M'n nieuwste aanwinst! :)

Guillaume

Well-Known Member
Ok, hierbij dus m'n nieuwste aanwinst :)

Dit ding heb ik afgelopen vrijdag gekocht in onderdelen, en ik ben zondag met de opbouw ervan begonnen. Nu zie je hem nog zoals ie zondag was. Nu zit de ontsteking er ook op, en moet ik eigenlijk alleen nog maart wachten op een cilinder om te kunnen gaan rijden.

yz%201.jpegklein.jpg


Het ding is een Yamaha YZ 125 uit 1990, maar er komen kappen op van een '93 model, wat er al wat vetter uit gaat zien. Het frame zal ik ook nog gaan spuiten,en de kappen ook. Wordt btw wit met zwart. Voor de rest nog een nieuwe stickerset en buddyovertrek erop. Ook komt er nog een ander uitlaatje op, omdat deze die er bij zat helemaal onder de deuken zit in de bocht. De cilinder wordt nu geboord en gehoned, en het is er bwt 1tje met powervalve :) Deze cilinder zal ook nog getuned worden. De veertjes zij nog standaard maar ook nog best leuk :)

yz%20blokklein.jpeg.jpg


Hier zie je nog de ubergeile 36 mm Mikuni TM vlakschuif carb :W Dat kapje van de ontsteking moet ook een andere op, want d4eze is dichtgeplamuurd ofzo, heel vaag iets iig...

Maar goed, ik zal het wel eens opdaten als ie weer wat verder zijn, en ik zal als ie rijdt ook ff wat filmpjes maken :)

Mzzls, Guillaume
 
Advertisement - register to remove this

Thanx doeds, tsjah Menno, dit is dus ook een echte, wel een crosser ook echt, geen opgevoerde MT ofzo :D

edit/ T'is wel een oud lijk voor de echte die hard crossers onder ons :p
 
wel vett ding.
ik heb een honda cr125 van 1986 ofzo.
ook getuned cilinder enzo aleen vastgelopen laatst was vergeten koelvloeistof erop te doen.
moet aleen nieuwe zuigen en cil laten honen.
mijnes koste 45 euro van me oom.
hij is in nieuwe staat nooi me gereden haast
 
Leuk ding :).

Waarom tunen trouwens ?
Lijkt me dat ie dan in het midden en onderin meer vermogen moet gaan leveren ?
Bovenin lijkt me nl niet echt geweldig rijden als je geen ervaring hebt (weet niet of je het hebt hoor).
 
Heb eens een keer op zo'n ding gereden. dat was ehmm..vet :rolleyes:

ding gaat zo godsgruwelijk hard :D

Guillaume ik vind t een vet ding en wil graaag op de hoogte gehouden worden!
 
Hehehe, ik zal jullie op de hoogte houden, dudes! :) De cilinder en nieuwe zuiger zitten er nu op. Zuiger is btw een ProX van 75 euro. Compressie heeft dat ding iig een heleboel. Maar goed, ik zit nu nog een beetje te kutten met de powervalve die er nog op moet. Hij wil nog niet helemaal lekker passen ook. Powervalve is btw een soort wals die je uitlaatpoort een stukje dichthoud bij lage toeren voor meer koppel. Ik zal daar ook weleens pics van maken. En als die erin zit, en ik heb de flens van m'n uitlaat binnen, dan kan ik 'm gaan starten :) Kappen is nog weinig aan gedaan, de achterkappen zijn wel pas gemaakt en de sticker is er vanachter af, en de buddyis nu ook zwart, alleen zitten er wel een paar plooien in, en ik weet nog niet precies hoe of ik die eruit moet halen, maar dat is van latere zorg.

Maar ik zal nog weleens ff wat pics maken, en als ie rijdt een filmpje :)

Pasgeleden ook ff gechecked hoeveel of er zo eentje standaard geeft, toch een 37 pk :D Best netjes dacht ik zo! :)

Ow jah, en het wordt GEEN SM, dat wil je ook echt niet met een 125 wat niet zoveel koppel geeft als dat ding van jou, Jasper ;)

Dus sorry Pertijn :) Maat van me heeft btw wel een KTM 520 4 takt, daar zou het wel mee kunnen, maar die is helemaal gek van cross, heeft ook 2 kasten vol met bekers staan enzo. Ding is trouwens wel bloedmooi, mooie hydraulische koppeling van Magura enzo erop, kost toch ff 360 euro! :) Voorvork is WP Extreme kost ook 1700 euro :)
 
Lache ding (wat heb je dr voor betaalt?)
Wil je dr mee @ crossbaan gaan rijden of gewoon weiland ofzo?

Originally posted by Guillaume
Thanx doeds, tsjah Menno, dit is dus ook een echte, wel een crosser ook echt, geen opgevoerde MT ofzo :D

edit/ T'is wel een oud lijk voor de echte die hard crossers onder ons :p
NAja ach zolang je maar crosser heb van voor 1990, veel ouder geeft veel problemen (kapot versnbak enz is geld haast niet meer waard)



Originally posted by terror-hardcore
wel vett ding.
ik heb een honda cr125 van 1986 ofzo.
ook getuned cilinder enzo aleen vastgelopen laatst was vergeten koelvloeistof erop te doen.
moet aleen nieuwe zuigen en cil laten honen.
mijnes koste 45 euro van me oom.
hij is in nieuwe staat nooi me gereden haast

heb 99 cr125:P

Originally posted by 4x2
Leuk ding :).

Waarom tunen trouwens ?
Lijkt me dat ie dan in het midden en onderin meer vermogen moet gaan leveren ?
Bovenin lijkt me nl niet echt geweldig rijden als je geen ervaring hebt (weet niet of je het hebt hoor).

Vermogen went heel snel. HAd op mijn 11 (was bijna 12) suzuki rm80 (crosser uit 19818P ) is best lijp op je 11 :#. Kon maar net met mijn voeten aan de grond 16 pk 6bak (wheely's met 80cc rullen echt) Maar na poosje rijden begin je ding zelfs tam te vinden. Broer had toen de tijd een 1985 yz125 mocht ik wel eens op rijden (was toen net 13 ofzo) kon totaal niet met mijn voeten aan de grond enz (broer moest me helpen met wegrijden anders flikkerde ik gewoon om) maar rijden ging best goed. Toen ik net 14 93cr125 gekocht eigelijk alleen maar @ crossbaan gereden (echcrossern is gewoon uber vet). Is echt heel zwaar in het begin maar na een jaar ging het best goed (ben nu op mijn 17e 176cm dus je snap problem wel)


rudy%20yz%20r.jpg

foto van 4-5 jaar geleden:rolleyes:
 
Last edited:
Back
Top