Een hoertje komt aan bij de hemelpoort en komt daar aan bij Petrus, de poortwachter.
Petrus tegen hoertje:U wilt dus de hemel in, zo wat voor beroep heeft u op aarde uitgeoefend?
Hoertje: Ik ben prostituee geweest meneer Petrus.
Petrus: nou dat is dan niet zo mooi , mensen met zo'n achtergrond kan ik de hemel niet inlaten, scheer je weg!!
Nou het hoertje gaat aan het bankje zitten bij de poort en gaat zitten huilen.
Toen kwam er een oude kleermaker aan van wie zijn aandacht werd getrokken door het huilende hoertje en vraagt wat er aan de hand is.
Hoertje tegen kleermaker: Ze willen me er niet in laten omdat ik prostituee ben geweest.
Kleermaker: Ach kind dat kan toch niet prostituee is toch zo'n dankbaar beroep, ik heb er in the old days veel plezier aan ze beleefd
. Nou ik heb een plan ik heb hier een oude kleermakerszak daar kruip jij in en dan smokkel ik jou de hemel in.
Nou het hoertje stemde in en stapte in de zak en de kleermaker kwam met de zak op z'n rug aan bij Petrus, de poortwachter.
Petrus tegen de kleermaker: Zo meneer welk beroep heeft u in uw vorig leven uitgeoefend??
Kleermaker: ik ben kleermaker geweest.
Petrus: Oh mooi, zulk zoort mensen zijn altijd goede mensen, loop maar door de poort.
En petrus doet dat en net voordat hij één stap door de poort wilde zetten riep Petrus naar de kleermaker: En Kleermaker wat heb je eigenlijk in die zak??
Waarop de kleermaker antwoord: Oh daar zit alleen maar een oude naaimachine in