forcerunner
Well-Known Member
StreetFighterZ Runner 2006
Naam : MikeLeeftijd : 17 ( volgens mijn vrienden 12 :w )
Woonplaats : Eindhoven
Scooter : Gilera runner SP LC 99
Scooter Geschiedenis
Sommigen mensen vinden dit saai, je kan het natuurlijk gewoon overslaan :+
Het begon allemaal 1,5 jaar geleden, mijn vader had al bekant 4 jaar zijn gilera runner Nieuw in de winkel gekocht.
Met een beetje mats werk mocht ik hem dus overkopen , er stond toen 10000 km op de teller, de setup was Polini w-poort en alles verder orgineel .
Ik mocht natuurlijk niet snel rond rijden en moest orgineel beginnen.
Tot me dat echt te saai werd, toen begon volgens mijn ouders de ellende,ik kocht van me geldberg een 2dehands Tecnigas Next. wat toen der tijds zeker leuk presteerde
Met veel moeite met ouders maakte de orgi cil plaats voor een dr70cc.Dit verveelde ookal snel, en ik verkocht alles weer, en kocht vervolgens een heuze gianelli shot, in combinatie met mijn vader zen polini w -poort.
Dit vlamde wel zo ontiegelijk hard voor de setup. ik met de cilinder naar twins
De cilinder was dus een zogenaamde Polini w poort evo type,de timing was zeer snel en worden al 5 jaar niet meer gemaakt omdat je met 1 tune beurtje sneller was dan een evo.Maar met natuurlijk te weinig verstand van scooters strok het noodlot toe, met 120 knalde ik de zuiger vast. de reden sproeier 65 en smering van 1 op 50 :L ik was wel zo kwaad geworden op mijn eigen, dat ik op elke site lid ben geworden en ben gaan lezen, met name scooter-freaks.nl ik zit nu in die 1.5 jaren tijd al op ongeveer 3000 berichten op het forum, En alle basis van mijn kennis komt ook hier van af.
Na een hoop leren schafte ik een stage 6 racing aan met shot 17.5 liep dit leuk over straat.Maar toen was ik de politie controles zo beu dat ik hem weer orgineel had gemaakt.De sleutel kriebels kwamen weer langs, en ik kocht een 2dehands nrg voor 150 euro, ( mijn onafgemaakt project heeft hier ook gestaan) de setup was mhr speed 2004(oude van maikel speedboer)
hpi 2003,24 vlak,kortspruistuk,overange, en wat zooi.
op de uitlaat na was hij helemaal af, maar ik had gewoon geen geld meer helemaal niks, moest er dus mee stoppen het blok was binnen 1 week al weg,de nrg zelf 2 weken geleden.
De Nrg
naar dit kleine gedoe heb ik mijn runner, inmiddels al 30000 km oud compleet geriviseert, eerst nog even dr70cc yasuni r gereden. over een half jaar word ik 18 en ik wil graag toch nog een project hebben. ik begin met een goedkopere setup puur om te zorgen dat ik hem deze keer af maak.
Dit is waar ik aan dacht
Cilinder : Stage 6 racing hj tuned
Uitlaat : Yasuni c20
Krukas : Powerone
Carburateur : stage 6 24 vlak tm/mikuni 24 vlak
Luchtfilter : Malossi MHR e13/stage6 powerfilter
Vario : Malossi MHR 2000
Koppeling : Mallossi MHR Delta clutch
Membraan : Malossi MHR vl13
Poulies : Malossi MHR Overange
Koppelingshuis: Stage 6 cooler
Halfpoulie : stage 6
V-snaar : Mallossi MHR kevlar
Spruitstuk : Mallossi MHR kort
Ontsteking : Italkit sellectra rotor
Het leuke is dat ik nog steeds van mijn oude project heb liggen.
*Stage 6 Temp meter
*Gloednieuwe MHR Overange met snaar
*Denso w34 nog iets bougie
*Killswitch stuurbevestiging
*Mooie MHR Delta clutch
Opthish dacht ik aan
Crossstuur, Handvaten,Gepolijst (Carterdeksel,Rempotdeksels,Remhendels,standaard)
kappen compleet hoogglans zwart,binnekappen wit (velgen wit met gepolijste rand) en stage 6/,malossi sticker set
Maar genoeg plannen hier het foto's van de runner nu.
