mk pro race

jongen, neem nou eens beide karters op schoot. een wereld van verschil. dat kan toch nooit hetzelfde presteren? de praktijk geeft aan dat de vornm van piaggio karters voor betere prestaties zorgen...

Originally posted by Sjoerdyo:
Ik heb ff de topic door gebladerd, maaruh ik zie nog nergens DE reden staan.

De poorten in de karter is ook bull, want die kun je bij werken... Verder zijn die achterpoelies ook groot te maken... Zoals gezegd...

Kom op: concrete antwoorden, en niet van: het is gewoon degelijker...

SvR
 
Mja standaard is een pia blok wel beter dan mina (denk aan 12mm pen krukas, achterpoelies).
Maarre ik ga kijken wat ik uit mijn minarelli blok halen, ik hoop min. 15pk..
 
Originally posted by Ufo:
jongen, neem nou eens beide karters op schoot. een wereld van verschil. dat kan toch nooit hetzelfde presteren? de praktijk geeft aan dat de vornm van piaggio karters voor betere prestaties zorgen...


Krukaswangen groter = mogelijk grotere carterdruk?

Greetz.
 
zo zijn er wel meer dingen te verzinne. waar het en nou eigenlijk precies inzit is niet te bewijzen en eigenlijk ook niet echt interessant.

Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Krukaswangen groter = mogelijk grotere carterdruk?

Greetz.

 
Ik blijf het vaag vinden (en vind het eigenlijk wel interessant)...

Blijkbaar heeft Piaggio (behalve het grotere aanbod in onderdelen) iets doorslaggevends waardoor bijna niemand met Minarelli rijdt (gewicht geen excuus, anders zou iedereen op een Sonic L.C. gaan rijden)...

Greetz.
 
Originally posted by Ufo:
zo zijn er wel meer dingen te verzinne. waar het en nou eigenlijk precies inzit is niet te bewijzen en eigenlijk ook niet echt interessant.


ik vind het ook zeker weten interessant want als er duidelijke redenen zijn dan zijn die ook op te lossen en dus minarelli even snel als piaggio te maken en de krukaswangen is ook niet de reden want de carterinhoud afgezet tegen het volume wat de krukwangen inhouden geven de uiteindelijke carterdruk dus als je krukwangen smaller zijn hoeft er nog niet minder karterdruk opgebouwd te worden .......ik blijf het vaag vinden dat niemand de eigenlijke oorzaak weet..... geen concrete antwoorden ......hmmm interessant...
 
hoezo niet concreet?

stel jij bent een drupje benzine en je wordt verstoven in de carb. stel je eens voor wat je allemaal tegekomt van begin tot het eind in een minarelli blok en in een piaggio blok. nogal een verschil...


Originally posted by Ridderruud:
ik vind het ook zeker weten interessant want als er duidelijke redenen zijn dan zijn die ook op te lossen en dus minarelli even snel als piaggio te maken en de krukaswangen is ook niet de reden want de carterinhoud afgezet tegen het volume wat de krukwangen inhouden geven de uiteindelijke carterdruk dus als je krukwangen smaller zijn hoeft er nog niet minder karterdruk opgebouwd te worden .......ik blijf het vaag vinden dat niemand de eigenlijke oorzaak weet..... geen concrete antwoorden ......hmmm interessant...

 
en dan hebben we het nogniets eens over de weg van de krukas naar het achterwiel!

Originally posted by Ufo:
hoezo niet concreet?

stel jij bent een drupje benzine en je wordt verstoven in de carb. stel je eens voor wat je allemaal tegekomt van begin tot het eind in een minarelli blok en in een piaggio blok. nogal een verschil...


 
En wat te denken van de ontsteking?

Misschien is de standaard ontsteking van Piaggio gewoon veel beter, en haal je met een HPI binnenrotor op een Minarelli een grotere winst dan op Piaggio.

Ik weet wel dat de Aerox van Raymond Schouten blies als een gek in de topscooter klasse, voorin tussen de Zip SP's... met een Evo50 cilinder en HPI binnenrotor...

Getuned door Eric v. Geffen...
 
Dat weet ik wel zeker dat die scoot blies ja! Sow, keb hem pas gezien, hij heeft een auto vloeistofpomp of zoiets. Pomp bij het slakkenhuis is helemaal weg. Als je hem wilt starten moet je eerst een knop omzetten en begint die pomp te werken. Zit bij het voorwiel! Verder een megakort uitlaatje van Samba. Het leukste is, een maat van mij heeft hem gekocht. Dat wordt blazuuhh!
Verder ken ik die mannen van V Geffen ook wel. Kunnen super tunen + afstellen.
Lieten een compleet orginele Aerox 100 op de teller gaan(!).
 
hmm sja zit wat in maar de weg van een pia naar het achterwiel vanaf de krukas en die van minarelli naar het achterwiel is toch alleen maar tandwiel en poeli verhoudingen die een rol spelen??? dus dan zou je een minarrelli de zelfde verhoudingen kunnen geven als een piaggio en dus haalt het niet meer uit... of niet???
confused.gif
confused.gif
 
Back
Top