MTX Carb te groot??

mr.dynamite

Well-Known Member
Heyy Mensen :)

Na al een tijdje in te hebben gelezen toch ook maar aangemeld hier ;)

Maargoed, het probleem;

Ik heb een Honda mtx-sh met een standaart 50cc cil erop.
Nou heb ik er een 18mm imi keihin bij maar hij wil nog niet best lopen.

Zo zit het :
Carb erop gezet, proberen te starten. doet niks. lijkt of hij geen brandstof krijgt.
dus carb er weer af gehaald, helemaal doorgezocht naar problemen etc. nee lijkt allemaal gewoon goed. weer proberen. niks.
bleek dat de bougie kapot was, andere erin. nog steeds niks. ;(

dus toen aanduwen en dan extreem choken door middel van de hand achter de inlaat te houden. je voelde hem niet eens aanzuigen :?

en toen nog een keer proberen, toen ik volgas gaf ineens begon hij aan te zuigen en liep hij. maar hij wil niet op toeren komen.

Dus toen andere sproeier erin (95) en nog eens proberen, hij wil alleen aan als ik hem met choke start en als ik als hij loopt na een tijd de choke eraf haal gaat hij uit.

Nou dacht ik:
1: kan het zijn dat mijn membraan naar de kloten is??
2: Origineel zit er een 13mm keihin op, ik heb nu dus 5mm groter, kan het zijn dat de luchtsnelheid gewoon niet groot genoeg is?

greetzz. ;)
 
Advertisement - register to remove this

is de cilinder wel goed dan?

keerringen goed?

pakkingen goed?

spruitstuk niet krom en/of lek?

sproeiers goed schoon? ook de stationairsproeier?

18mm wil prima , niet nodig maar loopt wel gewoon en goed.

wat voor aanzuigslang zit er op de carburateur naar het filter?
 
Jah cilinder is nog wel gewoon goed, niet super maar goed zat.
keeringen, heb ik nog niet naar gekeken.
spruitstuk en pakkingen zijn nieuw en carb is helemaal schoon, helemaal door gekeken alles is goed ;)
 
heb je de cilinder opgemeten dan? hoeveel is de cilinder/zuigerspeling?

en wat voor aanzuigbuis gebruik je?

Ehm, ik zou vanavond wel is kijken of er veel speling op de cilinder zit, maar tijdje geleden is er nog een nieuwe op gekomen dus ik denk dat het wel mee valt.

Ik gebruik btw een standaard luchtfilter met zo'n grootte aanzuigbuis ;)
 
dit moet je meten met een micrometer , dit zie je niet..

vandaar dat ik je dit vraag...

wat voor uitlaat zit er verder op?

en sinds wanneer loopt ie niet goed?
 
Nou een micrometer heb ik helaas niet tot mijn beschikking;(, maar als je de zuiger in de cilinder stopt en je voelt minimale speling dan is het toch gewoon goed?

Ehm, ik dacht gewoon een standaard uitlaat, er staat geen merk op alleen een soort code die begint met: TPSI 8340 R .. ... ...

Nou hij heeft nog nooit echt goed gelopen sinds ik hem heb, eerst zat er een ori keihin op (13mm) maar toen trok i ook niet echt goed maar wou wel in toeren klimmen, maar ik had het idee dat hij valse lucht zoog toen omdat de schroefdraad in het spruitstuk dol was.

Er is ong. een half jaar/ 3kwart jaar geleden een nieuwe 50cc op gekomen en hij heeft wel compressie. :)
 
voelen doe je het niet , speling is op geen enkele manier te voelen of te zien , of het moet al zo versleten zijn dat de zuiger erin rammelt en/of er een enorme rand in de cilinder zit..

maar laten we er eerst eens vanuit gaan dat de cilinder goed is. (alhoewel die binnen een maand ook wel slecht kan zijn)

ten eerste moet de carburatie goed zijn , dit doe je door de luchtstelschroef op 1,5 salg te zetten , gasnaald in het midden en de juiste sproeier uit te zoeken , en die zal helemaal niet zo groot hoeven , meestal tussen 80 /90 zo'n beetje met een std filter.

mja , dat is niet altijd te zeggen ,en het ligt eraan wat voor type carb erop zit , je hebt de originele 18mm en de imitaties , de laatste is iig al minder goed.

verder kun je even kijken hoe de grondplaat van de onsteking staat , deze moet ook goed staan.

en wat voor olie gebruik je?

er zijn gewoon heel veel dingen die fout kunnen zijn , en vooral ook omdat zo''n ding natuurlijk niet meer de jongste is.
 
nou, er zit dus een imi keihin carb op, maar als ik het zo allemaal bekijk moet de brommer toch echt wel daarmee kunnen lopen hoor :) t ziet er allemaal wel netjes uit dus.

Hmm, goed punt de ontsteking zal ik ook wel weer eens opnieuw goed zetten.

Gewoon 2 takt olie die ervoor bedoelt is, rijd ik al jaren mee zonder problemen oid.

Dan verder, het lijkt er toch echt op dat hij gewoon geen brandstof aanzuigt, alsof het membraan gewoon niks doorlaat ofzo, Kan dat zo zijn? dat het membraan gewoon niet meer goed is?
 
lopen ja , maar de "setting" die erin zit is bij lange na niet zo goed als de std setting..

de buitenkant is niet interresant hoor ;)

hij loopt er wel op ,maar fijnafstellen valt tegen , en daarom is een echte originele 18mm stukken beter.

als een membraan heel is en hij sluit redelijk af moet ie gewoon lopen..
 
lopen ja , maar de "setting" die erin zit is bij lange na niet zo goed als de std setting..

de buitenkant is niet interresant hoor ;)

hij loopt er wel op ,maar fijnafstellen valt tegen , en daarom is een echte originele 18mm stukken beter.

als een membraan heel is en hij sluit redelijk af moet ie gewoon lopen..

Haha nee de buiten kant valt best tegen ja :p

Nee, als ik hem vergelijk met me ori Keihin zie ik toch weinig verschil, misschien iets minder, maar mijn punt is het moet er wel op kunnen lopen maar dat doet hij niet.

Nou zei pa; Ik denk dat je carb te groot is (van 13 naar 18) hij dacht dat de luchtsnelheid dan te klein is. Maar ik dacht, een 50cc loopt toch wel met 18mm? :?
 
Back
Top