Mini cooper!!! Eindelijk heb ik 'm !!

Originally posted by Sjoerdyo
Ik houd niet mijn mond en al helemaal niet als dat van jou moet.

HET BIJDEHAND ZIJN NOG STEEDS NIET AFDGELEERD DUS.

Waarom voel je je zo aangesproken?

OMDAT DIE VRIEND VAN MIJ EEN GOEDE VRIEND IS, EN IK HIER DUS VERTEL DAT HIJ 200 LOOPT DAN MEOT IK HET DUS OOK BEWIJZEN

Is toch overduidelijk dat je niet vet 200+ kan halen met een 1.4...kom op man. Of je moet de motor getuned hebben of een veel langere eindoverbrenging hebben gemonteerd.
Ik wil er alleen maar op wijzen dat die escort gewoon een oude auto is en zelfs in moderne auto's een tellerafwijking is. Aangezien ik er vanuit ga dat er in die escort nog een analoge teller zit (vanwege de leeftijd van die auto) is het dus overduidelijk dat je gewoon met een vette tellerafwijking te maken hebt.

IK ZAT DUS IN DIE AUTO, HIJ LIEP TOEN LANGZAAM OVER DE 200 OP DE TELLER HEEN ONGEVEER 205. NATUURLIJK SNAP IK DAT EEN TELLER AF KAN WIJKEN, MAAR GEEN 10-20 KM/H DUS 200 ZIT ER GEWOON IN. IIG DICHT IN DE BUURT. JIJ DOET HET VOORKOMEN ALSOF IE NIET OVER DE 170 HEEN KOMT OFZO

Ik vind het gewoon raar, waarom neem jij zo van je maat aan dat zijn escort 1.4 dik over de 200 loopt en waarom geloof jij iemand niet als hij zegt dat zijn met bv alleen uitlaat-x 100km/h loopt? Beiden even onwaarschijnlijk of niet soms?

IK NEEM HET UDSN IET VNA HEM AAN, LEES EERST IS, IK ZAT ER DUS BIJ. EEN SCOOTERTELLER EN AUTOTELLER ZIJN NIET TE VERGELIJKEN. DUH. NIET EVNE ONWAARSHCIJNLIJK DUS

Als je ff logisch had naged8 was je hier ook zelf op gekomen. Als je me woorden wil checken, ga dan maar die teller eiken op de snelweg mbv die hectometer paaltjes...ik hoop dat ik ongelijk heb want dat is het wel een hele speciale escort...

NEE.. MBV HECOTMETER PAALTJES IS LEKKER NAUWKEURIG

NOG FF 1 DING, IK PROBEER NOU NEIT STOER TE DOEN VAN OOH DAT DING GAAT VET OVER DE 200 HEEN EN BLABLABLA, IK BEN EEN AUTOLEEK, EN DOE NIET NET ALS DIE N00BS DIE DENKEN 100 TE GAAN MET EEN SNELLE UITLAAT. MAAR IK SNAP OOK WEL DAT DIE TELLER AFWIJKT MAAR NIET ZOVEEL. EN IK HEB HET MET EIGEN OGEN GEZIEN.

EN SORRY MIJN REACTIE WAS BEETJE OVERDREVEN MAAR WERD HET GEZEIK ZAT. IK ZAL HET IS NAVRAGEN. (MAAR HIJ HEEFT WEL EEN SNELLE UITLAAT HOOR )

Nee bijdehand zijn zeker niet afgeleerd, kan ook niet anders met jou als leermeester daarin.

Tellers wijken zeker meer dan 10km/h af, blader maar door een willekeurige Autoweek heen en kijk naar tellerafwijking bij tests.

Teller eiken mbv van hectometer paaltjes is zeker nauwkeurig tenzij je zo debiel bent dat je niet op tijd een stopwatch kan indrukken.

Snelle uitlaat voor op een straatauto heeft meestal als effect:
Meer geluid, sportief geluid, misschien 1 tiende sneller acceleren en topsnelheid lager...dat weet ik uit ervaring.

Maar vraag het nog maar even na voor de zekerheid. :)
 
Last edited:
franse oto's roelen cker!!

ik zou er ook wel 1 willen... maar toch liever een mini.
het jammere is dat een mini ook zo duur in onderhoud is...

btw die eend van die vriend van me die roelt nogsteeds ook hard... volgende week nieuwe foto's :)

eend1.jpg

eend2.jpg

eend3.jpg

eend4.jpg
 
Originally posted by -=PIN=-


Nee bijdehand zijn zeker niet afgeleerd, kan ook niet anders met jou als leermeester daarin.

