This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Mike's Evolution Runner

forcerunner

Well-Known Member

StreetFighterZ Runner 2006​
Naam : Mike
Leeftijd : 17 ( volgens mijn vrienden 12 :w )
Woonplaats : Eindhoven
Scooter : Gilera runner SP LC 99



Scooter Geschiedenis

Sommigen mensen vinden dit saai, je kan het natuurlijk gewoon overslaan :+

Het begon allemaal 1,5 jaar geleden, mijn vader had al bekant 4 jaar zijn gilera runner Nieuw in de winkel gekocht.
Met een beetje mats werk mocht ik hem dus overkopen , er stond toen 10000 km op de teller, de setup was Polini w-poort en alles verder orgineel .
Ik mocht natuurlijk niet snel rond rijden en moest orgineel beginnen.
Tot me dat echt te saai werd, toen begon volgens mijn ouders de ellende,ik kocht van me geldberg een 2dehands Tecnigas Next. wat toen der tijds zeker leuk presteerde
Met veel moeite met ouders maakte de orgi cil plaats voor een dr70cc.Dit verveelde ookal snel, en ik verkocht alles weer, en kocht vervolgens een heuze gianelli shot, in combinatie met mijn vader zen polini w -poort.
Dit vlamde wel zo ontiegelijk hard voor de setup. ik met de cilinder naar twins
De cilinder was dus een zogenaamde Polini w poort evo type,de timing was zeer snel en worden al 5 jaar niet meer gemaakt omdat je met 1 tune beurtje sneller was dan een evo.Maar met natuurlijk te weinig verstand van scooters strok het noodlot toe, met 120 knalde ik de zuiger vast. de reden sproeier 65 en smering van 1 op 50 :L ik was wel zo kwaad geworden op mijn eigen, dat ik op elke site lid ben geworden en ben gaan lezen, met name scooter-freaks.nl ik zit nu in die 1.5 jaren tijd al op ongeveer 3000 berichten op het forum, En alle basis van mijn kennis komt ook hier van af.
Na een hoop leren schafte ik een stage 6 racing aan met shot 17.5 liep dit leuk over straat.Maar toen was ik de politie controles zo beu dat ik hem weer orgineel had gemaakt.De sleutel kriebels kwamen weer langs, en ik kocht een 2dehands nrg voor 150 euro, ( mijn onafgemaakt project heeft hier ook gestaan) de setup was mhr speed 2004(oude van maikel speedboer)
hpi 2003,24 vlak,kortspruistuk,overange, en wat zooi.
op de uitlaat na was hij helemaal af, maar ik had gewoon geen geld meer helemaal niks, moest er dus mee stoppen het blok was binnen 1 week al weg,de nrg zelf 2 weken geleden.
De Nrg



naar dit kleine gedoe heb ik mijn runner, inmiddels al 30000 km oud compleet geriviseert, eerst nog even dr70cc yasuni r gereden. over een half jaar word ik 18 en ik wil graag toch nog een project hebben. ik begin met een goedkopere setup puur om te zorgen dat ik hem deze keer af maak.

Dit is waar ik aan dacht


Cilinder : Stage 6 racing hj tuned
Uitlaat : Yasuni c20
Krukas : Powerone
Carburateur : stage 6 24 vlak tm/mikuni 24 vlak
Luchtfilter : Malossi MHR e13/stage6 powerfilter
Vario : Malossi MHR 2000
Koppeling : Mallossi MHR Delta clutch
Membraan : Malossi MHR vl13
Poulies : Malossi MHR Overange
Koppelingshuis: Stage 6 cooler
Halfpoulie : stage 6
V-snaar : Mallossi MHR kevlar
Spruitstuk : Mallossi MHR kort
Ontsteking : Italkit sellectra rotor

Het leuke is dat ik nog steeds van mijn oude project heb liggen.

*Stage 6 Temp meter
*Gloednieuwe MHR Overange met snaar
*Denso w34 nog iets bougie
*Killswitch stuurbevestiging
*Mooie MHR Delta clutch

Opthish dacht ik aan
Crossstuur, Handvaten,Gepolijst (Carterdeksel,Rempotdeksels,Remhendels,standaard)
kappen compleet hoogglans zwart,binnekappen wit (velgen wit met gepolijste rand) en stage 6/,malossi sticker set

Maar genoeg plannen hier het foto's van de runner nu.
Toen hij van mijn vader was


Toen hij van mijn vader was


Nu



Maar vanaf hier begint het daadwerkelijke project dus

Eerst schaffen we een killswitch aan :w


Twin air maakt binnekort plaats voor stage 6 filter


Setje sprint handschoenen


TNT Stuur en Clamp


stage 6 temp meter


1km oude MHR Delta Clutch


0,2 km oude mhr overange ik moest hem op dr70cc testen


Denso bougie


En als laatste van deze update een groeps foto


Update

En tja ik moet ook men speeltjes hebben d600



Update 18 maart 06

Ik zal eerst eeen hint geven
rara



Tja ik wou eigenlijk voor een stage 6 racing gaan, maar een vriend van me belde me op en vroeg of ik intresse had in zijn max getunede polini evo 70
door twins.

ik ging even naar de cil kijken, die op de zuiger na gewoon perfekt was.
Met als gevolg deze foto's

evo bovenkant


Evo zijkant


Evo set


Plannen zijn dus ligt gewijzigd
Ik wil namelijk zeker over de 20 pk heen,
zodra men setup compleet is gebeurd het volgende

De carters worden twins max,
de cilinder word gediamand hoond en een nieuwe zuiger
deze kop heeft super lichte putjes, maar staat me niet aan ik wil em perfekt hebben, dus er komt ook een nieuwe binnenkop.

