Vraag over mijn blok Piaggio zip 4t2v

Abel_787

New Member
Beste mensen die mij zouden kunnen/willen adviseren/helpen,

Afgelopen 4 maanden ben ik erg blij geweest met mijn “nieuwe” Piaggio zip 4takt uit 2013

Er zit een nieuwe kilometerteller op maar ik denk dat er al wel ruim 10.000km op zat doordat hij 7 andere eigenaren heeft gehad, en hij is van een scooterdealer gekocht.

(Ik had geen keuze in het uitkiezen van m’n brommer lang verhaal)

Ik heb hem laten checken en er is ook veel vervangen aan het blok. Ik heb hem ook een klein beetje laten opvoeren naar 54 (ander cdi/rolletjes), maar ik merk nu dat hij steeds langzamer gaat. Waaraan zou dit kunnen liggen of raden jullie mij aan om misschien een geheel nieuw blok te kopen?

(ik zou hem wel graag nog wat sneller willen laten gaan maar dan wel dat het niet zou opvallen (als in geluid enz.) als ik dan een begrenzer zou aandoen.)

Ik heel erg nieuw in de scooterwereld dus ik zou geen idee hebben waaraan ik zou moeten beginnen.

Als iemand mij hierbij zou kunnen helpen zou dat echt helemaal geweldig zijn

Alvast heel erg bedankt!


Groeten, Abel
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Omgekatte brommer had ik persoonlijk laten staan.

Beetje raar om een km teller te vervangen met een lagere KM stand als dat niet nodig is.

Dus eigenlijk ben je nou blij met een kat in de zak?

Overigens voeren we hier geen snor scooters op, dan komt je vraag al te vervallen.

Waarom die langzamer gaat? Waarschijnlijk is de afstelling waarop die wel goed liep verprutst en nou loopt de motor niet heel goed meer.
 
Omgekatte brommer had ik persoonlijk laten staan.

Beetje raar om een km teller te vervangen met een lagere KM stand als dat niet nodig is.

Dus eigenlijk ben je nou blij met een kat in de zak?

Overigens voeren we hier geen snor scooters op, dan komt je vraag al te vervallen.

Waarom die langzamer gaat? Waarschijnlijk is de afstelling waarop die wel goed liep verprutst en nou loopt de motor niet heel goed meer.
Waar lees jij dat hij 'omgekat' is?

@ts: hoe hard gaat hij nu dan? Snelheidsverlies zit meestal in de transmissie. Bijvoorbeeld versleten rolletjes of een versleten v-snaar. Dat is goedkoop en makkelijk op te lossen als je het zelf kan vervangen.
 
Zit toch een andere km teller in.. Dus dan klopt de km standen ook niet meer.

Nou lijkt het dat het ding jonger is maar al meer dan 10.000 km zeker al gelopen heeft.

Dan ben je de boel aan het belazeren.

En ik sta er niet van te kijken dat er in het circuit ook frames worden verwisseld voor mooiere bouwjaren zodat de scooter meer waard lijkt.
 
Ik heb hem laten checken en er is ook veel vervangen aan het blok. Ik heb hem ook een klein beetje laten opvoeren naar 54 (ander cdi/rolletjes), maar ik merk nu dat hij steeds langzamer gaat. Waaraan zou dit kunnen liggen of raden jullie mij aan om misschien een geheel nieuw blok te kopen?

Ik neem aan dat het om een brom gaat.
Anders wel toevallig 54 km/h.
In ieder geval ik ga mee met hierboven.

Slijtage in de overbrenging.
Rolletjes, vario, vsnaar.
En als het een 4takt is wellicht de kleppen stellen.
Of gewoon voor 150-200 even een compleet beurtje laten uitvoeren.
 
Waar lees jij dat hij 'omgekat' is?

@ts: hoe hard gaat hij nu dan? Snelheidsverlies zit meestal in de transmissie. Bijvoorbeeld versleten rolletjes of een versleten v-snaar. Dat is goedkoop en makkelijk op te lossen als je het zelf kan vervangen.
Sorry voor de late reactie, hij gaat nu rond de 43, maar ik heb dus de v snaar en rolletjes laten vervangen dus ik zou echt niet weten waar het aan ligt, ik merk wel dat hij erg slecht reageert op meer gewicht, of is dat normaal?
Post automatically merged:

Omgekatte brommer had ik persoonlijk laten staan.

Beetje raar om een km teller te vervangen met een lagere KM stand als dat niet nodig is.

Dus eigenlijk ben je nou blij met een kat in de zak?

Overigens voeren we hier geen snor scooters op, dan komt je vraag al te vervallen.

Waarom die langzamer gaat? Waarschijnlijk is de afstelling waarop die wel goed liep verprutst en nou loopt de motor niet heel goed meer.
De kilometer teller was kapot dus daarom was hij vervangen, hij was volgensmij wel opgevoerd van snor naar brom, maar daarna heb ik hem nog laten checken door een andere scooterzaak en die zei dat alles goed was
Post automatically merged:

Ik neem aan dat het om een brom gaat.
Anders wel toevallig 54 km/h.
In ieder geval ik ga mee met hierboven.

Slijtage in de overbrenging.
Rolletjes, vario, vsnaar.
En als het een 4takt is wellicht de kleppen stellen.
Of gewoon voor 150-200 even een compleet beurtje laten uitvoeren.
Bedankt!
 
Last edited:
Back
Top