DANK JE :W

Tellers wijken zeker meer dan 10km/h af, blader maar door een willekeurige Autoweek heen en kijk naar tellerafwijking bij tests.

OKE MAJA DAN NOG, +200 TELLER IS BEST LEUK. ZON 190 VOOR EEN OUWE ESCORT, CKER NETJES.

Teller eiken mbv van hectometer paaltjes is zeker nauwkeurig tenzij je zo debiel bent dat je niet op tijd een stopwatch kan indrukken.

PFF DIT LIJKT MIJ DE MEEST ONNAUWKEURIGE DEBIELE METHODE MET ALLE RESPECT. DIGITALE TELLER IS AL EEN VEEL BETER ID.

Snelle uitlaat voor op een straatauto heeft meestal als effect:
Meer geluid, sportief geluid, misschien 1 tiende sneller acceleren en topsnelheid lager...dat weet ik uit ervaring.

KEREL.... HET WAS EEN GRAPJE DUH IK BEN NIET ZO DEBIEL OM ZULK SOORT DINGEN TE DENKEN. MAAR NU WE HET ER TOCH OVER HEBBEN; HET LEVERT TOCH IETS MEER PK'S ??

Maar vraag het nog maar even na voor de zekerheid. :)

TIS GEWOON 1.4

 
yep vriend van mij heeft gister een paar delen van z'n uitlaat door roestvrij staal laten vervangen en er was ook een smallere pijp ergens ingezet en dat leverder +- 10 pk meer op
 
Originally posted by Stalkaarz


Zo weet je wat die dingen kosten? Nee? nou reken maar op 15.000€ voor een goeie....

dit is DE Turbo, waarmee gerallyed is. Zit dus een 1.4Turboblok in met 160 pk die op de achterbank ligt. Logisch is dus dat ie op de achterwielen aangedreven is.
Er zijn dus ook tour de corse kits voor, dan pers je ff fijn 350 pk uit dit 1.4 liter 8 kleppen motortje met onderliggende nokkenas. (en dat in 1980-1985) Er zijn trouwens nog ziekere kits die tot 400 pk gaan...

Dit is dus de Renault 5 Turbo 1 of 2 (je kan het zien als phase 1 en phase 2) dit is dus heel wat anders als de Renault 5 GT Turbo, dit is het type dat ik heb.

Specs daarvan: Hetzelfde blok, alleen net iets anders. Ook 1.4-8v met Turbo (gôh) Alleen ligt deze dus gewoon voorin en wordt ook via de voorwielen aangedreven, maar er zit wel ff 120 pk in en is gemakkelijk op te schroeven naar 140 (zij het met wat meer aanpassingne dan alleen de turbo opdraaien)

Zow dat wassem weer :)

Vriend van me zus had ook een GTT.
Andere auspuff, filter, bougies en een turbo drukregelaar in dashboard :W
Moest iets van 180pk leveren, gingen we ff stukkie door london scheuren, echt uber!
Focking snel dat bakkie! en dat turbootje gillen! heerlijk..
Jammer alleen dat hij niet fullpower kon met die koppeling..
Inmiddels issie verkocht en moet er een GTi-r komen..

Is trouwens in Engeland zo'n gt5 specialist en daar hebben ze idd een 5gtturbo met houwjevast driehonderdzestig (360) pk..
Rol kooi erin ensow, en watersprayers voor de radiateur die voor minstens de helft deel uitmaakt van de voorbumper..
kwartmijl is iets minder dan 13seconden als ik me niet vergis..
Wat wil je ook in een auto die veel lichter dan een Ferrari 360 modena maar bijna net zo sterk is, of misschien wel sterker (360modena = 400fabrieksopgaaf? -15%..)..
Maybe is er nog wat van te zien @ www.fastcar.co.uk
 
Originally posted by Casemasux


yep vriend van mij heeft gister een paar delen van z'n uitlaat door roestvrij staal laten vervangen en er was ook een smallere pijp ergens ingezet en dat leverder +- 10 pk meer op

Omdat je vriend de katalysator eruit heeft laten halen....
 
