Naraku veer klipje kwijt

Hoi io heb een 19mm carburateur gekocjt maar er zit geen klipje tussen de gasnaald en veer. Wel een klipje die de gasnaald vast houd. Maar niet die hem veer terug duwt met de veer.

Ik kan hem niet vinden online miss weet iemand waar ik hem kan kopen of welke past.

De carb kan ook niet meer retour worden gestuurd.
 
Advertisement - register to remove this

Kan het zijn dat er geen clipje op hoort ?
Zit er onder de veer een plastic plaatje die de naald op zijn plek houd ?
Nu zit er ook verschil tussen 2 en 4 takt carburateurs.
Geef ook even aan om wat voor scooter en carburateur het gaat.
 
Soms zit er enkel een '' W '' vormig clipje ipv de ronde plastic plaat die het tegen houd.
Ik ben zelf geen fan van die clipjes aangezien de ronde plastic plaat me een stuk zekerder lijkt.
 
Kan je de gasschuif eruit halen en in `onderdelen naast elkaar leggen en een foto maken ?
Naald, gasschuif, plaatje, veer.
Ben op werk en die staat bij de monteur doe ik later
Post automatically merged:

Soms zit er enkel een '' W '' vormig clipje ipv de ronde plastic plaat die het tegen houd.
Ik ben zelf geen fan van die clipjes aangezien de ronde plastic plaat me een stuk zekerder lijkt.
Zit er ooo niet in geen klipje plasticje etc
Post automatically merged:

Zij de monteur dat die er niet was
 
Ik zou toch wel de verkoper contacteren met de vraag of hij of zij misschien iets zijn vergeten mee te leveren bij die carbarateur.
Wat een service als ze zon carb leveren met missende onderdelen en dat iemand maar moet uit zoeken waar ze dat missende onderdeel moeten kopen.
Ik zou gokken op een borgplastic rondsel ( hoe moet je het noemen ) van een Dellorto PHBG 19 mm en hopen dat het zal passen ,
ik neem aan dat ze wellicht dezelfde maat hebben in de gas schuif .

Dat is juist het nadeel van de goedkopere carbarateur merken, het is vaak afwijkend van het origineel zoals Dellorto
vanwege copy rechten. En zoek maar eens passende reserve onderdelen om zon carb te reviseren na een bepaalde tijd.
Laat staan het af stellen waar je echt aan je eigen afstel kunsten bent over geleverd, met merken als Dellorto is dat redelijk universeel te doen.
Beter een Dellorto dat bespaart je op het einde toch wel wat stress en onnodige puzzels met afstellen,
zelfs tweedehands Dellorto carbs zijn beter aangezien je er revisie setjes voor kan kopen waar door ze weer als nieuw functioneren.
Ik zeg niet dat die Naraku carb slecht is maar ze zijn iets anders af te stellen dan het originele Dellorto model , en het nog lastiger word als er een onderdeel van mist natuurlijk.
 
Last edited:
Back
Top