hoe neon aansluiten ?

RomeoNitro

Well-Known Member
Hoi , ik heb neon op mijn nitro gezet .. maar deze zit nu recht op de batterij aangesloten. dus als ik contact uit zet blijft de neon branden.
kan dat kwaad ? of weet iemand hoe ik het anders kan doen ?
alvast bedankt :#
 
Advertisement - register to remove this

Ik had dit vroeger ook gedaan, niet goed dan gaat je batterij dood.
Sluit dit ook niet aan op je lichten of je neon springt kapot.

Je moet er een schakelaartje tussenzetten of op je contact aansluiten.
Heb je echt geen schakelaartje pak oude lamp en dat knipknopje voor het aan te zetten snij dat eraf en zet dat tussen de neon en de batterij ( + pool). Zo deed ik het vroeger.
 
Je kan ook een geschakelde draad in je kabelboom opzoeken met geschakelde + en hem daar op aansluiten, zit vast wel ergens onder de cockpit unit.
 
Beter hou je het gewoon zo, en zet je er een schakelaatje tussen.
en dan schakel je alleen de plus, dus dan krijg je dit ong;

De + draad van je neon, gaat naar de schakelaar. en van de schakelaar gaat er een andere draad naar je +pool van je accu.

en de - draad van je neon, sluit je direct aan op de - pool van je accu

Zo heb ik het altijd gedaan.
ene pas erop dat er geen water bij komt, want daar kunnen ze heel slecht tegen!

succes
 
Je kan ook via je contact inderdaad is beter.
Je + draad sluit je aan op het bruine draadje van het contact steek het gewoon mee in de fishe.

De - draad zet je gewoon op je relais of iets metaal.
 
een schakelaar had ik er al tussen .. was ik vergeten vermelden .
maar als ik op het contact aansluit gaat de neon gewoon uit als ik de moter afzet ?
 
schakelaar-7-of-7.jpg



Ik heb er gwn zon een tussen gezet, en goed weg gewerkt en werkt prima kreeg eerst zoon waarde loos schakelaartje.

veel succes
 
Misschien is het makkelijker om een normale schakelaar te nemen zodat je er gewoon makkelijk bijkan ook.

E894U.jpg


Daar hoef je alleen een gaatje voor te boren waar die doorheen past, en dan schroef je hem vast op je kap, supersimpel. Eventueel kan je er dan ook nog een kapje opzetten, maar dan valt die weer meer op.

e889u.jpg
 
Back
Top