mijn benelli project

peetjoh

iets is pas verboden als je gepakt wordt
ik doe deze hier aangezien ik geen 2e showcase gemaakt krijg en het echt mn project was

deze benelli kocht ik 3 kwart jaar geleden voor een prikkie alleen voor de setting hij stond al dik 3 jaar stil was getuned en toen de eigenaar er mee naar huis ging is hij onderuit gegaan die mocht er niet meer op dus dat was een opberg rek geworden
in een klein schuurtje waardoor echt elke kap was gescheurd hij zag er niet uit en niks werkte een flinke revisie op losgelaten en hij doet het weer hij is inmiddels bijna klaar nog 2 nieuwe banden (slicks) en ventielen


de setting


malossi 7t
stage 6 28 mm carb
stage 6 8kleps membraam
malossi spruitstuk
malossi uitlaat
malossi overrange vario
malossi overrange koppeling
malossi vertanding
malossi ontsteking met epron
malossi krukas
malossi lucht filter


het was een standaard model scooter toen ik hm kreeg volgens de verkoper bokte hij erg ik heb hem verlengd achter 24 cm en voor 7 cm verlaagd dat bokken is weg hij licht muurvast op de weg en hem een beter uiterlijk gegeven alle elecktrische dingen werken weer de lampen knipperlicht tellers er zitten wel 3 accu''s in aangezien de epron niet voor stroom zorgd en alles moet wel werken ik heb er tot nu toe 2 keer op gereden 1 keer een zacht rondje de 2e keer ff volopen maar bij de 130 op de teller klapte mn koelslang eraf dus het was terug lopen er moeten nog 2 nieuwe banden om de achterslick staat al in mn schuur maar op voor zit ik te wachten




ik heb 1 foto van hoe hij was en een paar van als ik bezig ben


maar hier is ie zoals hij nou is


stangen erop passen



al het alluminium heb ik zel gemaakt in de schuur






de onderkuip rondom dicht gemaakt





elk boutje is vervangen het frame is helemaal gespoten




dit is nog met zin ouwe clamp die heb ik van de week vervangen door een stage 6 clamp









ik ben benieuwd wat jullie er van vinden
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

de bedoeling is dat ik hier mee ga proberen te doen in de scooter klasse maar ik ben nog bezig met kijken wat er dus allemaal geborgd moet gaan worden enzo aangezien ik hier las dat dat dus moet + de beschermende kleding
 
zo mn benelli sticker is binnen ik ben zo lang bezig geweest om alleen de naam te vinden op sticker echt nergens maar uiteindelijk laten maken bij sticker land en hij valt op de mat .dus nou komt eindelijk op de lege plek voorop de naam terug onder de gele leeuw foto volgt
 
Ziet er goed uit. Mooi gedaan met die achter brug..
Heb je daar betere fotos van. Ben wel benieuwd hoe dat er van dichtbij uit ziet

Mooi project.!
 
ga ik maken ik heb zeg maar zelf een verlenging (8mm strip) gelast op het bestaande subframe en dat flink verstevigd met massief rond .heel veel passen en meten geweest voor het goed zat .later heb ik het vast gezet aan het gewone frame aangezien mn blok opeens op 2 punten scharnierde en toen ik gas gaf ik eigenlijk recht de lucht in gelanceerd werd .dat blok klapte dubbel was ff schrikken maar daarna wel lachen je moet tenslotte alles leren . ik maak morgen ff fotos en zet er dan bij wat eigenlijk losse delen zijn om de carb ook zo nog te kunnen plaatsen dit subframe (nog niet omgebouwd)zit trouwens ook op mn ark en mischien ook op meerdere minarelli scooters
 
Last edited:
hier wat foto''s en een soort bouwtekening kladje zeg maar






aangezien de scooter kracht recht naar voor is gericht (hij duwd hm vooruit) zou deze verlenging
teoretisch kunnen er komen geen grote krachten op de las je moet natuurlijk wel de veering ook naar achter plaatsen ik heb dit gedaan door een plaatje op maat te buigen en die ik dan nog extra kan stellen door een moer te verdraaien


ik heb de strips geplaast op de plek waar eerst het blok hing de strips heb ik als eerste in die gaten vast gelast en daarna een paar laagjes er over heen rondom



deze bout heb ik geplaast door een gat te boren het veertje weg te halen en een grote ring + moer ertussen vast te zetten het was nodig aangezien zonder deze bout het blok op 2 punten veerde
waardoor hij dus dubbel klapte onder me en ik de lucht inging met bout was het probleem verholpen en nou veert hij normaal





ik heb de bestaande buis met borgringetjes waarmee je blok ophangd op maat gezaagd zodat ie er precies tussen past
wel goed meeten anders kan je blok schuiven en die dan weer vast gezet met m12 rvs tapeind met 2 borgmoeren



ik heb masief 20 mm gebruikt voor de dikke versteveging


 
Last edited:
ik heb wel een beetje gekeken naar de paar subframes die te koop waren om de carb naar achter te plaatsen .maar ietsje langer staat toch mooier en het rijd wat beter .het blijft een prototype he :) garanties over hoe lang hij het volhoud heb ik nog niet
 
Ziet er leuk uit en je bent zeker welkom in de Standaard scooter klasse.
Ik zou zelf wel als je gaat sprinten het geheel iets lager proberen te krijgen voor je eigen stabiliteit en de stangen zou ik weggooien die zijn puur optisch en alleen maar onveilig voor je in mijn optiek.
 
Back
Top