukveer want rollen zijn te licht daardoor maakt hij te veel verlies op een 50 cctje als je zwaardere erin gooit dan zal hij ws wat beter en harder lopen. dat heb ik ook ooit eens gehad met te lichte rollen gereden toen ik ze veranderde deed hij het beter verder veel success
 
std zit er in een neo's een 68 sproeier , maak je m sneller met een andere uitlaat zal er een 76 sproeier in moeten , zonder prop minstens 88/90...

maar als er een andere cilinder op zit (wat niet eens nodig is!!) kun je het nooit zeggen , imitatie cilinders lopen vaak slechter en vaak komen er onregelmatige sproeiermaten aan te pas..
 
Wrom zitten jullie allemaal over de sproeiers, ik bedoel ik heb er zelf op gereden en hij maakt geen vreemde geluiden ofzo, Een sproeier probleem zou je meteen merken tog.
 
Zelfs de mensen van ZTH tuning (Jubbega sprinters) kunnen dit probleem niet uitleggen, nou heb ik vanmiddag van johann0r een multivar gekocht...Resultaat : 70 KM/u

Et is verdorie niet te geloven, ik moet maar es naar die cdi kijken :p
 
Ik heb met google proberen te zoeken, naar cdi-plaats...Maar geen enkel resultaat geeft mij het antwoord op de vraag, waar vind ik mijn cdi op een neo's :D

Dus heeft een of andere neos-driver het antwoord :p
 
Nou, ik ga vanmiddag naar iemand om de CDI eens te vervangen, hij zit bij ZTH tuning dus hij weet het wel te vinden. Jullie horen het nog wel!

Om 17:00 vandaag heb ik et antwoord op deze al lang wordende topic

Douwe G.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top