Dat klopt, echter is het uitgebreider in opzet en wordt er wat dieper op ingegaan.
Alhoewel het systeem identiek lijkt en er een hoop overeenkomt is een 50cc exemplaar niet te vergelijken met de motorfietsen en/of scooters.
Bepaalde sensoren en actuatoren alsmede de com. ECU met de voorgeprogrammeerde parameters bijvoorbeeld.
Het knipper en/of blink methode is al een oud iets wat ook op de 2 takt injectie scooters van toepassing is en/of was wat dat betreft.
Denk hierbij aan de Aprillia Ditech en de Peugeot TSDI (Jetforce) bijvoorbeeld...
De originele Yamaha/Moric ECU & systeem op deze 4 takt bromscooters met het 3 kleppen motorblok bestaat al sinds 2006.
Yamaha Aerox, 2014 t/m 2016 is de ECU: 1GB-H591A-0000, > 2016: 1GB-H591A-1000
Yamaha Giggle, 2006 t/m 2009 is de ECU: 15P-H591A-0000
Yamaha Neos, 2009 t/m 2014 is de ECU: 5C3-H591A-0000, > 2016: 2AC-H591A-0000
Alhoewel de types qua ECU aardig overeenkomen is er wel degelijk een verschil tussen de Euro 3 en 4 varianten.
Scooter van de TS is een exemplaar met het bouwjaar 2018 wat al weer gauw naar Euro 5 toegaat.
Maar goed, het is nu aan de TS om het e.e.a. te verduidelijken aangezien hij vermeld dat het motormanagement storing lampje brandt!