na montage reverse uitlaat geen prestatieverschil

kalemafkees87

Well-Known Member
hallo luitjes,

ik heb laatst een gianelli reverse onder m'n scooter gemonteerd.(uiteraard direct de begrenzer eruit)
sproeier paar maatjes groter en lichtere rollen in de vario.
nu is het zo dat ik geen prestatie verschil merk alleen het geluid is wat aantrekkelijker geworden voor oom agent.
ik begrijp niet wat het probleem is.

het gaat om een Peugeot ludix met de volgende setup:

std cilinder met nieuwe zuiger + veren.
doppler volle wangen krukas +nieuwe lagers.
std carburateur sproeier 66+ std luchtfilter
std vario met 6 grams rollen
gele drukveer en gele trekveertjes in de koppeling
en uiteraard de gianelli reverse(ontgrensd).

top was met std vervangingsuitlaat 70/80 op de teller
wat nu nog steeds zo is.

je zou toch verwachten dat ik nu wel een wat hogere top zou mogen verwachten.
kleur van de bougie is perfect ,toerenverloop is ook goed.
gashername is ook prima .
alleen wil ie niet harder...
heb geen eerdere ervaringen met een Peugeot nieuw type blok maar is dat alles wat het blokje mij te bieden heeft of heeft hij meer in zijn sas?

alle reacties zijn welkom!

cheers Kale
 
Advertisement - register to remove this

Vriend van me kreeg uit zijn std cilinder en gianelli reverse er ook niet meer uit dan 80-85 op de teller. Mocht je nog harder willen gaan zou ik gewoon op 70cc overstappen. Ik had 70cc yamaha neos met gianelli reverse en kreeg hem op 104 km/h op digitale teller. Met malossi vario & koppeling.

Wat overigens wel inhoud dat je er regelmatig aan kan sleutelen als je veel op de top rijdt.
 
Last edited by a moderator:
70 cc, das ook weer zo wat. mezelf kennende..dat word vaak tanken.
ik denk dat ik me maar moet neerleggen bij de wat lagere snelheid.had wel wat anders verwacht van de terugloper.
ben wel van plan een leuk project te starten met een scooter die de straatstenen uit zn verband trekt.
dit zal geen Peugeot worden maar eerder Minarelli of Piaggio.. gezien de beschikbaarheid van onderdelen.
 
Wat je nu hebt is wel een mooie snelheid hoor ik zal je vertellen waarom buiten de bebouwde kom is: 45 max rijden rij je 80 dan zal dat c.a 75 echte km zijn. Dus dan gaat er nog een kleine correctie vanaf bij de politie. En dan kan jeje rijbewijs mooi houden. Want 30kmh te hard is rijbewijs inleveren. Ik zie trouwens dat je de standaard sproeier der in hebt zitten probeer is 1 of 2 maatjes groter.
 
Ik snap even de relatie niet tussen het opvoeren van de scooter en het behouden van je rijbewijs. Boven de 56km per uur heb je gewoon al een wok status op je scooter.. En dat gebeurd bij een 2-takt al redelijk snel, aangezien die sneller een stuk harder lopen dan een 4-takt.

Snap overigens ook niet waarom de topic starter nog harder wilt, dan al harder zou mogen.. Zou het gewoon zo laten eigenlijk. Neem aan dat de scooter al belangrijk genoeg is om van A naar B te komen.
 
Back
Top