Motorcross!

'Lars

Skyline Euner
Hallo,

Wat ik mij nou net af vroeg, is of hier nog mensen aan motorcross doen..

Zelf rijd ik sinds kort erg intensief op een Honda CR 125 uit 96 oid, die ik voor een prikkie kon kopen en er goed uit zag..
Eerst zag ik het schakelen niet echt zitten, maar na het 1 keer gedaan te hebben om de crosser die toen nog van een maat was, had ik het gevoel echt te pakken, zo'n ding vliegt! Met een beetje droog land, minimaal tot z'n 3 op zn achterwiel..

Ik doe het nu bij een vriend wiens pa 100 hectare land heeft, dus daar vermaken we ons dan ook erg goed, maar aangezien daar veel geklaagd wordt, gaan we binnekort ook echt crossen op ''de baan'' In Gouda, maar ook op de maasvlakte, nesselande enz...
Ik ga deze week, voor een Helm, bril, broek en laarzen. ( handschoenen en een niergordel zijn al aanwezig :) )

Zijn er nog meer mensen die zelf crossen? 125/250/450 oid 2T/4T enz.. en misschien ook wat pics, ik zal zelf van de week is wat pics schieten van mijn crosser :)

Doe je verhaal :p
 
Advertisement - register to remove this

Misschien gaat Arnoud (malle neo`s) wel crossen...

Hij gaat deze Honda250 morgen ophalen,
deze dus:
42842.jpg


Of echt just voor fun, arnoud?

Tinne..
 
Ik cross wel eens op de 250 kawa van me broer, het is zeker vet. Ik ga volgende week zondag met Arnoud @ maasvlakte knallen, misschien is het wel tof als je ook meegaat Lars?
 
ik cross vaak samen met een kameraad van mij op zijn opgevoerde honda CR 125.bouwjaar 2001 als ik goed had... we rijde af en toe beetje bij het arke stadion in de buurt:p.. en af wen toe beetje in de bossen in hengelo
 
Kdoe het zelf(helaas) niet maar lijkt me egt tof, maarje je hebt zowiezo plek nodig voor zowiets om ff te oefenen enzo+een crossbaan of iets dergelijks in de buurt
 
Tijdje een crossert gehad :D Big fun !
Vooral bij mij in frankrijk zit ik omringt met bossen en riviertjes waar ik doorheen ging... gewoon vet. Ben trouwens keer midden in de bossen politie tegen gekomen :X was best bizar, weet niet wat ze daar deden. Ik kart, en heb daardoor niet het crossen doorgezet... ik koop binnenkort een buikschijver ( 1000 ) en heb eigenlijk nog maar weinig interesse in crossen. Maar, ik blijf 't leuk vinden. Hoop ooit nog een goedkoopie te vinden :)
 
Gijs said:
Ruudje crosst al behoorlijk lang en heeft ook al aardig wat gebroken :p
Ik ontken alles :rolleyes:
Maargoed ik cross dus al sinds mijn 11e , eerst 80cc, suzuki rm80 uit 1981 :D
81_rm_01.jpg

is het geen plaatje :+ , gaat best hard trouwens als je 11 ben :)
Op mijn 14e(net een maandje :)) een honda cr125 uit 1993 gekocht, veel mee gereden& geleerd op dat ding :). O.a. aan een crossweek etc meegedaan.
93_cr_01.jpg

dat was em
93_cr_03.jpg

Heb er een 1,5 jaar op gereden om op mijn 15e (ging toen al een heel eind richting de 16 natuurlijk...) een 1999 cr125 gekocht.
100_0127.jpg

Deze heb ik een 2,5 jaar gehad, heel weinig problemen mee gehad , alleen mijn onderarm+schouder erop gebroken :rolleyes:, totaal een jaar niet kunnen rijden ofzo.... :'(
En ik heb nu sinds een maandje of 8-9 een yamaha yz250 uit 2002
100_2346.jpg

100_3361.jpg

100_3362.jpg

mijn vader was een beetje vroeg met het maken van de foto hahaha

fototje's zijn van vorige week zaterdag :), ding bevalt me perfect, al kan ik mensen niet aanraden op een 250 te beginnen want er zit echt lomp veel vermogen in (wheelyen in de 4 is geen probleem :D)

