moer adaptor wil niet los

Status
Not open for further replies.

roelow

Well-Known Member
ik wou mijn vertanding eruit halen
maar nu krijg ik de moer bij de adaptor niet los
ik werk zelf met een luchtsleutel
heeft iemand ideeen
 
Advertisement - register to remove this

Nee .. Je kan moeilijk bijv. een wielmoer los halen zonder verlengstuk. Zelfs de duurste dealers waar k gewerkt heb zetten ze er een stalen buis op een ratel ( op een moeilijk los haalbare bout / moer ). :)
 
ik gebruik eentje van snap on, en niet op lucht, maar op een batterij.
ik vind, dat je het niet alleen sneller maar ook makkelijker loskrijgt met een luchtsleutel. en komop je draait je ratel naar de zak door er een hefboom op te zetten(want die dingen zijn daar niet voor gemaakt) zeker met die aldi kwaliteits dingen. neem eentje van facom/snap on, die leven dan nog maar naar 5 keer dat doen werkt het ding ook al niet naar behoren.
Zo geweldig vind ik Snap On nou ook weer niet hetzelfde geldt voor Facom. Vooral voor Snap On betaal je meer dan het waard is. Verder zijn er ook gereedschaps merken waarbij je een speciaal verlengstuk kunt kopen voor de ratel, ook heb je oversized ratels. Dus neem aan dat een ratel het prima aankan. Zelf werk ik met Hazet, Gedore (Dowidat) en Beta en mijn ratels werken allemaal nog prima ook nadat ik er meerdere keren het hefboom effect had toegepast.
Verder heb ik al vaker moeren los gekregen met de ratel, die mijn Hazet luchtsleutel niet meer voor mekaar kreeg.
 
toch raar dat mensen hier allemaal blaten van het mag niet dit en dat.

ze zeggen ook wel is de beste stuurlui staan aan wal.

maar je kan ook een speciaal krachtstuk gebruiken in plaats van een ratel.

en die kan je verlengen zonder dat er wat stuk gaat.
 
Ik kom op mijn werk dagelijks dit soort problemen tegen en als de slagtol het niet loskrijgt dan de ringsleutel verlengen met een pijp.
Als het dan nog niet gaat wil de moer warmstoken ook nog weleens helpen.

Maar nooit met een ratel die sloop je gewoon met zulke krachten en anders sloop je de dop wel, er komt nog bij dat als je met je volle gewicht aan zo'n pijp gaat hangen en de ratel of dop vliegt eraf of schiet door; dan is dat niet zo veilig.
Kijk als je nou een klein moertje moet losdraaien m16/m18 kun je toch gewoon een T stuk gebruiken met een pijpje erop.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top