MST Sprinter

Status
Not open for further replies.
Waarom heb je je voorvorkpoten achterstevoren staan? Het heeft nu wel een grotere naloop, maar ik denk dat je zo op hoge snelheden een trillend stuur zal gaan krijgen aangezien het een negatieve sprong heeft nu....

De naloop is de afstand op het grondvlak tussen: het punt waar de hartlijn van je balhoofd de weg snijdt; en het punt waar de vertikale lijn door het midden van de velg de weg snijdt.

Hoe groter die afstand is, hoe zwaarder het sturen gaat, wat goed is voor een sprinter. Maar de sprong (afstand tussen hartlijn van het balhoofd en het hart van de velg) moet wel positief zijn, anders heb je geen fijne sturing. Daarom zie je ook altijd dat de sprong positief is bij gestuurde voertuigen, oftewel, het hart van de velg ligt vóór de fictieve doorgetrokken hartlijn van het balhoofd.

Ik hoop dat je hier zelf ook al aan gedacht heb, zo ja, sorry voor mijn relatief nutteloze verhaal dan :)...

Dit is een vet project, ik wil hem wel eens zien als die af is.. succes :)

- poten staan niet achterstevoren.

Hij staat nu beetje uit zn verhouding.
der komt een dna veer op, en dies iets korter dan hoe die nu op de bakstenen staat. der zouden namelijk eigenlijk 2 en een halve baksteen onder moeten ipv 3.
dan komt de stuurkolom ook wat schuiner te staan.
De 2 stangen op het frame die naar achter staan gaan der ws. ook af, en der komen nieuwe die hoger staan, zodat de ruimte van de onderkant van het zitje en het wiel groter is.
kweet nog nie of er clip-ons opkomen of een stuur zoals dat van een streetmagic. Zo'n stretchpositie vind ik zelf namelijk minder comfortabel.
En de blokophanging zit precies hetzelfde als bij een gewone minascooter. echter mis ik de lagers nu, dus zittie 2,5cm naar beneden. Hiervoor worden ipv lagers (die 25 euro p/stuk kosten :|) 2 bussen voor gedraaid door gr0te vriend Rick.
Iig meer dan genoeg ruimte, ook voor een recht spruitstuk naar voren.

Nog een pic gevonden :)

PICT1325.JPG

Carb finished.
naald ook bewerkt (lijkt supergaar op foto, maar is gewoon glad), maar ik moet nog ff zien of ik een keihin-exemplaar kan bemachtigen :)

PICT1334.JPG

thnx m8 8)

nieuwe meuk onderweg:
- snelgas
- gaskabel
- handvaten
- zuigerset

edit: evo membraam ook onderweg :W
edit2: killer ook onderweg :W :W

Last edited:
vanmorge kwart over 8 mn aerox getotalled in de zijkant van een auto.
meneer sloeg af en ik reed op fietspad. stond vrachtwagen tussen waardoor we elkaar nie zagen.
ik reed 45, maar kon remmen tot 25-30...
toch is aerox totaal verwoest, alle kappen kapot. etc.
project gaat gewoon door, maar kmoet even zien hoe en wat.

Originally posted by sr-xtreme
oh :o das zwaar klote voor je !
heb je zelf nix ?
nee, deze atleet wist bijna over de auto te springen vlak voor de botsing. ik lag dus op het dak :D alleen paar schaafwonden op knieen en elleboog, maar das overleefbaar.

Status
Not open for further replies.
Back