Mooie Setup.. Lage Top

Status
Not open for further replies.

apriliasrviper

Motori Minarelli
Heey,

Ff snel een vraag...
WAARDOOR RIJDT MIJN SCOOTER NIET HARDER DAN 65?
Mijn scooter trekt lekker hard op.. maar de top is vrij laag (65 echte km/h). iemand een idee waar dit aan kan liggen? ik denk dat 70/75 wel te halen moet zijn met deze setup:

(Minarelli verticaal)
Gianelli Shot
Hebo Vario (5.1 gr rollen)
Hebo Koppeling (rode drukveer + trekveertjes)
Hebo V-snaar
ORIGINELE 50cc cilinder

Ik heb het al een paar keer eerder gezegd, maar ik lees overal over de "flow" van de benzine... als er een deel van mijn uitlaatpoort dicht zit, hoe kan het dan zijn dat deze niet beinvloed wordt? lijkt mij onlogisch. een uitlaatbegrenzer werkt toch op dezelfde manier?

( check scootparts bij DR cilinders:
" Dankzij de grote uitlaatpoort zijn ze wat sneller dan de standaardcilinder. Malossi prestaties voor een imitatie prijs! DR50 cilinders worden geleverd zonder cilinderkop. " )
 
Advertisement - register to remove this

afstelle mss ? als je geen andere carb hebt gestoken dan zal deze waarschijnlijk een 12 mm zijn dit kan wel je probleem zijn waardoor je niet harder rijd ?
( maar een gokje )
 
zit idd nog std 12mm op... zou het niet door de te langzame cilinder kunnen komen?
ik heb wel mn bougie gekeken.. die is mooi egaal bruin.. dus afstelling leek mij niet veel mee verkeerd.. alhoewel ik niet echt zuinig rijd (1 op 18 ?)
 
Last edited:
dat in de uitlaatpoort is ook geen begrenzer , als je die "bult" eruit haalt gebeurd er niet veel...

met een std verticaal met andere uitlaat moet je makkelijk 75 kunnen halen , denk dat een shot gewoon niet zo mooi loopt @ std cilinder , of hij is gewoon niet goed afgesteld , wat voor rode drukveer zit erin? heb je niet die van hebo erbij?
 
nja normaal zou die toch dikaan tegen de 75 moeten rijden he :?

als je je vlootje in je vario uithaald en piemel aan de uitlaat gaat ie toch ook al lekken!

ik zou toch eens gwn kijken naar de afstellen drukveer,gewichtjes,sproeier,llucht/benzineverhouden etc
 
.:Riddick:. said:
nja normaal zou die toch dikaan tegen de 75 moeten rijden he :?

als je je vlootje in je vario uithaald en piemel aan de uitlaat gaat ie toch ook al lekken!

ik zou toch eens gwn kijken naar de afstellen drukveer,gewichtjes,sproeier,llucht/benzineverhouden etc


uhm ,waar heb jij het over? het gaat hier om een viper ,een std viper heeft niet eens een "piemel"
 
moet idd meer uit te halen zijn..

ik rij met mina hori orgineel op een shot en speedcontrol na.. en haal de 90.
meer dan 90 krijg ik ook niet uit de cilinder.

afstelling:
gele mallosie drukveer
rooie trekveertjes van mallosie
sproeier 84
en 4.5 gram rollen

trekt ook leuk op trwns ;)
 
ik heb vandaag weer gereden... haalde met gemak de 75 (op digitale teller van een vriend) :S ene keer rijdtie dus 60-65 andere keer 75 ? kan dit misschien komen door een rode (hebo) drukveer? dattie misschien niet altijd helemaal ingedrukt wordt? of misschien zijn 5,1 gram rolletjes te zwaar?
 
melf #50 said:
weer en wind kan ook veel doen ;)
mja , haal eens een zwarte hebo veer

is zwarte hebo veer ongeveer gelijk aan gele malossi ? (die heb ik al namelijk) en ik maak net wat meer toeren soms, dus daarom ga ik sneller.. is dit het verhschijnsel van te lichte rollen?
 
een zwarte hebo veer zit std geleverd bij een hebo variateur , deze is net iets minder sterk dan Malossi geel.

tja , afstellen is gewoon uitzoeken welke drukveer , welke rollen en welke trekveren het beste werken op jouw scooter..
 
oke.. ik heb net ff gele drukveer geprobeerd.. maar daarmee maaktie minder toeren lijkt het wel.. en hij trekt niet zo mooi strak door.. dus drukveer is wel goed.. misschien toch kleinere rolletjes proberen. Kun je die proberen uit te boren zoals sommige zeggen>?
 
je moet LICHTERE rollen proberen mischien , mja , als ie met de gele drukveer minder toeren maakt probeer je toch even wat lichtere rollen?

die kun je beter niet uitboren oid, dus gewoon stel gewichten halen
 
oke.. ik bedoelde ook lichtere ipv kleinere rollen srry..
dan probeer ik van de week een keer 4,7 ipv 5,1... alstie dan nog steeds niet goed rijdt probeer ik alsnog de gele drukveer, krijg mn hebokoppeling niet uit elkaar :S die moer zit muurvast.. maarja close dit topic straks wel om forum beetje schoon te houden
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top