Motor lampje knippert 4X

Floris van bommelstijn

Boris the blade
En de solenoid filter, waar mag die zitten dan?

Dit antwoord moet ik je helaas schuldig blijven....
Maar dat deze er zit is wel zeker!

In de linkjes welke je gepost hebt is het nr 10.

Misschien dat deze link: https://scooterforum.net/threads/solenoid-probleem.209299/ je nog iets op weg helpt.
Gezien het in de buurt van de carburateur behoort te zitten, zal het een Y- splitsing zijn met 3 aansluitingen.
Hoogstwaarschijnlijk zit deze filter ook op een plek waar vuil, vocht en ander nasty spul verder geen invloed heeft.

Maar men kan ook even de slangetjes volgen op de carburateur....

C8yvavv.png


Op die manier kom je de filter vanzelf tegen.

Nr 1 & 2 zijn (achteraf) toch van belang in deze!

Edit: Ik kwam dit tegen, zie ook:

fKow8CZ.png


Hoop dat je er wat aan hebt, filter lijkt een beetje rond te zweven op de pic uit de Fiddle III manual!!
 
Last edited:

DeathStranding

New Member
Had ook een probleem met m’n fiddle 2 uit 2018. Ik heb ontdekt dat er wel standaard een te grote sproeier in zit, snap echt niet waarom ze een maat 90 erin stoppen! Hij was constant te rijk. gelijk een paar maten kleiner gestopt momenteel zit ik op 84.
Het was echt een drama dat de scooter als je niet uitkijkt gewoon verzuipt en dan start tie niet meer.
tis maar als tip weet niet of het iets met uw probleem te maken heeft.
 

Bulldog

Well-Known Member
En waar heb jij die besteld?
Ik was bij een scooterzaak geweest en die zei:
Voor die types kan je alleen de orginele bestellen.
 

RobBromt

New Member
Lampje knippert hier ook 4x op mijn Sym Xpro 50 4T bj 2019 4.300Km (die 3x in een andere thread was misschien wel een waarnemingsfoutje o_O). Volgens de foutentabel is het een probleem met de Lambdasonde/O2 sensor/Oxygen sensor. Ik zal hem er even uithalen voor nadere inspectie als ik wat meer tijd en/of energie heb, want hij knippert lang niet altijd. Ik vermoed dat ze te dicht bij het verbrandingsproces/cilinder geplaatst zijn gezien de kilometers van Bulldogs dochter haar sym en de mijne. Misschien is ontkoppelen ook nog een idee, gewoon laten zitten maar de stekker eruit laten.... want om nou elke 4.000 - 5.000km zo'n ding te bestellen (bijna 40 pietermannen met verzendkosten)??? U hoort nog van mij!
 

Attachments

  • Motormanagment foutcodes.jpg
    Motormanagment foutcodes.jpg
    118.7 KB · Views: 3
  • Sym Xpro bougie en labda senso001.jpg
    Sym Xpro bougie en labda senso001.jpg
    172.7 KB · Views: 3
  • O2_Oxygen sensor_Lambdasonde Sym Xpro 50 4T.JPG
    O2_Oxygen sensor_Lambdasonde Sym Xpro 50 4T.JPG
    124.3 KB · Views: 2

RobBromt

New Member
Ja, via EasyParts zeker??? Die zijn vaak nogal aan de prijzige kant en hebben er vaak geen foto's of artikelnummer bij de onderdelen staan (via de technische tekeningen van je model Sym) Doen ze volgens mij expres, ze willen niet dat je eerst bij hun kijkt voor het onderdeel en dan ergens anders goedkoper koopt. Was mij al opgevallen bij het zoeken naar een temperatuur sensor. Soms moet je wel bij hun bestellen... tja das niet anders.
 
Last edited:

RobBromt

New Member
Ik heb de lambdasonde verwijderd, die was goed gangbaar dus zo losgedraaid. De sonde ziet er op zich prima uit geen roest alleen roet (zie foto), maar dat zegt met elektronica natuurlijk helemaal niks. De sonde in de Black & Decker Workmate geklemd en met een staalborstel schoongemaakt. Sonde terug geplaatst en een testritje gemaakt van zo'n 40 km. Wat mij hierbij opvalt is dat ik geen storing krijg als ik vanuit huis een stuk ga rijden, maar zodra ik even pauzeer of boodschappen doe (10 - 15 min) krijg ik daarna (vaak) het storingslampje te zien en wederom bij 4x dus weer de Lambdasonde. Als ik stop en de scooter uitzet en weer start is de melding weg en blijft vaak ook weg (soms niet) Ik heb de indruk dat het vaker gebeurt als ik net de 50km aantik (alleen de varioring is verwijdert rijdt nu 50km i.p.v. 47km) Als ik de storing heb dan merk merk ik geen verschil in prestaties, de scooter pakt goed op met gasgeven en loslaten, klinkt net als anders. Ik twijfel of ik de O2 sensor moet gaan vervangen, misschien toch een ander achterliggend probleem? De beide solonoid kleppen misschien? Ontregelde ECS? zou ik daar dan een O2 sensor/lambdasonde foutmelding van krijgen? Ik weet het even niet...
 

Attachments

  • Lambdasonde001.jpg
    Lambdasonde001.jpg
    170.2 KB · Views: 0
Advertisement - register to remove this
Top