kymco 50cc blok ombouwen naar 125/150cc mogelijk?

A1vanaf16!

New Member
Hallo,

ik ben al een aantal jaar bezig met het opvoeren van vooral kymco scooters en heb op een ding na alles getuned wat er te tunen valt, mijn vraag is of het mogelijk is om het blok aan te passen om er een 125/150cc cilinder op te monteren. Ik heb eerder gelezen en op youtube gezien dat het gat waar de cilinder in valt vergroot kan worden. Hoe heet dat? Is het überhaupt mogelijk voor kymco, wat zou het me kosten etc. alle info is welkom. Ik ben ervan op de hoogte dat er een hele hoop aangepast moet worden, maar ik vind het welk leuk zo'n project. Of is het handiger om een 125cc blok te halen en deze aan te passen? Heb overigens geen idee of dat kan vanwege de ophangpunten bij de 125cc zijn die boven en bij de 50cc onder. Wederom alle info helpt! mijn doel is om ongeveer 90-100kmph te halen, rij nu met mijn 90cc 75, maar er hoog in de toeren.


Gelieve niet te reageren met wat er allemaal kapot kan gaan dat is logisch, dit is meer een test om te zien waar de grenzen liggen.
 

Attachments

  • engine-Kymco-125-agility-carry-153198_2.jpg
    engine-Kymco-125-agility-carry-153198_2.jpg
    52.2 KB · Views: 13
  • kymco-agility-50cc-breaking-now.-engine-3-67-b--(5)-19237-p.jpg
    kymco-agility-50cc-breaking-now.-engine-3-67-b--(5)-19237-p.jpg
    191 KB · Views: 14
Last edited:
Advertisement - register to remove this

vergeet niet dat de krukas kamer ook vergroot moet worden , je heb ook grotere krukas nodig , gaat erg krap worden .
had ik idd over het hoofd gezien. Pas het niet op de Standaart krukas? die van kymco zijn echt sterk hoor. En zo niet moet er dan ook een andere vario ect op? Want als ik naar foto's kijk op het net zie ik weinig verschil in de krukassen. in ieder geval bedankt!
 
ik neem aan dat de Cilinder ook hoger word , dus heb je een langere drijfstang nodig , wat inhoud dat de krukas wangen groter worden .
wat ik mij afvraag : het gat voor het hemd van de cilinder kan je kotteren , maar hoe zit het met de kruislinkse afstand van de tapeinden ?
Cilinder word breder , dus de tapeinden komen ook verder uit elkaar te staan .
het lijkt mij dat het verstandiger om een kant en klaar GY6 blok 125 CC te kopen en dat er onder te bouwen , ben je nog goedkoper uit ook .
Ik denk een 50 CC blok ombouwen naar 125 cc zal lastig worden .
 
had ik idd over het hoofd gezien. Pas het niet op de Standaart krukas? die van kymco zijn echt sterk hoor. En zo niet moet er dan ook een andere vario ect op? Want als ik naar foto's kijk op het net zie ik weinig verschil in de krukassen. in ieder geval bedankt!

125cc heeft een andere maat smal-end. (zijn althans groter dan van een brommertje.)
 
ik neem aan dat de Cilinder ook hoger word , dus heb je een langere drijfstang nodig , wat inhoud dat de krukas wangen groter worden .
wat ik mij afvraag : het gat voor het hemd van de cilinder kan je kotteren , maar hoe zit het met de kruislinkse afstand van de tapeinden ?
Cilinder word breder , dus de tapeinden komen ook verder uit elkaar te staan .
het lijkt mij dat het verstandiger om een kant en klaar GY6 blok 125 CC te kopen en dat er onder te bouwen , ben je nog goedkoper uit ook .
Ik denk een 50 CC blok ombouwen naar 125 cc zal lastig worden .
ik had ook al gekeken naar kant-en-klare blokken, maar ik kan een niks vinden met 14 inch wiel, of met montage gaten aan de onderkant. Ik was ervan overtuigd dat het enige dat aangepast moest worden het gat was. Als er zo veel bij komt kijken is het idd niet de moeite waard. Bedankt voor alle berichten heb toch iets geleerd!
 
Back
Top