mhr50 vs mhr team 50 ac

Wij hebben mischien last van vetslaande bougies omdat we een blok hebben met nogal wat pk's en dus een redelijk forse carb afstelling. Als we het krapper zetten is het probleem weg, maar ook de betrouwbaarheid verdwenen. Ik heb trouwens wel gezien dat we niet de enige waren die het probleem weleens tegen het lijf liep.

We hebben trouwens ook met de 14 standaard getest, maar dat was niet veel beter. Heeft nu ook niet zoveel zin meer om veel andere dingen te proberen, omdat het probleem toch wel opgelost zal zijn met het nieuwe regelement.
 
Denk het niet, want het is volgens mij vrij duidelijk uitgelegd waarom we niet in de A reden. Oja, die grafiek van 10,8pk (op de 100 toeren constant toerenverloop trouwens, dus geen piekje) is gewoon op de tovami bij twins gemaakt en ook te bezichtigen als je wil.

We hebben geen excusen, we hebben er gewoon niks van gebakken en zaten steeds met problemen, das toch wel duidelijk.

En we hebben het vaak krap gezet natuurlijk en dan was de betrouwbaarheid kut en haalde we het eind van de race niet eens, en ja we hebben zo ongeveer iedere race met een nieuwe zuiger gereden.
 
Last edited:
mijn bedoeling is om volgend jaar de scooter af te hebben. en paar keer mee te doen met training en een wedstrijd. dus gewoon proberen het eerste jaar.. ben benieuwd :) Heb de scooter al.. nu nog de onderdelene bij elkaar sprokkelen.
 
Grafiek....

run_racer.jpg
 
Kleine toelichting nog:

Check datum. Dit was dus vorig seizoen, met C20 en standaard Piaggio CDI/bobine...

Verder is het mooi te zien dat die kleine luchtkoeler meer vermogen en een hogere top boekt (+/- 115 km/h digi) dan mijn Runner met Corsa, 19mm en Hebo R2 uitlaat...
Natuurlijk is die laatste setup niet optimaal (uitlaat is wat te hoog gegrepen voor een Corsa) maar toch geinig om te zien.

En ondanks het toerental wat echt superconstant bleef tijdens acceleratie is de grafiek toch niet zo mooi als met die Corsa...
Maar op zich is dat logisch, aangezien een 50'je door het lagere koppel veel gevoeliger is voor invloeden van buitenaf.

Nieuwe run gaat snel volgen...
 
Jeuzus...schelen die invloeden van buitenaf echt zoveel met 50/70cc, als mijn grafiek van de NRG er zo 'hobbelig' uit zou zien zou ik echt gaan huilen. Maar dit is dus een soort van normaal bij 50cc?
 
Originally posted by Pronk
Jeuzus...schelen die invloeden van buitenaf echt zoveel met 50/70cc, als mijn grafiek van de NRG er zo 'hobbelig' uit zou zien zou ik echt gaan huilen. Maar dit is dus een soort van normaal bij 50cc?

Nou, ik kan me nog een grafiekje van De 50cc Twins zip herinneren in de Scootin' en die had ook van die vage pieken en dalen boven een bepaalde snelheid...

Echt vaag...

Maar nogmaals, vario afstelling was gewoon perfect, liep op 200 toeren constant...
 
Originally posted by Joël
Nou, ik kan me nog een grafiekje van De 50cc Twins zip herinneren in de Scootin' en die had ook van die vage pieken en dalen boven een bepaalde snelheid...

Echt vaag...

Maar nogmaals, vario afstelling was gewoon perfect, liep op 200 toeren constant...

beetje vaag, er lijkt ook wel een uitgedoofde sinus in te zitten, misschien resoneert er iets?
 
Ik snap niks van die grafiek. Uit een 50cc AC kan je wel degelijk een 10x nettere grafiek halen. Ook met 14mm carb. En 200 toeren, dat vind ik niet echt constant voor een raceblok. Voor zover ik weet verlies je met 200 toeren zo een pk of meer als je het slecht hebt.
Nofi verder, jullie waren net begonnen met de racer toen. De power zat er zeker in en de afstelling zal in de loop van het seizoen ook wel beter geworden zijn. Maar zoals jullie over de grafiek doen alsof het heilig is gaat helemaal nergens over.
 
Ik doe echt niet alsof die grafiek heilig is hoor, Mol...

Ik heb hem gepost omdat nu opeens blijkt dat 10.8 pk veel vermogen zou zijn, terwijl ik destijds in de veronderstelling was dat je minstens 12 pk nodig had om in de top mee te draaien...

Het is gewoon vaag, die run met Corsa was echt met bagger afstelling en zelfs haperende ontsteking, en de afstelling van de racer was heel mooi in de praktijk, zelfs Anthony van Twins zei dat ie perfect liep, constant (toerenteller zat continue tussen 13200 en 13300 rpm) en mengsel ook in orde.

Misschien was ie nog niet goed op temperatuur, het is ook de enige run die we gemaakt hebben...
De beste grafiek komt vaak na een paar runs, zo heb ik wel gezien bij Valentino.
 
Back
Top