Originally posted by Arne@Piaggio


Omdat je vriend de katalysator eruit heeft laten halen....

nope die zit er nog vanwege keuringen hij heeft dubbele laser pijp erop zitten alleen het geluid viel klein beetje tegen dus nu hebben ze een dunnere pijp tussen gezet dat er hogere druk komt ofzo du mooier geluid en 10 pk erbij (gaat trouwens over een toyota corolla ui 1995)
 
Originally posted by Honda NSR-II


Vriend van me zus had ook een GTT.
Andere auspuff, filter, bougies en een turbo drukregelaar in dashboard :W
Moest iets van 180pk leveren, gingen we ff stukkie door london scheuren, echt uber!
Focking snel dat bakkie! en dat turbootje gillen! heerlijk..
Jammer alleen dat hij niet fullpower kon met die koppeling..
Inmiddels issie verkocht en moet er een GTi-r komen..

Is trouwens in Engeland zo'n gt5 specialist en daar hebben ze idd een 5gtturbo met houwjevast driehonderdzestig (360) pk..
Rol kooi erin ensow, en watersprayers voor de radiateur die voor minstens de helft deel uitmaakt van de voorbumper..
kwartmijl is iets minder dan 13seconden als ik me niet vergis..
Wat wil je ook in een auto die veel lichter dan een Ferrari 360 modena maar bijna net zo sterk is, of misschien wel sterker (360modena = 400fabrieksopgaaf? -15%..)..
Maybe is er nog wat van te zien @ www.fastcar.co.uk

Jah zo heb je nog BBPerformance tuning en GTT-tuning, die engelsen kunnen er idd wat van. Die rijden ook ff gemmideld op 2.8 bar turbodruk daaro. Dat is dus hier 0.8-1.0 bar. Maargoed er zitten ook ene hoop fabels bij.

Zo kun je met 1.2 bar turbodruk (maximaal voor de Garett T2) met een beetje mazzel rond de 145 pk zitten. Als je naar 1.4 gaat houd je de T2 het niet lang, en bovendien moet je dan al andere schoepen erin hebben zitten.

Ik heb een GT met 180 pk gezien, nou daar is wel ff meer aan gebeurd als een luchtfiltertje en een uitlaatje.

Du sorry maar ik geloof niet dat daar 180 pk uitkwam, hooguit 140 met een beetje mazzel.

Ik heb echt een scheithekel aan dat gemekker over veel vermogen door een kleine ingreep als een luchtfilter ofzo :mad: Bovendien kunnen ze ook heel vaak vermogensverlies betekenen!
 
idd dat van vermogensverlies door een "powerfilter" kan ik beamen....2 verschillende geprobeerd op mijn 205 gti (1.9 8v 130 pk d6b) geen van beide hielp ook maar iets...ja het vermogen naar beneden halen...slecht lopen, niet trekken, kut geluid enz enz, ori filterbak met k&n filter weer gemonteerd, en trekt als een gek :) blijkt weer...powerfilters leveren gen power...naja tenminste niet altijd :)
 
Komt omdat ze dan lucht aanzuigen uit je motorruim, en dat is altijd warme lucht, dat zorgt weer voor vermogensverlies. (daarom hebben bijna alle turbomotoren een intercooler)

Dus je moet een mooi luchtsysteempje maken met afwaterbak zodat ie frisse lucht kan aanzuigen. Zoals de Reno 19-16v bijvoorbeeld.
 
BTW ik ga zeer binnenkort een 2e GT Turbo ophalen :)

Eentje waar een bus achterin heeft gezeten, dus ga ik em gebruiken voor onderdelen. (vooral het blok van 15.000 km oud)

Dus als ik er ff vaart achter zet kan ik nog ff sprinten @ Almelo
Scooterracer ben ik zo kwijt, alleen Carma zal een flink stuk lastiger worden 8)
 
ow jij bent mij zo kwijt? we shal c :P gtt was het toch? :D kheb eigenlijk nog nooit gesprint tegen een gtt :) eens proberen :)
 
Originally posted by #CARMA#


franse oto;s is nix mis mee! je moet gewoon leren aanpassen ff weat kabels etc. aan de kant leggen that's all,maarre tjah ford blijft een boerenbak
en die cosworth is wel ff iets anders is in een hele andere fabriek gemaakt dan de standaard fordjes
Ford mustang (gt 500) :p
 
Back
Top