Morgen theorie examen

Mdj004

Polini race vonkjes.
Moi, ik doe morgen mn theorie examen en ik ken het wel goed maar ik vraag het hier toch nog ff. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Veel gemaakte fouten? Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Welkom op dit mooie forum.
Proficiat met het halen van je theorie en sterkte bij het behalen van je praktijk!

Belgie of Nederland waarschijnlijk Nederland afgaande op de site die je linkt?
 
Welkom op dit mooie forum.
Proficiat met het halen van je theorie en sterkte bij het behalen van je praktijk!

Belgie of Nederland waarschijnlijk Nederland afgaande op de site die je linkt?
Thanks! ja ik kom uit Nederland. Heb gehoord dat het in Belgie allemaal een stuk makkelijker is om je rijbewijs te hale
 
Makkelijker niet persee, in Belgie hoef je geen praktijk examen te doen op de openbare weg maar wel op een examenterrein.
Hier moet je laten zien dat je de brommer/scooter beheerst dus de bijzondere verrichtingen zeg maar.

Zoals zigzaggen tussen pionnen, achtjes draaien, lopen en manuvreren met de scooter aan de hand, heel langzaam tussen 2 lijnen rijden (bijna sur place) en de noodstop uitvoeren.

Dit ga je niet redden zonder oefening.

Wel ga je tijdens de rijopleiding bij een rijschool veelvuldig de openbare weg op.

Want ik las in een ander draadje dat je eigenlijk, buiten een paar illegale ritjes op een brommer, geen praktijk ervaring hebt.
Ik weet niet hoe dit in Nederland zit maar zonder praktijkervaring redt je het niet in Belgie!
 
Last edited:
Toen ik eindelijk 16 was in 2004 had je het certificaat in NL. Hier was alleen theorie verplicht.
Wel werd er toen met de praktijk proef gedaan ivm een naderend praktijk examenplicht, welke volgens mij in 2009 daadwerkelijk kwam(dit was destijds allemaal nog niet perse aan de orde maar daar deden ze een beetje onderzoek naar).Hier heb ik toen aan meegedaan want dan kon ik op het oefen terrein iig scooter rijden.Dit mocht dan op je eigen scooter van die man zodat zodra je de weg op mocht je je eigen scooter goed kende.
De praktijk vond ik niet perse nodig als mega eigenwijs 16 jarig ventje( 16 jaar ben ik al een tijd niet meer maar de rest is aanwezig gebleven :tearsofjoy:)
Later merkte ik dat ik toen ik eenmaal voor t eerst met mijn Aprilia Sonic de weg op mocht(lees fietspad/bromfietspad op de rijbaan werd toen nog bekeurd)merkte ik al gauw dat het oefenen er voor zorgde dat ik mijn scooter goed kende. Dus zo gek is dat oefenen op een oefenterrein niet. Voornamelijk met jou eigen scooter. Elke scooter rijd anders.
 
Back
Top