Mogelijk beginnende vastloper? hulp gevraagd

bertdenw

Well-Known Member
ik ben net terug van een stukje te rijden,
nu na het rijden zet ik mijn brommer uit,en wil hem verzetten.
de achterband zat vast, nu probeerde ik hem nog is te starten, en de achterband ging enkel vooruit nadat ik altijd kickte, stukje met stukje.
dan starte ik hem, en deed hem weer uit, en was het probleem opgelost.
ik had wel de brommer niet warmgereden(gietijzer).
en mijn sproeier is ook 2 maatjes te klein( maar rijd niet op topsnelheid)

wat is het probleem en wat is de oplossing ervoor ? :?
 
Advertisement - register to remove this

dan zou eerder de rem het helemaal niet doen.

maar deze kun je simpel weg bijvullen , echter kun je dan beter eerst een stukje rijden zodat de remolie warm is en je dus ook de juiste aflezing kunt doen. en niet teveel bijvullen!!
 
dan zou eerder de rem het helemaal niet doen.

maar deze kun je simpel weg bijvullen , echter kun je dan beter eerst een stukje rijden zodat de remolie warm is en je dus ook de juiste aflezing kunt doen. en niet teveel bijvullen!!
k al bedankt voor deze nuttige info
 
ik ben net terug van een stukje te rijden,
nu na het rijden zet ik mijn brommer uit,en wil hem verzetten.
de achterband zat vast, nu probeerde ik hem nog is te starten, en de achterband ging enkel vooruit nadat ik altijd kickte, stukje met stukje.
dan starte ik hem, en deed hem weer uit, en was het probleem opgelost.
ik had wel de brommer niet warmgereden(gietijzer).
en mijn sproeier is ook 2 maatjes te klein( maar rijd niet op topsnelheid)

wat is het probleem en wat is de oplossing ervoor ? :?
Kijk je koppeling na of je veertjes en voering nog goed zijn. Als je wiel vast blijft zitten is dit meestal een koppeling die vast blijft zitten.
 
dan zou eerder de rem het helemaal niet doen.

maar deze kun je simpel weg bijvullen , echter kun je dan beter eerst een stukje rijden zodat de remolie warm is en je dus ook de juiste aflezing kunt doen. en niet teveel bijvullen!!

Remoliepeil dat op minimum staat hoort niet zomaar bijgevuld te worden.
Het is een gesloten systeem als het op minimum staat heeft dit een oorzaak die eerst
gevonden moet worden.

Dit kan zijn, een lek in het systeem, remblokken versleten of iemand die heeft liggen kutten met de rem.


Als je aangeeft dat het wiel enkel wou rollen als je de kickstarter bediende wil
dat zeggen dat er iets mis zit in de koppeling!

Dus haal eerst maar de koppeling er eens af, voordat je mer schade aanricht door er zo mee te rijden.
 
dat klopt , maar je weet ook niet wat er mee gebeurd is natuurlijk..

meestal is dan de rem versleten , maar kan ook zijn dat iemand er zelf aan heeft gezeten.
 
Back
Top