Toen hij van mijn vader was
Toen hij van mijn vader was
Nu
Maar vanaf hier begint het daadwerkelijke project dus
Eerst schaffen we een killswitch aan :w
Twin air maakt binnekort plaats voor stage 6 filter
Setje sprint handschoenen
TNT Stuur en Clamp
stage 6 temp meter
1km oude MHR Delta Clutch
0,2 km oude mhr overange ik moest hem op dr70cc testen
Denso bougie
En als laatste van deze update een groeps foto
Update
En tja ik moet ook men speeltjes hebben d600
Update 18 maart 06
Ik zal eerst eeen hint geven
rara
Tja ik wou eigenlijk voor een stage 6 racing gaan, maar een vriend van me belde me op en vroeg of ik intresse had in zijn max getunede polini evo 70
door twins.
ik ging even naar de cil kijken, die op de zuiger na gewoon perfekt was.
Met als gevolg deze foto's
evo bovenkant
Evo zijkant
Evo set
Plannen zijn dus ligt gewijzigd
Ik wil namelijk zeker over de 20 pk heen,
zodra men setup compleet is gebeurd het volgende
De carters worden twins max,
de cilinder word gediamand hoond en een nieuwe zuiger
deze kop heeft super lichte putjes, maar staat me niet aan ik wil em perfekt hebben, dus er komt ook een nieuwe binnenkop.
En men uitlaat keuze valt helaas op een hebo racing 2
ben geen fan van hebo maarja als het maar presteerd he
volgende foto's die ik hier plaats zijn hopelijk van mijn
hebo racing 2
UPDATE 20 MAART
Zo ff met ons mam langs vd kruis geweest
met als gevolg
Olie
24 mm
gas
En nog wat andere dingetjes
natuurlijk meteen weer een groeps foto
Shizzle
Hier trouwens nog wat andere fotos
me krukas in blokkie
blok
En ook nog ff subframe in grond lakkie gezet
UPDATE 30 MAART
Nou ik heb men uitlaat
tis geen hebo racing 2 geworden
fotos post ik volgende keer
Verder heb ik dit bij elkaar gebeedeld
Hpi 2004 met evo gemonteerd
Het blokje heeft trouwens al gelopen
onsteking stond alleen op 8 mm vooronsteking, had em met de hand er op gezet
hij staat nu netjes op 3.5 mm
Men vriendin die kort spruistukje showd
ff wat gemonteerd
runner nu
en hier ook nog even men vervoer naar twins genaamd ron
En men nieuwe helm vind hem echt mooooi
UPDATE 31 MAART
Tja ik kreeg vandaag echt een polijst aanval
meteen naar winkel gebopt en shizzle gehaald om te polijsten
met als gevolg
demper van de tot nu toe geheime uitlaat
Als je trouwens goed kijkt zie je me malossi vl13 membraan achter de demper liggen
thx miguel
Ook begin ik een beetje zin te krijgen om er wat geld opthish in te gaan steken
aangezien ik nu het einde kwa motorisch wel in zicht heb
Ik kan niet plamuren polyesteren benk te ongeduldig voor
en te onnauwkeurig
dus ik dacht aan het volgende
Buitenkappen parelmoer paars/binnekappen hoogglans wit (mischien met wat fluor)
tjt remschijf voor
Cross stuur die ik al had
zoveel mogelijk gepolijste dingetjes
en mischien dat ik de voorkap wel door iemand anders laat bewerken
Nou had wat geld verdiend dus wat doe je dan
krukas er uit slaan
En met je moeder naar twins gasse
Waar hij vervolgens het volgende heeft gedaan
Carters twins max
cilinder met nieuwe technieken bij getuned,
diamdand hoond en een gloednieuwe zuiger
en ook nog paar andere fototjes
*polijst terror
Carterkap,
Remklauw shizzle
Velg bouten
Nou ut betere spul
Evo
carters
Kort spruitstukje
membraan vl13
en weer een shizzle foto
Laat even horen wat je denkt
Update 14 april
en dan gaan we aan de slag
Malossi lagertjes c4
krukas gecentreerd
klaar om squish af te stellen
die staat nu iets over 0.5 ik moest van twins tussen 0,48 en 0,5
maar me kop was al ligjes detoneerd dus tot ik een neiuwe kop heb doe ik het wat ruimer
en hpi op 3.5 gezet
nou scooter reed op de plaats redelijk
ook wat kappen er op gezet en zo
en 16 april ben ik even naar een illigale meeting hier gegaan
hij reed rond uit belabbert
ik kon maar 3/4de gas geven
sproeier was te klein terwijl ik de grootste van stage 6 al had
dus stage 6 is nu verkocht
en een gloednieuwe mikuni 24 vlakschuif zit er nu op
tja kon het niet laten
ook heb ik mijn uitlaat gereviseerd
tis echt mooi geworden
Hoe hij was( kijk naar de bocht!!!)
en nu
Last edited: