This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Mini cooper!!! Eindelijk heb ik 'm !!


Nee bijdehand zijn zeker niet afgeleerd, kan ook niet anders met jou als leermeester daarin.

Tellers wijken zeker meer dan 10km/h af, blader maar door een willekeurige Autoweek heen en kijk naar tellerafwijking bij tests.

Teller eiken mbv van hectometer paaltjes is zeker nauwkeurig tenzij je zo debiel bent dat je niet op tijd een stopwatch kan indrukken.

Snelle uitlaat voor op een straatauto heeft meestal als effect:
Meer geluid, sportief geluid, misschien 1 tiende sneller acceleren en topsnelheid lager...dat weet ik uit ervaring.

Maar vraag het nog maar even na voor de zekerheid.
 
Last edited:
franse oto's roelen cker!!

ik zou er ook wel 1 willen... maar toch liever een mini.
het jammere is dat een mini ook zo duur in onderhoud is...

btw die eend van die vriend van me die roelt nogsteeds ook hard... volgende week nieuwe foto's




 
Originally posted by Stalkaarz


Zo weet je wat die dingen kosten? Nee? nou reken maar op 15.000€ voor een goeie....


Dat wist ik, maar dat ding is gewoon vet
 
 
yep vriend van mij heeft gister een paar delen van z'n uitlaat door roestvrij staal laten vervangen en er was ook een smallere pijp ergens ingezet en dat leverder +- 10 pk meer op
 

Vriend van me zus had ook een GTT.
Andere auspuff, filter, bougies en een turbo drukregelaar in dashboard :W
Moest iets van 180pk leveren, gingen we ff stukkie door london scheuren, echt uber!
Focking snel dat bakkie! en dat turbootje gillen! heerlijk..
Jammer alleen dat hij niet fullpower kon met die koppeling..
Inmiddels issie verkocht en moet er een GTi-r komen..

Is trouwens in Engeland zo'n gt5 specialist en daar hebben ze idd een 5gtturbo met houwjevast driehonderdzestig (360) pk..
Rol kooi erin ensow, en watersprayers voor de radiateur die voor minstens de helft deel uitmaakt van de voorbumper..
kwartmijl is iets minder dan 13seconden als ik me niet vergis..
Wat wil je ook in een auto die veel lichter dan een Ferrari 360 modena maar bijna net zo sterk is, of misschien wel sterker (360modena = 400fabrieksopgaaf? -15%..)..
Maybe is er nog wat van te zien @ www.fastcar.co.uk
 
Originally posted by Casemasux


yep vriend van mij heeft gister een paar delen van z'n uitlaat door roestvrij staal laten vervangen en er was ook een smallere pijp ergens ingezet en dat leverder +- 10 pk meer op

Omdat je vriend de katalysator eruit heeft laten halen....
 
Originally posted by Arne@Piaggio


Omdat je vriend de katalysator eruit heeft laten halen....

nope die zit er nog vanwege keuringen hij heeft dubbele laser pijp erop zitten alleen het geluid viel klein beetje tegen dus nu hebben ze een dunnere pijp tussen gezet dat er hogere druk komt ofzo du mooier geluid en 10 pk erbij (gaat trouwens over een toyota corolla ui 1995)
 

Jah zo heb je nog BBPerformance tuning en GTT-tuning, die engelsen kunnen er idd wat van. Die rijden ook ff gemmideld op 2.8 bar turbodruk daaro. Dat is dus hier 0.8-1.0 bar. Maargoed er zitten ook ene hoop fabels bij.

Zo kun je met 1.2 bar turbodruk (maximaal voor de Garett T2) met een beetje mazzel rond de 145 pk zitten. Als je naar 1.4 gaat houd je de T2 het niet lang, en bovendien moet je dan al andere schoepen erin hebben zitten.

Ik heb een GT met 180 pk gezien, nou daar is wel ff meer aan gebeurd als een luchtfiltertje en een uitlaatje.

Du sorry maar ik geloof niet dat daar 180 pk uitkwam, hooguit 140 met een beetje mazzel.

Ik heb echt een scheithekel aan dat gemekker over veel vermogen door een kleine ingreep als een luchtfilter ofzo Bovendien kunnen ze ook heel vaak vermogensverlies betekenen!
 
idd dat van vermogensverlies door een "powerfilter" kan ik beamen....2 verschillende geprobeerd op mijn 205 gti (1.9 8v 130 pk d6b) geen van beide hielp ook maar iets...ja het vermogen naar beneden halen...slecht lopen, niet trekken, kut geluid enz enz, ori filterbak met k&n filter weer gemonteerd, en trekt als een gek blijkt weer...powerfilters leveren gen power...naja tenminste niet altijd
 
Komt omdat ze dan lucht aanzuigen uit je motorruim, en dat is altijd warme lucht, dat zorgt weer voor vermogensverlies. (daarom hebben bijna alle turbomotoren een intercooler)

Dus je moet een mooi luchtsysteempje maken met afwaterbak zodat ie frisse lucht kan aanzuigen. Zoals de Reno 19-16v bijvoorbeeld.
 
BTW ik ga zeer binnenkort een 2e GT Turbo ophalen

Eentje waar een bus achterin heeft gezeten, dus ga ik em gebruiken voor onderdelen. (vooral het blok van 15.000 km oud)

Dus als ik er ff vaart achter zet kan ik nog ff sprinten @ Almelo
Scooterracer ben ik zo kwijt, alleen Carma zal een flink stuk lastiger worden 8)
 
ow jij bent mij zo kwijt? we shal c gtt was het toch? kheb eigenlijk nog nooit gesprint tegen een gtt eens proberen
 
Ford mustang (gt 500)