Na tunen cilinder opnieuw afstellen?

Marcdebuck

New Member
Hallo, ik zal eerst even mijn setup gooien:
Dr70 getuned
Stage6 spruitstuk
Polini cp 19mm
Sproeier 85
Polini airbox filter
Yasuni r
Speedfight 2 lc brom vertanding
Malossi vario 6,5g rollen
Stage6 half poulie
Polini 3g koppeling
Stage6 koppelings huis
Gele polini trekveren
Gele malossi drukveer

Nou liep hij voor het tunen redelijk alleen merkte ik dat er meer uitgehaald kon worden. Daarom heb ik mijn cilinder laten tunen (uitlaat poort 2mm breder en 1mm hoger). Nu loopt die na het tunen echt bagger. Slome gasreactie, komt eerst niet in toeren voor een paar seconden daarna vlamt hij wel echt hard door. En als ik gas los laat en herneem begint hij te stotteren. Wat kan dit nu zijn? Ik snap dat zijn powerband nu hoger in zn toeren ligt.
 
Advertisement - register to remove this

Grote sproeier plaatsen en of positie gasnaald wijzigingen

Opmerkelijk dat je laat tunen en de vervolgstappen niet weet.
Klopt heb ik ook al gedaan. Toch blijft gasreactie slecht en komt hij niet echt op toeren na gas hername. Alleen het stotteren is hier mee weggegaan. Lijkt mij nu nog drukveer/rollen afstelling dan?
 
Haha, nee die jonge heeft er wel verstand van. Doet er ook meerdere per week dus weet wel wat hij doet.

Scooter heeft nog een bwaap bij gasgeven dus ga nog een paar maatjes omhoog met sproeier kijken hoe hij dan loopt
Dat wil niks zeggen, als ze dan allemaal zo beroerd zouden lopen dan kan ie er desnoods 100 per week mishandelen. Maargoed je moet hem na tunen wel opnieuw afstellen ja, gewoon zoals je eerst ook hebt gedaan en dat is met de carb afstellen. Gooi een sproeier van een maat of 10 groter erin en kijk wat er dan gebeurt
 
Back
Top