Mijn gy6 turbho rb-50 project

lethalbas

New Member
Ik ben bas, net 18 jaar oud. Heb een nieuw projectje gestart waarover hieronder meer. Ik heb in mijn leven 4 scooters gehad, eerst een (deze) witte turbho rb50 chinees op geel kenteken, toen een tijdje een zwarte tomos a35 met blauwe plaat, toen een bruine lugano razzo chinees op blauw kenteken die 70 liep ;) en nadat een fietser zonder voorrang daar voor gedoken is en hij total loss was nu ook weer een tomos a35 op blauw kenteken waarvan ik het blokje nog moet reviseren. Heb zoals je misschien al doorhad altijd een zwak voor goedkope troep gehad (tomos en Chinese zooi) dus ik zal nu wat over het project vertellen.

Het gaat om een witte Turbho RB50 chinees op geel kenteken met een 50cc gy6 blok, hij loopt nu met een doorgeknipte cdi draad en de varioring eruit ongeveer 65 consistent (dus niet met de wind in de rug bergafwaarts zoals meeste mensen hun snelheid meten ;) dan loopt hij nog een stuk harder).

Ik heb hem 2 jaar terug aangeschaft voor 100 euro exclusief tenaamstelling vanwege wat kapschade en hij liep niet. met een carburateur van 16 euro op ali loopt hij nu weer als een zonnetje en dat is dan ook wat ik tot nu toe aan de scoot heb gedaan. Ook heb ik de kappenset er weer wat steviger opgezet maar ik moet nog met polyester even de rechterzijkap zonder tape vastzetten. Tevens heb ik op marktplaats een 10 euro helmpje gefikst en er een neppe GoPro op gebeund.

Ik heb voor de korte termijn de spullen voor een Pioneer bluetooth soundboard in de buddy besteld, en de spullen voor een kleine onderhoudsbeurt (achterrem verstellen, bandenspanning en luchtfilterelement, olie en oliefilter vervangen. Tevens komt er op me stuur een telefoonhouder op omdat mijn oortjes voor de navi niet in mijn helm passen.

Plannen met de scooter zijn er zeker. Hij moet wat harder vind ik dus wss groter cilinder, alle led lampen worden smoke en de koplamp krijgt een angel eye, de buddy word opnieuw in het kunstleer gestoken, een custom glans zwarte topkoffer, al het wit word nardo grey, al het rood blauw en al het chroom glans zwart. Ik heb tevens nog wat ideetjes rondom neon kits, treintoeters en handvatverwarming maar daar zullen jullie later meer van zien. Voor nu hieronder de foto's over dit verhaal.









 
Advertisement - register to remove this

Tevens komt er op me stuur een telefoonhouder op omdat mijn oortjes voor de navi niet in mijn helm passen.
Ik heb ongeveer 2 jaartjes geleden een fake X-grip telefoonhouder van Ali op mijn Vespa GTS300 Classic gemonteerd. (+/- 15,00 Euro)
Gemonteerd is een groot woord, het was een klemmetje met twee schroefjes om mijn linker spiegel schroeven.
Hier ben ik erg tevreden over, je GSM zit er "Bombenfest" in.
Er zit ook een soort elastiek bij die je voor de zekerheid nog eens om elke hoek van je gsm kan haken echter deze heb ik nooit gebruikt omdat hij niet nodig is.
De laadkabel steek ik dan in de USB-aansluiting van mijn beenschildkastje.
De navigatiestem, muziek of telefoongesprek hoor ik dan via mijn Bluetooth communicatiesetje eveneens van Ali.
Werkt perfect.


x-grip.pngm6 communicatieset.png
 
Ik heb ongeveer 2 jaartjes geleden een fake X-grip telefoonhouder van Ali op mijn Vespa GTS300 Classic gemonteerd. (+/- 15,00 Euro)
Gemonteerd is een groot woord, het was een klemmetje met twee schroefjes om mijn linker spiegel schroeven.
Hier ben ik erg tevreden over, je GSM zit er "Bombenfest" in.
Er zit ook een soort elastiek bij die je voor de zekerheid nog eens om elke hoek van je gsm kan haken echter deze heb ik nooit gebruikt omdat hij niet nodig is.
De laadkabel steek ik dan in de USB-aansluiting van mijn beenschildkastje.
De navigatiestem, muziek of telefoongesprek hoor ik dan via mijn Bluetooth communicatiesetje eveneens van Ali.
Werkt perfect.


View attachment 61247View attachment 61248
Ja heb ook een dergelijke houder besteld. Vergelijkbare bevestiging op de scooter maar dan waterdicht
 
Update: vandaag wat achterstallig onderhoud gedaan. Pikzwart luchtfilter vervangen, achterrem goed versteld en olie en oliefilter vervangen. Morgen of overmorgen ga ik wss de speakers en telefoonhouder inbouwen, dan ook weer foto's.
 
Net een telefoonhouder geinstalleerd en de led knipperlichten / chromen delen zwart gespoten. Het kapje boven mijn achterlicht is best lelijk geworden dus moet over maar voor de rest is het best clean geworden. nu alleen nog even de vergeling op het knipperlichtglas weg polijsten.







 
Hoi,

Ik heb een turbho rl 50 met een splinter nieuw blok er onder 0 km.. nou wou ik em wat harder laten lopen en alle begrenzers zijn er al uit er zit een oranje cdi in + oranje bobine en een race bougie nu is me top nog maar 52.. dus me vraag is hoe krijg ik hem harder rond de 65 70 want ik weet t niet meer.

Hoop da je kan helpen

mvg
 
Hoi,

Ik heb een turbho rl 50 met een splinter nieuw blok er onder 0 km.. nou wou ik em wat harder laten lopen en alle begrenzers zijn er al uit er zit een oranje cdi in + oranje bobine en een race bougie nu is me top nog maar 52.. dus me vraag is hoe krijg ik hem harder rond de 65 70 want ik weet t niet meer.

Hoop da je kan helpen

mvg
Zie dit nu pas, als je het injectie blok hebt kan ik je aanraden om er een carburateur blok onder te schroeven. Je hebt ze op marktplaats al voor 80 euro en heeft 100x meer opvoerpotentieel. Als het goed is heeft het 50cc carb blok dezelfde ophangpunten als het 50cc injectie blok van gy6. Als je dat eronder hebt zitten zouden er veel meer opvoermogelijkheden zijn. Dan kun je denken aan een grotere cillinder, powerfilters, grotere carburateur, noem maar op. Sowieso loopt een ontgrensd carb blok als vrij makkelijk 60 tot 70.
 
ikke heb ook een 50cc gy6, alles standaard behalve de v-snaar(is nu een 18x670 dayco). kleppen 0.10 in en 0.10 uit. loopt ontgrensd rond de 60. ga binnenkort een polini multivar met 6.9(nice) grams rolletjes en gele trekveertjes halen. hopelijk gaat ie dan nog sneller :)
 
Back
Top