Hoe kom ik bij de vertanding minarelli?

Manu76

Burn and rise...
Hoi,

Yamaha neos 2t 2005,

Ik wil de lagers nakijken (daar dit gevoelsmatig niet lekker loopt) bij de primaire en secundaire as. Maar hoe krijg de vertanding kap eraf?

Bij mijn kymko people zit deze achter de achterband maar bij de neos (minarelli) lijkt dit wel 1 stuk.

Of kom ik bij de vertanding van achter de koppelingspoelie? Of zie ik dat verkeerd?

Ook klinkt mijn vario niet gezond maar daar sleutel ik nog wel aan.

Hoe weet ik eingelijk of ik minarelli horizontaal of verticaal heb?

De vertanding lagers / keerringen staat op 1 op mijn lijstje.

Ik hoort het graag.

Gr manu
 
Advertisement - register to remove this

ik denk dat je aan de verkeerde kant aan het zoeken bent, bij Minarelli zit de vertanding achter de poulies en je koppeling en koppelingshuis. Dus ff je carterkap eraf dan zie je aan de rechterkant je poulies en koppeling die zul je ff los moeten draaien en dan pak je het er zo af. Vervolgens draai je de boutjes van het deksel los en voila. Laat wel eerst ff je vertandingsolie eruit lopen voor je het openschroeft, scheelt een hoop met opruimen ;)
 
Achterwiel eraf halen, deze zit namelijk vast aan de achteras.

Achterpoelie set demonteren door de moer los te draaien en poelieset uit te nemen.
Dan vertandings olie af tappen

Dan de boutjes los halen waarmee het deksel vast zit..

En dan met een terugslag vrij hamer (liefst kunstof een tik op de achteras geven en zo sla je het deksel naar voren..
En dan met de hand eruit nemen..

Wel opletten op de tussen as zitten 2 shim ringen, die moet je niet kwijt raken en opletten hoe ze erin zaten.

Uiteraard het deksel terug monteren met een nieuwe pakking en nieuwe olie erin doen, (beter ook gelijk even een oude lap de troep op de bodem weg poetsen.)


Horizontaal heeft de cilinder aan de voorzijde.

Bij vertikaal staat de cilinder boven op het carter.

Heel veel spul is uitwisselbaar, alleen niet alles.
 
Back
Top