mijn piaggio zip 80cc trekt niet goed op tijdens rijden begresend

onbekend77

New Member
Hallo, ik heb een vraag over mijn piaggio zip 80cc malossi

ik heb een afstandbediening en wanneer ik op de knopje klik is hij begrensd maar de probleem is wanneer hij begrensd is gaat hij tijdens het rijden traag rijden en hij trekt dan ook niet goed op (begrensd)

is de cc niet actief als hij begrensd is of ?

onbegrensd trekt hij gwn goed op maar begrensd niet.
 
Advertisement - register to remove this

is de cc niet actief als hij begrensd is of ?
Hoe u bedoele?

wanneer hij begrensd is gaat hij tijdens het rijden traag rijden en hij trekt dan ook niet goed op (begrensd)
Dat is de bedoeling van een begrenzer.

Echter wanneer je zo'n klommel hebt, die gebaseerd is op het verlaten van de volledige ontsteekcurve, moet je door die 80cc zoveel vermogen wegsnoepen dat de verlating van de curve heel hoog wordt en daardoor is de zuiger al weer een flink stuk naar beneden gegaan voor je de "knal" krijgt.
Gevolg lage compressie op het moment van de knal, de ontsteking vindt niet grotendeels plaats in de verbrandingsruimte van de cilinderkop maar ook in het bovenste gedeelte van je cilinder.
Gevolg slechte prestatie, zeer slechte verbranding, vervuiling van je motorblok en kl@te lopen.

Maar als ik het goed begrijp denk jij nog steeds dat het beroep politie is weggelegd voor mensen die iets mankeren in de bovenkamer en geen andere baan kunnen vinden en dan maar bromfietsbestuurders gaan plagen....
Het fenomeen begrenzer is inmiddels ook al 20 jaren bekend bij de politie, maak je geen zorgen.
En kom je toch weg met een begrenzer heb je waarschijnlijk toch een scooter met initieel minder vermogen zodat de voorontsteking minder extreem gecorrigeerd dient te worden en je scooter enigsinds fatsoenlijk loopt in de begrensde stand of de agent is in een goeie bui of zijn dienst zit er bijna op.
 
Hoe u bedoele?


Dat is de bedoeling van een begrenzer.

Echter wanneer je zo'n klommel hebt, die gebaseerd is op het verlaten van de volledige ontsteekcurve, moet je door die 80cc zoveel vermogen wegsnoepen dat de verlating van de curve heel hoog wordt en daardoor is de zuiger al weer een flink stuk naar beneden gegaan voor je de "knal" krijgt.
Gevolg lage compressie op het moment van de knal, de ontsteking vindt niet grotendeels plaats in de verbrandingsruimte van de cilinderkop maar ook in het bovenste gedeelte van je cilinder.
Gevolg slechte prestatie, zeer slechte verbranding, vervuiling van je motorblok en kl@te lopen.

Maar als ik het goed begrijp denk jij nog steeds dat het beroep politie is weggelegd voor mensen die iets mankeren in de bovenkamer en geen andere baan kunnen vinden en dan maar bromfietsbestuurders gaan plagen....
Het fenomeen begrenzer is inmiddels ook al 20 jaren bekend bij de politie, maak je geen zorgen.
En kom je toch weg met een begrenzer heb je waarschijnlijk toch een scooter met initieel minder vermogen zodat de voorontsteking minder extreem gecorrigeerd dient te worden en je scooter enigsinds fatsoenlijk loopt in de begrensde stand of de agent is in een goeie bui of zijn dienst zit er bijna op.
Dus dat is de bedoeling van de begrenzer ? Dat hij begrensd traag rijdt en onbegrensd weer de cc actief is ?
 
Waar zou een begrenzer anders voor dienen? :rolleyes:

Een begrenzer doet niks aan het aantal cc.

Misschien was het handig geweest je een beetje in te lezen in de materie voor je een 80cc aanschaft met alle gevolgen.
En als je niet van lezen houdt, Youtube is een perfect medium hiervoor!
 
Waar zou een begrenzer anders voor dienen? :rolleyes:

Een begrenzer doet niks aan het aantal cc.

Misschien was het handig geweest je een beetje in te lezen in de materie voor je een 80cc aanschaft met alle gevolgen.
En als je niet van lezen houdt, Youtube is een perfect medium hiervoor!
Mag ik nu wel een antwoord of het aan de begrenzer ligt of niet ?
 
Back
Top