Tim,
volgens mij maakt jouw scooter gebruik van een zogenaamde cartersensor.
Deze cartersensor, in combinatie met de originele cdi, zorgen ervoor dat de scooter niet harder gaat dan de maximaal toegestane snelheid.
Deze cartersensor bevindt zich, zoals de naam al verraadt, achter je carterdeksel, bij de centrifugaal koppeling.
De cartersensor ziet er uit als een pickup-spoel, die je ook bij je vliegwiel vindt.
De cartersensor geeft een pulsje af aan de cdi telkens als het nokje op de koppelingsbel, voorbij draait.
De cdi meet het aantal pulsjes per tijdseenheid en daarmee de momentele snelheid van de scooter.
De cdi begrensd de snelheid door de ontsteekcurve niet meer te vervroegen waardoor het toerental van het blokje niet meer kan stijgen.
Wellicht scheelt er iets met deze cartersensor of zit er in de draad tussen deze sensor en de cdi een breuk, een slecht contact, oxide vorming in de connectoren of is/zijn deze draad/connectoren afgekoppeld.
De cdi "denkt" dan dat de scooter stil staat en de begrenzing werkt dan niet meer.