mn citta loopt niet meer

Status
Not open for further replies.
M

Mr*magic

Guest
hey,

kheb laatst een citta gekocht, toen ik um kocht reed ie nog perfect was nix mis mee. Maar ik heb hem uit elkaar gehaald om hem te spuiten. Nu heb ik hem weer helemaal in elkaar gezet met een nieuwe uitlaat maar nu rijd ie nie meer:? . Bezine komt wel gewoon in de cabarateur en de bougie vonkt ook nog. wat kan er nog meer mis zijn?
 
Advertisement - register to remove this

pronk is ook een forum member. kijk eens of je nergens valse lucht hebt of zo misschien dat het daar aan ligt. mar wat is de rest van je set up ik makkelijker praten want we weten nu niet of je een 80cc of zo hebt he en welke cab en zo
 
in principe zou hij het dan helemaal moeten doen als je alles goed in elkaar hebt gezet...
controleer dingen zoals:
* of de bougie vonkt..(gewoon bougie eraf halen en dan met bougiedop, ergens bij een stukje ijzer houden en rennen maar)
* goed kijken of hij helder vonkt, t kan ook nog wel eens voorkomen dat er vuil bij de bougie zit, of gewoon zwakker is...
ook kan je controleren of de contactpuntje niet zijn versleten en niet verkeerd zijn afgesteld (iets van 0,35/0,40)
* nakijken op valse lucht, bij de carburateur/ cilinder/cilinderkop...
* controleren of het benzine slangetje niet vestopt is, en desnoods de hele carburateur eraf halen en eff schoonmaken...
* nakijken of het decompressie hendeltje nog wel goed werkt...

dit zijn een aantal dingen die je maar eff moet nalopen voordat je erachter kan komen wat het probleem is...
Veel succes..;)
 
tnkx voor alles het meeste heb ik uit mezelf en met hulp van mn broer al wel gedaan ik heb er zelf nie veel verstand van namelijk. maar ik zal nog eens nakijken op valse lucht. de cabarateur is helemaal schoon en het benzineslangtje ook, sproeier is niet verstopt. dus ik hoop dat ik ietskan vinden van die valse lucht, anders weet ik het ook nie meer
 
k zou ook veel aandacht besteden aan de onsteking en aan de afstelling ( dit kan soms ook nog wel eens een probleem zijn..)
Welk sproeier heb je??
 
sproeier 35. kweet dat het klein is normaal zit er 50 in. maar toen ik um kocht zat er al 35 in en reed hij perfect.
 
er zit standaard een 35 in. als je een niet originele carb hebt, of de originele is uitgeboord moet je een andere sproeier hebben.
de originele maten voor de carboratuer zijn 7, 10.
dus 7 mm aan de kant van de luchtfilter en 10 mm aan de kant van het blok
 
nie da het boeiend is... maar ik heb hetzelfe probleem... alleen heb ik een aantal onderdelen van een brommer en een snorfiets blok door elkaar gebruikt, nl. de krukas van een brommerblok en een cilinder/zuiger van een snorblok.
Nou hoor ik al mensen roepen van heej da ken nie want da past nie, pen 10 en pen 12, maar als je uit die 'brommer'krukas da bronzen ringetje uithaalt kun je er die pen 10 in douwen met behulp van een camino naaldlagertje...
Het verschil tussen die 2 cilinders is de boring, 38.4 voor een brommer en 38.2 voor een snor cilinder. Allebei ori cils.
Nou ga ik proberen om een stukje van mn kop en cilinder af te draaien zodat ik meer compressie krijg, want ik vermoed dat het in mijn geval daar aan ligt, als mn zuiger in bdp staat heb ik nog 1,5 mm tot de rand van de cil, plus nog eens een mm in de kop.
Da heet toch squish?
Kort samengevat denk ik dus dat die 2 blokjes origineel een iets andere slag hebben waardoor ik vanwege te weinig compressie nou nie start...
Maargoed, als jij alle ori onderdelen nog gewoon hebt zal da jouw probleem niet zijn... ik post het maar ff wie weet heeft iemand er nog iets aan.

