std. cilinder tunen, of een DR70?

bakel

Well-Known Member
Hey,

Ik wil graag mijn scooter sneller op laten trekken, en zo min mogelijk harder te gaan als nu ( 80 km/h).

En ik zit zelf te denken aan me std. cilinder te laten tunen (3br), of een DR70 te kopen, wat zouden jullie doen?

Ik heb een sr2000, en me cilinder heeft al 16500 km gelopen...
En ik heb een technigas next uitlaat geheh...en std. carb.

Ik hoor het graag, Groetjes
 
Advertisement - register to remove this

Het is niet mij plan om de ts topic te kapen. Maar ik heb even een snelle vraag. Ik heb nou een gianelli giant 2 eronder hangen(alleen dat en een delta klots). Hoeveel dit op de woutenbank scoort weet ik niet. Maar aan de ene kant wil ik liever me standaard lelijke pot erop hebben en dan met een 70cc. Nou las ik dat een 17,5 carb het beste werk met een snelle pijp. Maar stel ik neem een 70cc met een standaard uitlaat (erg sloom dus) Heeft het dan wel nut om er een 17,5 onder te gooien. Hoeveel zal je dan ongeveer halen op de wouten bank? Zijn wheelies eventueel mogelijk? En welke `goedkope` 70cc kan ik het beste pakken op me slome standaard lelijke pot? Is die katalisator niet slecht voor die 70cc? Ik vraag dit omdat ik geen ervaring heb met 70cc.
 
Een 17.5 op een DR70 met standaard uitlaat heeft echt geen zin. Houd dan gewoon 12mm. Je zal nog zeker 80 op je teller halen als je een beetje onbegrensde pijp hebt.. Alleen hoef je niet te verwachten dat je sneller trakt dan een 50cc met goede pijp.

Die Giant2 die je hebt is juist erg leuk voor 70cc, die zou ik niet inwisselen voor een echte standaard pijp.
 
Aidix said:
Een 17.5 op een DR70 met standaard uitlaat heeft echt geen zin. Houd dan gewoon 12mm. Je zal nog zeker 80 op je teller halen als je een beetje onbegrensde pijp hebt.. Alleen hoef je niet te verwachten dat je sneller trakt dan een 50cc met goede pijp.

Die Giant2 die je hebt is juist erg leuk voor 70cc, die zou ik niet inwisselen voor een echte standaard pijp.

Dus met dr70 en standaard pijp trek is dus langzamer dan orginele 50 met giant 2?
 
ik heb met dr70 incl std pijp en 17.5mm...ik raad het nie aan, rijdt nie lekker ondanks het goed afgesteld stond.. dus met dr moet je gewoon een leuke pijp nemen yasuni r / tjt gruppo b...als je dat nie wil moet je gewoon 50 blijven rijden

oooi
 
MinaRallyLC said:
Dus met dr70 en standaard pijp trek is dus langzamer dan orginele 50 met giant 2?

Dat zou goed kunnen ja, en een standaard 50 LC met Doppler S3R om maar iets te noemen is je zeker te snel af. Een DR70LC houdt helemaal niet van lage toerentallen.

Een Giant2 is ook niet de snelste pijp natuurlijk, maar op 70cc werkt die wel een stuk beter dan je standaard roestbak, is een stuk hoogtoeriger en ik heb ook gezien dat een TP70 AC met Giant2 op de bank stond. Deed zo'n 1.5pk meer dan een 50cc LC met goede uitlaat.
 
70manstonzip said:
Tsjah die krukas zit er denk tog aan te komen hoor

wat een BS :rolleyes:

andere krukas heb je Helemaal NIET nodig,
koop gewoon die DR 70 , ga niet aan je cilinder zitten prutsen , kans dat het fout gaat komt snel om de hoek kijken.

over die krukas.

Een vervanger voor je std. krukas is helemaal niet nodig, zolang je keerringen en lagers nog goed zijn zal ik daar niets aan doen,
de krukas kan die cilinder met gemak hebben alleen moet je er wel voor zorgen dat de smering van je lagers en krukas wel erg goed blijft. !!!
mocht het toch voorkomen dat je lagers of keering(en) kapot zijn dan zal ik eerder gaan kijken voor een andere krukas.
 
Oke dan, dankjewel voor jullie reacties allemaal... haha heel lang gelede dat ik teruggekeken heb op mijn post...

Maar goed, nu is het wachten of ik wordt aangenome op de andere school ja of nee, en zoja dat ga ik beginnen met me scooter, en dan zal ik gewoon dr70 pakken, of...
kan een tjt gruppo b @ std cilinder?

Want die wilde ik al voordat ik me technigas kocht maarja..mocht niet (A) haha
 
std uitlaat van sr2000 is ongelovelijk goed ( ervaring ).
Mijn setup was toen : polini 70 gietijzer , 17.5 carb en race vario.
Ding reed perfect!
Uiteraard eerst met 12mm getest maar de 17.5 deed het velen malen beter.
(ook kwa koeling merkte ik het enorm)

Zelfde verhaal bij piaggio met std pijp. :)

17.5 kan dus prima en heeft wel degelijk nut.

edit : deze setup ook getest icm nardo ( omgelast ) , samba , power1 en nrx ( omgelast ).
Std uitlaat deed bijna niks onder al deze pijpen kwa top snelheid en trekkracht.
 
Back
Top