Ik rij tegenwoordig alleen nog maar op crossbanen (arnhem is mijn thuisbaan maar ga ook wel eens ergens anders heen. Weilandrijden etc verveeld behoorlijk snel als je een crossaan gewend ben , al zal het je in het begin behoorlijk tegenvallen fatsoenlijk rond te komen.....
Ik ben vanplan volgendjaar iig alle clubwerdstrijden te gaan rijden en natuurlijk geen laatste te worden :p

Een van de belangrijkste dingen vind ik zelf dat je iig redelijk goed beschremende kleding draag , aangezien het voor je eigenveiligheid is :).
Maitre R. said:
Tijdje een crossert gehad :D Big fun !
Vooral bij mij in frankrijk zit ik omringt met bossen en riviertjes waar ik doorheen ging... gewoon vet. Ben trouwens keer midden in de bossen politie tegen gekomen :X was best bizar, weet niet wat ze daar deden. Ik kart, en heb daardoor niet het crossen doorgezet... ik koop binnenkort een buikschijver ( 1000 ) en heb eigenlijk nog maar weinig interesse in crossen. Maar, ik blijf 't leuk vinden. Hoop ooit nog een goedkoopie te vinden :)

Ik heb zelf ook lang gedacht een wegmotor oid te kopen , maar tijdens de motorrijlessen wist ik al wel dat dat weinig zou worden... , voordeel van crossen is gewoon dat je net zo hard kan rijden als je zelf wil 8)
 
Last edited:
Nou snelheid is bij mij in Frankrijk niet zo'n probleem ... :D
Ik ben van plan de kawasaki Z1000 te kopen, die is niet echt voor snelheid gebouwt ( roadster ) dus jah, en dat is ook niet wat ik zoek :) gewoon, koppel en toeren :D
Zoals ik al zei, mischien tik ik nog een goedkopie op de kop, de bossen rond mijn huis zijn vet, en hebben een pad die we vaker al gebruikten als circuit... :)
 
IK ging regelmatig hobbiematig crossen met me broers/neef/vrienden met meestal 3 crossers ofzo..
Honda cr250 tuned van me broer , was een oudje maar wel tering snel...
Husky 500 viertakt van me neef , ook een oudje maar berenveel power/koppel.
Suzuki rm125 AC van kameraad ,Helemaal oud ragding met niet heel veel vermogen maar wel erg leuk rijden omdat het ook geen drol weegt..

We gingen dan rijden Bij de eemshaven , daar heb je een openbare crossbaan waar je niet lid van hoeft te zijn ofzo dus daar kan je als prutsor mooi rondrijden.
Altijd helm + stevige schoenen + handschoenen + en als het kan niergordel aan , die is zeker aan te raden want als je een paar keer verkeerd neer komt kan het zo fout gaan..
 
Exup@NRG said:
IK ging regelmatig hobbiematig crossen met me broers/neef/vrienden met meestal 3 crossers ofzo..
Honda cr250 tuned van me broer , was een oudje maar wel tering snel...
Husky 500 viertakt van me neef , ook een oudje maar berenveel power/koppel.
Suzuki rm125 AC van kameraad ,Helemaal oud ragding met niet heel veel vermogen maar wel erg leuk rijden omdat het ook geen drol weegt..

We gingen dan rijden Bij de eemshaven , daar heb je een openbare crossbaan waar je niet lid van hoeft te zijn ofzo dus daar kan je als prutsor mooi rondrijden.
Altijd helm + stevige schoenen + handschoenen + en als het kan niergordel aan , die is zeker aan te raden want als je een paar keer verkeerd neer komt kan het zo fout gaan..

Oude 250 heeft waarschijnlijk minder vermogen als een moderne 125 :p [al gaat het er natuurlijk om dat je plezier heb ;)).Ik rij zelf nooit met niergordel , vind ze niet fijn........
4-takten vind ik tot nu toe nog niets , wel eens op een crf450/crf490(bigbore kit 8P) gereden maar ik vind het wat teveel van het goeie :)
 
Mja , was geen heel oude ofzo ..
Was zowiezo watergekoeld en had uitlaatkleppen zooi ,vlakschuif enzo ..Ding was bruter om op te rijden dan op die husky , maar dat zal wel komen omdat die tandwielverhouding korter was van de CR..
Husqvarna was dan ook 1 met kenteken.
 
Zo, behoorlijke belangstelling hier merk ik al :W

Pronk said:
Ik cross wel eens op de 250 kawa van me broer, het is zeker vet. Ik ga volgende week zondag met Arnoud @ maasvlakte knallen, misschien is het wel tof als je ook meegaat Lars?

