[Morini]corsa70cc sh-tuned VS [Mina LC]50cc std

DarkSaiyan

EVO pk's
ej,

ik heb eergister, zondag met kameraad van me geraced.

dit is zijn setup:

Area 51 Minarelli LC
50cc std cilinder LC
malossi multivar
hebo koppeling
std carb
technigas RS (50cc versie)

VS

mijn setup:

Aprilia SR 2000 Morini LC
Polini Corsa 70cc LC SH-tuned
malossi multivar
polini speedclutch
21mm Dellorto
Technigas RS (70cc versie)

we gingen op de autoweg rijden en dit was het resultaat:

op het begin haalde ik hem zo vreselijk in dat hij niet niet meer zichtbaar was.
toen mijn teller bij 108 km/h was en niet meer verder wou, kwam hij me heel snel voorbij inhalen. Toen hij me inhaalde, deed hij dat best snel.

hij heeft een digitale cockpit en volgens zijn teller reed ik 88 km/h (digi)

nou vind ik het toch wel erg vreemd dat hij me toch heeft kunnen inhalen.. ik geef toe dat mijn scooter niet SUPER was afgesteld, maar voor optrekken deed ie het wel netjes met te zware rollers (7 gram)... zijn scooter was al helemaal voor geen meter afgesteld, te zware rollers en herneming was slecht.

nou wil ik wel een verklaring hiervoor...

aub geen n00b opmerkingen van morini is langzaam, want dat is BS.
 
Advertisement - register to remove this

melf #50 said:
vindt je dit niet een beetje B.S. om een topic over te maken?

@ melf:
ik vind jou reply wel BS.
ik wil gewoon weten waarom me kameraad harder gaat.

@ aprillia sr2000:
met 6 gram had ik hetzelfde..., als ik lager ga maakt ie overtoeren... en trouwens met 7 gram trok ie heel erg goed en door de zwaardere rollers hoort ie juist harder te gaan op top
 
DarkSaiyan said:
en trouwens met 7 gram trok ie heel erg goed en door de zwaardere rollers hoort ie juist harder te gaan op top

het is niet altijd zo dat je met zwaardere rollen harder gaat..

daarbij moet een corsa toeren maken dus kan je beter lichtere rollen erin doen, als hij dan overtoeren maakt moet je met je drukveer kloten tot het goed zit. suc6 +ralf+
 
"hij heeft een digitale cockpit" maar is dat de standaard Appie digitaal of een echte fietsteller?

In ieder geval is 88digi een leuke en normale snelheid voor die Area51, en gaat die van jou een stuk minder op top dan je had verwacht. MAAR natuurlijk moet je ook zaken als overbrenging en dus TOEREN meenemen, dus hoeveel toeren maakt hij en maak jij bij dezelfde snelheid? Dat is pas echt van belang om een goed vergelijk te maken. Bovendien, als je over je max koppel toerental zit dan zakt je vermogen vaak vrij snel in. Het is dus niet vreemd dat je voorbij kan worden gereden door een 50cc, als die zijn (lagere) max koppel op een veel hoger toerental heeft verlies je het echt op top.

Hoe goed is de cylinder getuned? Of is hij gewoon verneukt?
Het belangrijkste is nog wel dat je uitlegt dat jij eerst veel sneller was, kortom het vermogen komt er wel uit, maar zakt bij een lager toerental in. Fijn toch? Waarom 'moet' die van jou sneller zijn? Net of je continu zo'n snelheid aan kan houden. Lekker belangrijk.

Bovendien wat is het verschil tussen een Tecnigas RS70 en RS50? Ik heb ze niet getest, maar misschien is die 50cc wel hoogtoeriger.
 
Overigens was ik nog niet klaar met jou (Grrr) want wie zegt dat rollengewicht uitmaakt in topsnelheid mag zijn mond spoelen met zeep.

Dat maakt alleen in uiterste 2 gevallen uit.

A: ze zijn zo mega-te-zwaar dat je niet op gang komt en je niet eens op een rpm komt waar je koppel gaat opbouwen. Dan moet je echt al denken aan 5 gram te zwaar ofzo iets doms, en dan haal je de 30km/h amper.

B: ze zijn zo vederlicht dat op max toerental ze niet genoeg in beweging komen en dan zit je dus snel 3 gram te licht. (bijv. je gooit 3.4gr in je Standaard scooter)
 
T zal wel kut zijn afgesteld. Ik haalde met mn Morini pauper SR2000 ook dik 107 digi (wijzer recht naar beneden).

Dus dat het niet sneller kan is onzin (17,5 , Gila 70, R , Hebo vario, Malossi vertanding) Met een 19 mm had het nog leuker geweest denk ik.
 
idd, kan behoorlijk gaan morini, maar het blijft een kutblok vind ik zelf, maja
mijn sr deed het ook redelijk met een polinni 70 ---17.5 en een r
alleen die 17.5 gaf wa problemen maja
en cilinder was verneukt!!!!!!!!!!!
magoed, moet kennen, en als je geen hoop meer hebt, knal je er een ander blok onder :)
wel even kijken wat past ;)
 
Misschien weeg jij 110kg.. en die vriend 60kg
Of mischien waren zijn banden harder opgepompt, of groter.. of een andere vertanding... of draait ie gwn veel meer toeren...
 
Back
Top