Originally posted by Sjoerdyo:
Ik heb ff de topic door gebladerd, maaruh ik zie nog nergens DE reden staan.
De poorten in de karter is ook bull, want die kun je bij werken... Verder zijn die achterpoelies ook groot te maken... Zoals gezegd...
Kom op: concrete antwoorden, en niet van: het is gewoon degelijker...
SvR
Originally posted by Ufo:
jongen, neem nou eens beide karters op schoot. een wereld van verschil. dat kan toch nooit hetzelfde presteren? de praktijk geeft aan dat de vornm van piaggio karters voor betere prestaties zorgen...
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Krukaswangen groter = mogelijk grotere carterdruk?
Greetz.
Originally posted by Ufo:
zo zijn er wel meer dingen te verzinne. waar het en nou eigenlijk precies inzit is niet te bewijzen en eigenlijk ook niet echt interessant.
Originally posted by Ridderruud:
ik vind het ook zeker weten interessant want als er duidelijke redenen zijn dan zijn die ook op te lossen en dus minarelli even snel als piaggio te maken en de krukaswangen is ook niet de reden want de carterinhoud afgezet tegen het volume wat de krukwangen inhouden geven de uiteindelijke carterdruk dus als je krukwangen smaller zijn hoeft er nog niet minder karterdruk opgebouwd te worden .......ik blijf het vaag vinden dat niemand de eigenlijke oorzaak weet..... geen concrete antwoorden ......hmmm interessant...
Originally posted by Ufo:
hoezo niet concreet?
stel jij bent een drupje benzine en je wordt verstoven in de carb. stel je eens voor wat je allemaal tegekomt van begin tot het eind in een minarelli blok en in een piaggio blok. nogal een verschil...