Neon onder speedfight?

Rubenies

Bike? Wtf is that!?
Beste, ik heb onlangs op easyparts een neon lijnt van 50 cm besteld http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0118220374R/0-4-295-223-845/ . Deze is vnd aangekomen, maar nu heb ik een paar vraagjes hierover om te installeren.
- welke is de + draad enb welke de - draad?
- Hoe bevestig ik deze onderaan mijn speedfight?
- Hoe bouw ik deze schakelaar in? http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0118208251//
Hoe krijg ik de + en - draad aangesloten op de accu?
Alle suggesties zijn welkom ;)

Mvg,
Ruben
 
Advertisement - register to remove this

tis ff proberen :) hij werkt iig alleen maar als plus op plus zit en min op in (tis maar 2x gokken, is de moeite niet :p)

als je dan weet welke draad de plus is, maak je die vast aan 1 pootje van je schakelaar, aan het andere pootje verbind je een ander draadje wat naar de pluspool van je accu loopt (mindraad hoef je niks mee te doen)

En de draden kan je gewoon (als het koper blank ligt) tussen de schroeven van je accu vastmaken (iets losmaken, dan draadje ertussen en weer vast)

hoe en waar je de buis dan op gaat hangen moet je zelf ff voor kijken, daar kan ik je niet mee helpen ;)
 
Bedankt, het is niet dat ik mn neon naar de haaien help als ik de - op de + pool vn de batterij aansluit?
En hoe bevestig ik di + draad aan mijn schakelaar? Ook heeft mijn schakelaar 3 pootjes, maakt het uit aan welk vn de 3 ik de draad laat uitkomen?
Kan ik ook gwn de + draad in 2 knippen en de uiteindes op mn schakelaar aansluiten?

Mvg,
Ruben
 
Last edited:
je doet een draadje van je + pool bij je accu, deze sluit je aan op 1 van de 2 buitenste pootjes van je schakelaar.
dan doe je de + draad van je neon aan het middelste pootje van je schakelaar.
en het - draadje van je neon gewoon naar de - pool van je accu.

als het goed is zou het zo moeten werken :)
 
je doet een draadje van je + pool bij je accu, deze sluit je aan op 1 van de 2 buitenste pootjes van je schakelaar.
:)

Is ijzerdraad genoeg geleidend voor dit? Of moet ik egt een koperdraadje gaan kopen? En hoe bevestig ik deze aan mijn schakelaar? Ik bedoel, hoe zorg ik ervoor dat de draad op mijn schakelaar blijft steken.

Mvg,
Ruben
 
misschien is het slim om geen gewoon ijzerdraad te gebruiken, een koperdraadje moet goed zijn. om hem vast te maken zou je het eraan kunnen solderen, is niet zo moeilijk om te doen.
 
Ja dat is een hele fijne schakelaar, je hoeft alleen een gaatje te boren/dremelen met een diameter van de schakelaar (het stukje waar de schroefdraad op zit). Dan dat dunne moertje die je erop ziet zitten, eraf draaien, schakelaar van onderen door het kapje heen steken, en dan dat moertje er weer op draaien zodat de schakelaar stevig aan de kap blijft zitten.
Het is eigenlijk erg simpel, vroeger snapte ik ook niet hoe dat werkte maar toen ik er 1 kocht, sprak het eigenlijk vanzelf :)
 
Jah ik dacht al zoiets, maar het leek me een hele klus om di moer eraf te krijgen, zat egt strak 8P

Alleszinds bedankt, kga dit weekend beginnen met het te installeren.

Mvg,
Ruben
 
Back
Top