This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Motor hefbrug

Ben

Retired
Goed , aangezien ik sinds kort een garage box heb , ben ik op zoek naar een motor hefbrug ( nee , dit is geen advertentie ). Een beetje fatsoenlijke. Rood ( ) , non-electrisch bedienbaar ( hyraulisch met de voet bedienbaar oid ) , wil de voorwiel ( of achterwiel natuurlijk ) kunnen inspannen. En moet een motor op kunnen. Wil ook met de tijd aan mijn motor rijbewijs beginnen.

Ik zag niet zo héél lang geleden een project , en daar was ook zo'n brug. Super mooie. Ook rood , volgens mij ook hydraulisch en zo.

Nu is de vraag , waar moet ik op letten als ik zoiets koop ? Weten jullie een bepaalde merk oid ? En wat is een standaard hef gewichts marge vanwege een motor oid ?

Bedankt.

// edit ; Oh ja , wist niet waar ik zo'n vraag als dit moest plaatsen , dus heb ik m hier maar neergezet.

Last edited:
Ik heb een jaar of 2 terug er 1 gekocht bij de Makro (een gele). Eens in het jaar ofzo kkomen zulk soort dingen terug (gereedschaps kar, lasaparaat, compressor). Precies wat jij hier omshcrijft, met de voet bedienbaar, klem voor het wiel, en hij is verrijdbaar wat ik erg makkelijk vind. Hij is ook stabiel ook als je hem op de wieltjes laat staan.

De hefcapaciteit weet ik zo niet, maar de BMW r1100gs van mn vader kan er ook een week op staan, zonder dat de brug meet/merkbaar zakt. Is toch een kilo of 210 denk ik wat dat ding weegt .

Oh vet bedankt. Ja , hier hebben we geen Makro in de buurt , maar bedankt iig. Idd verrijdbaar is idd ook een eis. Erg gemakkelijk. Bedankt !

Oh ja , weet iemand de kosten van een beetje fatsoenlijke hefburg ? Niet zo héél veel geloof ik he ?

Ja toch ! Precies wat ik zoek. Bedankt. Super. Helaas is de helft van de hefbruggen óf niet bedienbaar met de voet óf zijn uitverkocht. ;( En ja , k heb nou eenmaal geen compressor voor lucht.

Ik zal kijken waar me pa er een had gehaald. Die bevalt erg goed, is met voetpomp en ook gewoon handig en solide.

Waar ik op zou letten: Eventueel demontable platen, een optie voor een la in de brug die je kan uitschuiven (gereedschap kan je erop leggen) en eentje die makkelijk schoon te maken is

Oh ja is goed , als je wil vragen graag. Bedankt.

Oh joah , daar heb ik remmenreiniger voor. :+

Voetpomp is toch hydraulisch ? En op lucht pneumatisch ?