Grtz
 
Originally posted by Chris@Citta
nie da het boeiend is... maar ik heb hetzelfe probleem... alleen heb ik een aantal onderdelen van een brommer en een snorfiets blok door elkaar gebruikt, nl. de krukas van een brommerblok en een cilinder/zuiger van een snorblok.
Nou hoor ik al mensen roepen van heej da ken nie want da past nie, pen 10 en pen 12, maar als je uit die 'brommer'krukas da bronzen ringetje uithaalt kun je er die pen 10 in douwen met behulp van een camino naaldlagertje...
Het verschil tussen die 2 cilinders is de boring, 38.4 voor een brommer en 38.2 voor een snor cilinder. Allebei ori cils.
Nou ga ik proberen om een stukje van mn kop en cilinder af te draaien zodat ik meer compressie krijg, want ik vermoed dat het in mijn geval daar aan ligt, als mn zuiger in bdp staat heb ik nog 1,5 mm tot de rand van de cil, plus nog eens een mm in de kop.
Da heet toch squish?
Kort samengevat denk ik dus dat die 2 blokjes origineel een iets andere slag hebben waardoor ik vanwege te weinig compressie nou nie start...
Maargoed, als jij alle ori onderdelen nog gewoon hebt zal da jouw probleem niet zijn... ik post het maar ff wie weet heeft iemand er nog iets aan.

Grtz

Snor en bromblokjes zijn identiek op de inlaat na. Dus daar kan het niet aan liggen.

Bij vespa zit je standaard idd met een hele grote squish-waarde.

Zelf als je cilinders van Bijv Malossi of Polini koopt met bijgeleverde kop, Je squish waarde blijft na mijn mening nog veel te groot.

Ik moet er wel zeggen dat blokjes waar ik de squishwaarde niet van had aangepast evengoed blijven lopen.

Aangezien dat Mr*magic er een andere uitlaat op heeft gezet zou ik eerst maar eens de sproeier een vergroten. Naar maat 43 ofzo.

Kijk dan als hij dan nog niet gestart heeft naar je bougie,

Als ie gewoon droog is, dan weet je dat het met je benzinetoevoer iets niet goed zit.

Als ie nat, dan moet je naar je onsteking kijken, eerst contactpunten afstellen, onstekingsspoel ff doormeten, anders ff condensator vervangen.

suc 6
 
Originally posted by leike
Snor en bromblokjes zijn identiek op de inlaat na. Dus daar kan het niet aan liggen.


heb verder geen commentaar op je verhaal maar die blokjes zijn niet gelijk... of misschien ligt het dan aan verschillende bouwjaren, maar de boring van de cilinder is zeker verschillend, 38.4 bvoor een brommer en 38.2 voor een snor.
En pen 10 op een snor en pen 12 op een brom.
Inlaat is idd ook anders.

Heb ik er nog ff een vraagje over, als je bougie vonkt, is je condensator en spoel dan goed, ff ervanaf gezien of de puntjes goed of fout staan afgesteld?
 
Originally posted by Chris@Citta
Heb ik er nog ff een vraagje over, als je bougie vonkt, is je condensator en spoel dan goed, ff ervanaf gezien of de puntjes goed of fout staan afgesteld?

:X je bougie hoort toch te vonken om je benzine/lucht mengsel te ontbranden... dus ja dan is het goed
 
Originally posted by handigeharry
:X je bougie hoort toch te vonken om je benzine/lucht mengsel te ontbranden... dus ja dan is het goed

ja weet ik wel... maar ik hoor allemaal verhalen da ze zeggen da de vonk niet krachtig genoeg kan zijn o.i.d.... maargoed ik weet genoeg binnekort ff mn kop en cilinder een stukje afdraaien, zal wel door die (te weinige) compressie komen.
 
Originally posted by Chris@Citta
...38.4 bvoor een brommer en 38.2 voor een snor.
En pen 10 op een snor en pen 12 op een brom.
Inlaat is idd ook anders.

das gelul, Brom en Snor carter hebben beide Pen 10, k weet nie wie dat verhaaltje aan jouw heeft wijs gemaakt...
k heb zelf een bromcarter uit elkaar gehaald, en de krukas was precies hetzelfde als van een snorcarter die ik van iemand anders uit elkaar heb gehaald... :rolleyes:
 
k ga dit weekend weer ff kijkuh of ik um aan de praat krijg. weet iemand trouwens waar ik van dat schuim voor aan mnstuur kan krijgen??
 
bij een bouwmarkt. gewoon vragen naar leiding isolatie en dan krijg je vanzelf wat je zoekt. je hebt ze in vewrschillende maten en diktes
 
Last edited:
Ik heb dit weekend nog ff zittu sleutelen, hij zuigt nergens valse lucht aan ofzow, bougie vonkt, benzineslangtje zit niet verstop de cabarateur heb ik alschoongemaakt.:s nu week dus helemaal nie meer wat er mis kan zijn maar ik heb geregeld dat ik van iemand anders een cabarateur kan lenen die nog wel goed is dus ik ga het daar binnenkort ff mee proberen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top