mina vs pia voet

ruud.

www.vk-tuning.tk
wat me er opvalt is dat bij veel piaggio voeten, die spoelkanalen veel meer in een vlinder vorm lopen, gewoon de zelfde types cilinder hebben een compleet andere voet op piaggio.

Waarom is dit? heef die vlinder vorm grote voordelen tegenover die 4 kante?

alvast bedankt :)

grtz
 
Advertisement - register to remove this

rs-ruud said:
ik was gewoon benieuwt waarom ze bij pia meer die vorm veranderen...


omdat het eenmaal zo is ;) denk niet dat er een reden achter is , aangezien brommers gemaakt worden om gewoon brommers te zijn..

ze gaan echt niet kijken van nou , wat voor spoelpoort zou nou beter zijn ;)
 
ik bedoel dus niet de vorm van het carter maar van de cilinder voeten, als je bijvoorbeeld cilinders als athena vergelijkt heeft deze een vlinder vorm op pia en is 4kant op mina, en waarom zouden ze niet kijken wat beter is? ik denk dat je me niet snapt of andersom :p
 
melf #50 said:
omdat het eenmaal zo is ;) denk niet dat er een reden achter is , aangezien brommers gemaakt worden om gewoon brommers te zijn..

ze gaan echt niet kijken van nou , wat voor spoelpoort zou nou beter zijn ;)
Er zal toch wel enig research inzitten hoe een blokje zuinig en betrouwbaar loopt lijkt me hoor. Ze laten niet een stel stagiaires die mallen in elkaar fratsen omdat het allemaal toch weinig uitmaakt. Het heeft ongetwijfelt een reden.

Het zal wel iets te maken hebben met de toevoer vanuit het carter oid.
 
mja , de carters worden al vanaf voor '90 gemaakt , dus om over research te gaan zeuren ;)

ze maken gewoon een redelijk ontwerp voor een motorblok en dat loopt gewoon goed , de gegevens zijn wel bekend voor een goed lopen motorblok hoor..

ze houden er echt geen rekening mee dat er nog mee geraced moet worden ofzo hoor
 
het gaat dus om de cilinders! niet de carters!

de cilinders voor piaggio hebben een andere voetvorm dan bij minarellie :p

ben ik nou zo vaag?? :p:p
 
rs-ruud said:
het gaat dus om de cilinders! niet de carters!

de cilinders voor piaggio hebben een andere voetvorm dan bij minarellie :p

ben ik nou zo vaag?? :p:p

Ik denk toch dat ik je snap hoor............................

Nick.
 
dit verschil bedoel ik

cilindervoet.JPG
 
mja , koop je een tunede cilinder (bijv evo) dan zijn de poorten gelijk , dus piaggio is dan gelijk aan mina ;)

ik weet niet waar je heenwilt ? om het vermogen ofzo?

want tuned zijn ze weer hetzelfde ;)
 
bij evo en alles zijn we wel gelijk, maar waarom bij cilinders als bijv athena niet? die hebben wel dat verschil... en idd scheelt dat dan vermogen? En dus de vraag als het vermogen scheelt waarom maken ze dan de mina cilinder niet in precies dezelfde vorm?

/ sorry dat het zo vaag staat maar ik kan het slecht uitleggen
 
ik denk dat je daarom mina en pia hebt
verschil moet er wezen.anders reed iedereen met pia en dan zou de wereld er veel vreedzamer uitzien :)

nee hoor ik denk dat ze bij athena meer uitgegaan zijn van de originele voet van de originele cilinder en de andere merken niet mssn ook omdat die meer geld in research steken enz.

mzzl klaas
 
zo dacht ik eerst ook, maar als je nagaat dat een athena zoiezo (lang niet naadloos aansluit vond ik dat ook een btje vreemd :)

maar als er niet heel veel geresearcgt word waarom maken ze er dan verschil in, is het toch makkelijker om dezelfde prutcilinder te maken :)
 
rs-ruud said:
zo dacht ik eerst ook, maar als je nagaat dat een athena zoiezo (lang niet naadloos aansluit vond ik dat ook een btje vreemd :)

maar als er niet heel veel geresearcgt word waarom maken ze er dan verschil in, is het toch makkelijker om dezelfde prutcilinder te maken :)


mja , bij piaggio zit een ontwerpen en bij minarelli , beiden liggen op dezelfde lijn alleen zullen nooit exact hetzelfde maken ;) , daar zit m het verschil in , denk niet dat er wat achter zit ..
 
Het ontwerp van piagio zal vast wel enige voordelen hebben ivm met de spoelrichting. Maar het is uiteindelijk de cilinder die het verschil maakt dus maakt het waarschijnlijk weinig uit.

En tuned zit je altijd goed, daar gaat het om, dus wat maakt het dan uit hoe het standaard is.
 
Back
Top