This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Na 3 dagen sleutelen wordt ik nu echt gek....

Mark@Typhoon

Old member
hey mensen,

Ik heb me nieuwe setup aan t afstellen alleen wilt dit niet zo lekker lukken...

Setup =

Athena 70 (hebo alu ovale poort)
19mm Dellorto
Yasuni R
Hebo Clutch...

Het probleem zit m in de megsel afstelling...
Het zit zo:

Er zit nu sproeier 106 in (jeh kweet t is groot maar t loopt goed)

Als me motor lekker warm is en ik wil vanuit stilstand wegtrekken verzuipt i een beetje, Daarna bij de 60 ofzo trekt i weer goed en doed niet vreemd tot dat ik weer in lagere toerentallen komt..

Dus het probleem is:

Bij het wegtrekken is bougie zwart
En op me top = bougie wit

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? want dat me bougie wit wordt zit me niet lekker... heb geen zin in een warmloper...

Thanx! Mark

en als dat niet werk toch overgaan op een andere sproeier.. Mijn bougie is ook wit. Start altijd goed 1 maatje groter begint die al klote te rijden. En ik rijd met een 88... Probeer jij eerst maar eens rond de 92 en niet te snel naar je bougie kijken, maar gewoon voelen of je scooter beter rijdt of niet. Merk je snel genoeg

Ik had er eerst 96 in... t trok veel beter... Ik keek naar me bougie en die was dus wit... dus ik gelijk hoger steken.. Maar ik wil dus een warmloper voorkomen Maar bougie = wit betekend toch: Te weinig mengsel???? Anders probeer ik morgen wel ff wat kleiner... Want ik heb ook t probleem dat ik echt stuk of 7x droog moet kicken voordat ik m aan kan doen met de electische start.... Enig idee hoe ik dit kan verhelpen? En kan een witte bougie dan geen kwaad????

gasnaald lager zetten zodat ie iets minder benzine krijgt bij lagere toeren. Dan zal ie waarschijnlijk minder snel verzuipen.

Persoonlijk vind ik 106 ook groot, maar als je zegt dat het goed rijd dan kan dat best zo zijn. Ik heb ook 106 of 108 in me team zitten met open luchtfilter...

Jeh maar zelfs met die 106 is me bougie wit op me top... dus stel ik gooi me gasnaald 1 stukje lager dan moet toch ook de sproeier NOG groter aangezien gasnaald weinig met je top te maken heeft?

Originally posted by theblueracer
geen valse lucht ergens?

Ik had eerst wel false lcuht... pakking tussen me kop en cil was gaar... die vernieuw was t weg... Verder heb ik echt geen plek ondekt ofzo

En dat niet goed willen starten waar ligt dat dan aan?

aan je mengsel...

hoe staat je luchtschroef en dergelijke?

gasnaald lager, minder benzine in begin, tegen het sputteren. Op top zal ie evenveel mengsel blijven krijgen, maar ik ben benieuwd of ie er beter door gaat lopen.

Nu loopt ff helemaal niets... Heb net ondekt dat i nog steeds valse lucht trek bij me cilinder kop... vandaag ff een orgionele van Athena halen (had net zo goed een Hebo alu kit kunnen kopen)... Ik laat na vandaag nog wel horen of i nou wel normaal witl starten enzo... en waarschijnlijk hoeft i nu niet meer zo grote sproeier aangezien in dan het vlase lucht probleem heb opgelost HOPELIJK...

dat afstellen bij mij lukt ook niet helemaal maar als ik dit verhaal hoor kan het dus aan mijn gasnaald liggen. Bij mij is 't probleem het volgende: in een keer gas is sputteren-->teveel lucht
bij max gas bij 80 loopt ie goed. als ie koud is rijdt ie met hokken en stoten weg, klinkt niet als verzuipen. gasnaald zit nog in originele stand van aankoop. Moet het clipje dan omhoog of omlaag?

"setup"
dr70 un-ge-tjoe-neerd
17,5
multivart
clutch
polini snaar
adige racemembraan
luchtfilter met veel gaten
sproeier 100
rolletjes 5 gram
blauwe veertjes(hebo) op slapst
yasuni Z

Last edited:

Iedereen met een scooter heeft wanneer i kout is dat i stotterd... Maar open ff een ander topic voor je probleem please (ik val je nu niet aan ofzo ) Maby heb ik morgen weer een ander probleempje en dan moet ik een ander topic gaan openen omdat t voor de meeste dan te verwarend wordt snappie?

Originally posted by b0em
Hmz I told ya dat het valse lucht was

:W Ja doed je had gelijk Ik haal morgen... hmz uhhh vandaag (zie tijd) die cilinderkop op bij JPS...

Ik kwam er zeg maar achter dat er gewoon een luchtwolk tussen me cilinder en kop uitkwam.. zelfs na 2 pakkingen monteren (1tje nieuw)... Blijkbaar gaat dat niet echt goed samen een DR70 kop en een Hebo Alu/Athena...

Maar goed nadat er vandaag zelfs 1x een straal benzine tussen uitkwam ging er bij mij een belletje rinkelen:! dat ik toch maar beter een andere kop kon gaan kopen...

Dus hopelijk sluit ik morgen WEL goed af.. en kan er HOPELIJK een kleinere sproeier in he b0em (inderdaad sproeier 106 = iets te overdreven )

Jullie horen morgen meer hoe t dan is verlopen 8)

ik heb dat ook gehad je moet een kleinere sproeier kopen of hem beter afstellen want wat je nu hebt heet een te rijk mengsel van olie en benzine daardoor wordt je bougie zwart. maar met een kleinere sproeier loopt hij welwat minder

Hahaha Met een kleinere sproeier loopt i wel wat minder :|

Doed ik weet niet met welke setup je rijdt maar een kleinere sproeier ook ook erg GROTE gevolgen hebben