En men uitlaat keuze valt helaas op een hebo racing 2
ben geen fan van hebo maarja als het maar presteerd he

volgende foto's die ik hier plaats zijn hopelijk van mijn
hebo racing 2

UPDATE 20 MAART

Zo ff met ons mam langs vd kruis geweest
met als gevolg

Olie


24 mm


gas


En nog wat andere dingetjes
natuurlijk meteen weer een groeps foto

Shizzle


Hier trouwens nog wat andere fotos

me krukas in blokkie


blok


En ook nog ff subframe in grond lakkie gezet


UPDATE 30 MAART

Nou ik heb men uitlaat
tis geen hebo racing 2 geworden
fotos post ik volgende keer

Verder heb ik dit bij elkaar gebeedeld

Hpi 2004 met evo gemonteerd


Het blokje heeft trouwens al gelopen
onsteking stond alleen op 8 mm vooronsteking, had em met de hand er op gezet

hij staat nu netjes op 3.5 mm

Men vriendin die kort spruistukje showd


ff wat gemonteerd


runner nu


en hier ook nog even men vervoer naar twins genaamd ron




En men nieuwe helm vind hem echt mooooi



UPDATE 31 MAART
Tja ik kreeg vandaag echt een polijst aanval
meteen naar winkel gebopt en shizzle gehaald om te polijsten

met als gevolg

demper van de tot nu toe geheime uitlaat


Als je trouwens goed kijkt zie je me malossi vl13 membraan achter de demper liggen
thx miguel

Ook begin ik een beetje zin te krijgen om er wat geld opthish in te gaan steken
aangezien ik nu het einde kwa motorisch wel in zicht heb
Ik kan niet plamuren polyesteren benk te ongeduldig voor
en te onnauwkeurig

dus ik dacht aan het volgende
Buitenkappen parelmoer paars/binnekappen hoogglans wit (mischien met wat fluor)
tjt remschijf voor
Cross stuur die ik al had
zoveel mogelijk gepolijste dingetjes
en mischien dat ik de voorkap wel door iemand anders laat bewerken


Nou had wat geld verdiend dus wat doe je dan
krukas er uit slaan
En met je moeder naar twins gasse
Waar hij vervolgens het volgende heeft gedaan
Carters twins max
cilinder met nieuwe technieken bij getuned,
diamdand hoond en een gloednieuwe zuiger

en ook nog paar andere fototjes
*polijst terror
Carterkap,


Remklauw shizzle


Velg bouten


Nou ut betere spul

Evo


carters


Kort spruitstukje


membraan vl13


en weer een shizzle foto








Laat even horen wat je denkt

Update 14 april
en dan gaan we aan de slag

Malossi lagertjes c4


krukas gecentreerd


klaar om squish af te stellen

die staat nu iets over 0.5 ik moest van twins tussen 0,48 en 0,5
maar me kop was al ligjes detoneerd dus tot ik een neiuwe kop heb doe ik het wat ruimer

en hpi op 3.5 gezet



nou scooter reed op de plaats redelijk
ook wat kappen er op gezet en zo
en 16 april ben ik even naar een illigale meeting hier gegaan
hij reed rond uit belabbert
ik kon maar 3/4de gas geven
sproeier was te klein terwijl ik de grootste van stage 6 al had
dus stage 6 is nu verkocht
en een gloednieuwe mikuni 24 vlakschuif zit er nu op














tja kon het niet laten



ook heb ik mijn uitlaat gereviseerd
tis echt mooi geworden


Hoe hij was( kijk naar de bocht!!!)


en nu



 
Last edited:
Vet projectje dit

hopen dat je de 20PK+ gaat halen dan.. zal wel moeten lukken denk ik

suc6

/edit eerste post
 
Ik hoop ook zeker op 20 pk

en men vriendin tjaa
ik wou haar in een bikini en zo er voor laten staan voor wat foto's maar dat wou ze ookal niet

volgende keer ty rep ik haar gewoon vast aan het zadel

en of de uitlaat dpr is tja

maar het blokje rijd al niet echt goed
maar hij rijd al wel,

ben al naar illigale meeting hier in de buurt geweest
5 keer heen en weer gesprint vloog me demper door de lucht
kreeg em niet meer gevonden, maar was al keer eerder gebeurd met die uitlaat
er is een gloednieuwe onder weg

kei bedankt voor de reacties
 
haha mike tog

je moet die demper wel zoeke dan he

haha

en ja ik weet al welke uitlaat het ofja welk merk

wel mooi ding

komt goed

mike ik wil keer sprinten tegen je