Naraku big valve membraam

Hallo, ik heb een tijdje geleden een naraku big valve inlaatsysteem gekocht voor mijn speedfight 2 en nu gemonteerd en ik kreeg een dikke backfire en ik vrees dat mijn membraam kapot is buiten de keeringen die ik waarschijnlijk er uit geblazen heb. Waar zou ik een nieuw membraan kunnen kopen? Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Ben zelf niet zo groot van merken zoals naraku of mezoly. Je zou beter dit inlaat systeem van stage6 kunnen halen.

 
De inlaat van een Peugeot verticaal blokje ligt nou niet echt op de beste plek inderdaad. Maarja het Peugeot verticale blok is altijd een laagtoerig blok geweest.

De inlaat van een minarelli verticaal blok ligt gunstiger dan van een Peugeot verticaal..
 
Minarelli Verticaal heb ik zelf weer helemaal geen ervaring mee, maar als ik zo even kijk, inderdaad, dat lijkt een heel stuk minder begrensd.

Ik zou gewoon niets extra's van zo'n spruitstuk verwachten. Het membraam zelf begrenst natuurlijk ook wel wat, dus het zal misschien wel iets schelen, maar ik denk nooit genoeg om een merkbaar verschil te geven. Als je echt alle kleine beetjes er uit wil halen, oke, misschien leuk. Maar als je dat wil doen moet je gewoon een ander blok kopen, krijg je veel leukere resultaten.

Om toch antwoord te geven op de vraag, van wat ik zo zie lijkt het me gewoon een standaard minarelli horizontaal membraam, ik zou kijken of die plaatjes passen. Anders kan je ze ook gewoon zelf snijden.
 
Ja ik ben nu nog 14 en wil een snelle daily bouwen ik heb er een dr50lc op zitten en wou eerst een aerox blok er onder maken maar dat is te veel voor een daily. Ik ben van 12.5 naar 17.5 gegaan dus moest een nieuw spruitstuk toen zag ik die voor goedkoop 2dehands en was niet gebruikt dus ik dacht dan haal ik die maar. Ik ben ook een andere speedfight lopend aan het maken en lukte niet dus dacht ik pak mijn nieuw uit de doos 17.5 maar dat ging niet door het spruitstuk dus ik dacht dan pak ik die maar even
Post automatically merged:

Ben zelf niet zo groot van merken zoals naraku of mezoly. Je zou beter dit inlaat systeem van stage6 kunnen halen.

Ja weet ik, ik ben ook geen grootte fan daarvan maar ik heb een andere carb en die past niet op dat spruitstuk dus ik heb die voor goedkoop 2dehands gevonden dus ik dacht dan haal ik hem maar. De blokken kan je aardig hoog toerig laten lopen maar niet zoals een aerox. Gewoon een beetje een snelle daily is goed.
 
Grappig zo'n gigantisch spruitstuk, met gigantische opening, die toch door het kleine gleufje heen moet waar normaal het membraam zit. Totale onzin gewoon.
nee, de opening van een geopend membraan is vele malen kleiner dan de opening waar hij voor zit.
door het oppervlak waar je membraan over valt te vergroten, kan de opening wel degelijk nuttig groter worden.
 
Ja ik ben nu nog 14 en wil een snelle daily bouwen ik heb er een dr50lc op zitten en wou eerst een aerox blok er onder maken maar dat is te veel voor een daily. Ik ben van 12.5 naar 17.5 gegaan dus moest een nieuw spruitstuk toen zag ik die voor goedkoop 2dehands en was niet gebruikt dus ik dacht dan haal ik die maar. Ik ben ook een andere speedfight lopend aan het maken en lukte niet dus dacht ik pak mijn nieuw uit de doos 17.5 maar dat ging niet door het spruitstuk dus ik dacht dan pak ik die maar even
Post automatically merged:


Ja weet ik, ik ben ook geen grootte fan daarvan maar ik heb een andere carb en die past niet op dat spruitstuk dus ik heb die voor goedkoop 2dehands gevonden dus ik dacht dan haal ik hem maar. De blokken kan je aardig hoog toerig laten lopen maar niet zoals een aerox. Gewoon een beetje een snelle daily is goed.
Een dr50 is hetzelfde als een standaard cilinder, een Aerox blok gaat wat lastig worden een Piaggio blok monteren gaat al stuk makkelijker ;) uit eigen ervaring ook een stuk betrouwbaarder om als daily te gebruiken
 
Een dr50 is hetzelfde als een standaard cilinder, een Aerox blok gaat wat lastig worden een Piaggio blok monteren gaat al stuk makkelijker ;) uit eigen ervaring ook een stuk betrouwbaarder om als daily te gebruiken
ja dat zal wel kloppen ben van plan om een zip 2000 of skr te halen denk eerst eens een zip en dan sf als daily en dan een dikke zip bouwen
 
Speedfight als daily is juist niks is wat ik bedoelde te zeggen. Heb er ook 1 gehad en was alleen maar gezeik elke keer weer, kon er nooit van op aan dat ie zou starten, overstap naar Piaggio gemaakt en geen gedonder meer op de daily's
 
Ja ik ben nu nog 14 en wil een snelle daily bouwen ik heb er een dr50lc op zitten en wou eerst een aerox blok er onder maken maar dat is te veel voor een daily. Ik ben van 12.5 naar 17.5 gegaan dus moest een nieuw spruitstuk toen zag ik die voor goedkoop 2dehands en was niet gebruikt dus ik dacht dan haal ik die maar. Ik ben ook een andere speedfight lopend aan het maken en lukte niet dus dacht ik pak mijn nieuw uit de doos 17.5 maar dat ging niet door het spruitstuk dus ik dacht dan pak ik die maar even
Post automatically merged:


Ja weet ik, ik ben ook geen grootte fan daarvan maar ik heb een andere carb en die past niet op dat spruitstuk dus ik heb die voor goedkoop 2dehands gevonden dus ik dacht dan haal ik hem maar. De blokken kan je aardig hoog toerig laten lopen maar niet zoals een aerox. Gewoon een beetje een snelle daily is goed.
ik heb nog veel inlaat spul liggen voor peugeot, 19mm spruitstukken carbs enz mocht je interesse hebben
 
Speedfight als daily is juist niks is wat ik bedoelde te zeggen. Heb er ook 1 gehad en was alleen maar gezeik elke keer weer, kon er nooit van op aan dat ie zou starten, overstap naar Piaggio gemaakt en geen gedonder meer op de daily's
ik heb 2 speedfights ene weer werkend gekregen maar loopt niet helemaal lekker denk te kleine sproeier maar ook op me vivacity nooit problemen gehad start altijd
 
Back
Top