Robbert, count me gvd in als ik nog meekan :W :D


ik heb nu dus precies deze:

100_0127.jpg


alleen dan andere bestickering..


De kunst van het crosser switchen is natuurlijk gewoon om m cheap tew kopen met winst verkopen en dan weer een nieuwe model kopen..

Ik wil mijne w.s ook voor de winter verkopen en weer een nieuwere kopen
 
Tinne said:
Misschien gaat Arnoud (malle neo`s) wel crossen...

Hij gaat deze Honda250 morgen ophalen,
deze dus:
42842.jpg


Of echt just voor fun, arnoud?

Tinne..

Deze crosser heb ik in het echt gezien, ik zou er goed mee oppassen bij deze kerel, is een flinke handelaar, maat van me heeft er 1 bij hem gekocht, en er mankeerde nog al wat aan.. Wel vet ding btw, als het maar 2T is 8) ::p
 
Lars. said:
Deze crosser heb ik in het echt gezien, ik zou er goed mee oppassen bij deze kerel, is een flinke handelaar, maat van me heeft er 1 bij hem gekocht, en er mankeerde nog al wat aan.. Wel vet ding btw, als het maar 2T is 8) ::p

2002/2003 model is het , opzich kan er met zo'n ding nietzoveel mis zijn , aangezien hij zo nieuw is....
Al heb ik het niet zo op die 02-03 cr250jes (ze lopen onderin lang niet zo mooi als b.v. mijn yz, en bovenin maken ze het ook niet goed......).
Hij ziet er trouwens wel erg mooi uit met die stickerset :)

Lars. said:
De kunst van het crosser switchen is natuurlijk gewoon om m cheap tew kopen met winst verkopen en dan weer een nieuwe model kopen..
Dat lukt je met de wat nieuwere niet zo heel makkelijk omdat ze de eerste paar jaar redelijk in prijs dalen.
 
IK zie net dat ik me vergis, jij hebt bij die CR al zo'n Deltabox frame.. dat heb ik nog net niet.. kwam het jaar na mijne zeg maar..

en die crosser van die maat van mij, (die hij bij die kerel kocht) kwam uit 2001 en zat een kromme voorvork in... maargoed wel goed opgelost naderhand..

Mijn droom is zeker weten een CR 2005, ik ben echt een Honda liefhebber wat crossers betreft..

Oja, over die niergordel, dat verschilt echt per persoon, als ik een middag zonder rijdt, heb ik gerust een week last van mn buik.. :X

Hier btw een pic an mn crosser die ik net vond..

Crosser1.jpg



IK zal morgen even mooiere en betere pics schieten :)
 
Last edited:
Lars. said:
IK zie net dat ik me vergis, jij hebt bij die CR al zo'n Deltabox frame.. dat heb ik nog net niet.. kwam het jaar na mijne zeg maar..

en die crosser van die maat van mij, (die hij bij die kerel kocht) kwam uit 2001 en zat een kromme voorvork in... maargoed wel goed opgelost naderhand..

Mijn droom is zeker weten een CR 2005, ik ben echt een Honda liefhebber wat crossers betreft..

Oja, over die niergordel, dat verschilt echt per persoon, als ik een middag zonder rijdt, heb ik gerust een week last van mn buik.. :X

De 125 is vanaf 1998 in alu frame , de 250 had al een alu frame vanaf 1997 (dat model moet je trouwens niet hebben , dingen blijken slecht te sturen...).
Tja ach ik wil elke japanse 2005 model wel hebben :), ben niet zo heel erg merk gericht....
Ik heb 2x een nier gordel omgehad , vind ze nogal beperkend in je ruimte zeg maar.. Verder heb ik er geen last van als ik hem niet om heb dus waarom zou ik.

We moeten een keer een scooterforum motocross meeting organiseren 8P

Edit: het zal een 95-97er zijn :) , in de velgen staat het bj (als je er b.v. 8-96 in staat is het een 97 model)
 
IK vind dat nieuwe frame wel erg vet van Honda.. ik vind btw de nieuwe KTM's ook erg nice, alleen ik heb gehoord dat onderdelen erg duur zijn oid..

En een meeting zie ik wel zitten, @ Maasvlakte of Nesselande oid :W
 
Back
Top