Motorcross!

Wij hebben hier thuis een ongeveer 3 maanden oude KTM 625 offroad staan.. en nog een wat oudere KTM 500 2takt maar die vlamt zeker wel bruut.. (heb geen piczOrs)
binnenkort ga ik waarschijnlijk 1 van de 2 ff "proberen":D
 
Toen ik amper kon fietsen kreeg ik samen met mijn broer een italjet 50cc automaat van mijn oom. Met dat ding hebben we aardig wat uurtjes lol gehad, maar nooit echt doorgezet.
Op mijn 13e kocht ik een cr125 uit '91, dat ding was bloedsnel, hij had meegedaan aan een GP. Deze cr heb ik nog steeds en ik denk ook niet dat ik hem weg doe.
Ik begin nu wel uit te kijken naar een 450 4-takt, ondanks dat ik een behoorlijke 2-takt freak ben, maar dat komt omdat ik eigenlijk wel SM wil gaan rijden.
Qua kosten valt het voor mij nog wel aardig mee, omdat ik de onderdelen redelijk goedkoop kan regelen. Dat is ook niet zo moeilijk met een oom die aardig in het wereldje zit (Jopa :)).
 
Rudy_W said:
ze hobbelen alle kanten op omdat ze 4 wielen hebben.

heb je dan misschien op de raptor gereden ipv de yfz 450?
want die heeft echt super vering en je voelt veel minder dan bij elke andere qaud.....
 
@ngry-spy said:
heb je dan misschien op de raptor gereden ipv de yfz 450?
want die heeft echt super vering en je voelt veel minder dan bij elke andere qaud.....
ja :) , maar je raak met een quad altijd 2x zoveel gaten in verhouding met een crosser :p

Lars. said:
Ook net ff mn luchtfilter eraf getrokken :+ en OMG dat ding was te vies om beet te pakken, niet eens meer de moeite waard om schoon te maken..
IK ga woensdag een heel kostuum halen, dus dan ook maar gelijk een nieuwe filter :)

Luchtfilter moet je eigelijk iedereer als je ga rijden wel schoonmaken en opnieuw invetten met luchtfilter olie :).
Als je dat niet doe heb je een aardige kans dat hij een keertje verstopt raakt en gaar loopt, of nog veel erger; zand pakt... en dan is het afgelopen met je cr :+

JP-Tuning said:
wat leg je nou voor zoiets neer, zie het zelf ook wel zitten
dat cross gedoe

zoals hij zei een 1200-1500 euri ofzo voor een 96-97er :), als je nieuwer wil kost het je (aardig wat) meer. 250cctjes zijn iets duurder (paar honderd euri).
Enige tip die ik je kan geven is een niet te oude motor te kopen , bespaard je een hoop ellende.
Je zul er toch wel achterkomen dat het onderhoud een aardige boel geld kost (zuigertje @ een 125je is na een uurtje of 12-15 wel op , zeker als je wat beter kan rijden)
 
Last edited:
P1010308.jpg

12541.jpg

12542.jpg

12543.jpg


geen crosser welliswaar..
 
Dit ding hebben wij ook gehad , liep alleen zelden goed nadat dat blok (XL) in het CR frame was gefixed.
Blok was ooit xl250 , opgeboord/slag en hele mikmak aangepast en had 400 + cc..
Zat een cilinder bus + zuiger in van een Porsche 8P

IMG_313.jpg


Was ook een lelijk ding...:p
 
Lars. said:
Dat van die luchtfilter, je moet 'm geloof is eigk al omhet uur schoonmaken? :X


Daar komt het wel een heel eind op neer , ik verwissel ze altijd nadat ik gereden heb (of de baan moet behoorlijk nat zijn waardoor het amper stoft en ik geen zin heb hem eruit te halen :p ).
 
mja, motorcrossen gaat me te ver.. ik hou liever twee wielen op de grond met motoren (of tenminste één) :)
scooters is wat anders :p

cross zien vind ik nix aan.. freestyle MX daarentegen :W

PS: iemand al trial gereden? dat is wel vet !!
ik heb een keertje zo'n initiatiedag gedaan
 
Razma said:
mja, motorcrossen gaat me te ver.. ik hou liever twee wielen op de grond met motoren (of tenminste één) :)
scooters is wat anders :p

cross zien vind ik nix aan.. freestyle MX daarentegen :W

PS: iemand al trial gereden? dat is wel vet !!
ik heb een keertje zo'n initiatiedag gedaan

Trail is moeilijk , maar ik had nogal de neiging hard te gaan rijden met zo'n ding... Schijnt niet de bedoeling te zijn :+

Heb trouwens ook een keertje enduro gereden in belgie (op een geleende honda crf450 enduro :) ). Ook erg gaaf , maargoed dat is helemaal een dure bedoeling als arme student :X
100_2951.jpg
 
Gijs said:
Kunnen die trailbikes hard dan ?
Had begrepen dat ze vooral ondering goedl open

Het is niet echt de boeding alles op snelheid te doen , meer de bedoeling je voeten niet aan de grond te hebben etc. Ze lopen onderintoeren idd best goed , alleen zit er geen topvermogen in (pktje of 20 hebben ze).
 
Ik begon met crossen toen ik 8 jaar oud was, begon toen met een oud beestje, namelijk een suzuki uit 88 ofzo. Was een RM 80, die ik totaal gereviseerd had, samen met mijn vader.

Daarna ben ik over gestapt op een honda bigwheels 80, ook zat er een riwa frame onder. Van deze motor had ik erg veel schik, en kon er ook goed mee over weg, totdat ik op een vrijdag avond me motor klaar had gemaakt voor een wedstijd. De volgende ochtend bleek hij gestolen te zijn uit mijn schuur. Veel getreur, en agressieve teksten.

Niet lang daarna kocht ik een Honda CR 125 uit 98. Deze motor heeft mij nooit echt bevallen, hij reed nooit echt naar me zin.

Nu me ouders sinds kort zijn gescheiden wordt er niet meer gecrosst... :'(
 
Back
Top