Muziek uit de Jaren 50

Originally posted by XeRioNaTiC

Kzou zo naar die tijd willen, en dan in de states, Prom night enzo..

Lijkt me echt heersend.

Juist ja, cruisend in je ami met dikke V8. Benzine kosten wasda???? Heersend man, ik ben volgens mij ook te laat geboren :(

The Isley Brothers hebben wel leuke nummers.

(Je weet wel die gasten die tegenwoordig vaak in RnB clips opduiken)

Ron Howard as Mr. Big in die R.Kelly video's enzo.

Nummers van vroeger die veel gesampled worden door RnB/Rappers , daarvan is het origineel ook wel leuk om te horen.

Zoals bijv. de originele Fantatic Voyage (van Lakeside) die voor de mensen hier beter bekend is als het nummer van Coolio.

Mja zo zijn er nog vele te noemen.

Originally posted by Folkert@MinaRally
The Isley Brothers hebben wel leuke nummers.

(Je weet wel die gasten die tegenwoordig vaak in RnB clips opduiken)

Ron Howard as Mr. Big in die R.Kelly video's enzo.

Nummers van vroeger die veel gesampled worden door RnB/Rappers , daarvan is het origineel ook wel leuk om te horen.

Zoals bijv. de originele Fantatic Voyage (van Lakeside) die voor de mensen hier beter bekend is als het nummer van Coolio.

Mja zo zijn er nog vele te noemen.

The Isley's doen het nu voor het geld, errug jammer......

Stones: Paint it black, Jumpng jack flash en you cant always get what you want zijn chaavv.

Geen jaren 50/60, wel gave nummers:
Smashing pumpkins - bullet with butterfly wings & today

Originally posted by Tommeh
The mamas and the papas - california dreaming
beachboys etc
the temptations - earth angel

:D

Das meer de 70's, flowerpower.

Vind ik zo jankerig klinken.. sommige wel lekker.

En Unchained Melody is echt wow..

The Platters - My Serenade, ook wel mooi dansnummertje

Jaaaa we gaan ff met zn allen de jaren 50 zitten verheerlijken....

Denk je nou echt dat t toen vet was of zo? Jezelf helemaal de tering in werken, als Elvis schudde met zn heupen op tv stond de wereld op zn kop. Verder gaan dan een meisje zoenen kon niet en in Amerika moest je uitkijken met wat je zei anders zat McCarthy meteen achter je aan...Jongens jongens zeg..

De jaren 60, toen begon het leuk te worden..zo rond 63,64. Check A Hard Days Night van de Beatles, echt een heersende film.

Die tijd kende idd veel nadelen. Maar doordat er veel dingen not done waren ging de jeugd zich daar ook tegen afzetten en kwam dus met oprechte muziek. Doordat tegenwoordig alles kan en alles mag krijg je veelal onzinnige kutnummers... Het erge is dat het publiek het nog pikt ook om gewoon verneukt te worden door de heren platenmaatschappijen.

nog paar toevoegsels:

Barry McGuire - Eve of destruction
Canned Heat - On the road again
Ben E King & The Drifters - stand by me
Temptations - My girl
The Byrds - Turn turn turn en Mr tambourine man
Doors - Riders on the storm, The end, Light my fire
Dusty Springfield - Son of a preacherman
Sam Cooke - What a wonderful world this could be
Louis Armstrong - What a wonderful world

Originally posted by Arne

Denk je nou echt dat t toen vet was of zo? Jezelf helemaal de tering in werken, als Elvis schudde met zn heupen op tv stond de wereld op zn kop. Verder gaan dan een meisje zoenen kon niet en in Amerika moest je uitkijken met wat je zei anders zat McCarthy meteen achter je aan...Jongens jongens zeg..

De jaren 60, toen begon het leuk te worden..zo rond 63,64. Check A Hard Days Night van de Beatles, echt een heersende film.

Nee nu leven we in een lekkere maatschappij.... :D

Het lijkt me gewoon qua sfeer zeer vet

Originally posted by Arne

je vergeet die ##$$@@##$ Vietnam oorlog, hele generaties zijn in Amerika verwoest. Alleen maar door 1 onzinnige oorlog:(

in de jaren '50 ging het gewoon goed met de economie, daardoor ging de jeugd meer uit en kwamen er een echte "jeugdcultuur".

De jaren '60 waren meer taboe doorbrekend, "fout" zijn enz, hippy powah :)

Back