De laatste tijd hoor ik tijdens het rijden een lichte ratel/getik bij het wegrijden dat uit de buurt van mn vertanding weg komt. Aangezien mn scooter alweer aardig wat kms achter de rug heeft en ik verder nog nooit naar mn vertanding heb omgekeken (behalve braaf zo nu en dan olie verversen) vond ik het wel eens tijd om er mee bezig te gaan.
Heb net mn vertandingsdeksel eraf gehaald en zag tot mn verbazing dat mn vertanding nog in perfecte staat was voor zover ik dat kon bekijken. Het lijkt mij dat de lagers bijna op zijn denk ik, maar hoeveel speling mag er maximaal opzitten? Primaire as (waar koppeling opzit toch?) zit lichte speling op, en is een skf lager die wat uit de vertandings deksel steekt. Hoort dat uitsteken van dat lager zo? Wanneer ik mn achterwiel heen en weer duw zie je duidelijk dat de Secundaire as (waar achterwiel op zit toch?) mee heen en weer gaat, dus speling, maar hoort dat zo?
Dus hoeveel speling mag er op de lagers zitten en wanneer moet ik ze echt vervangen....
Zal zo denk nog ff wat foto's maken....
Owja er vielen 2 ringen uit toen ik die kap eraf haalde, maar waar horen die precies ook alweer?
Check het lager, deze steekt een beetje uit de deksel....hoort dit zo?