This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

mhr50 vs mhr team 50 ac

Nou zeg maar tussen de 13000 en 14500 tpm. Standaard draait de oude mhr team bij ons 13200.

Het verschil zit hem in de zuiger bij de nieuwe mhr en mhr-team. Voor de rest is het allemaal gelijk aan elkaar. Met andere woorden ipv dat je 65 euro voor een zuiger neer legt, leg je er nu 100 neer.
 
Ik vind de standaard timing echt niet geschikt voor 13,5k en hoger.

Btw, €65 voor een zuiger? Waar koop jij je zooi?
 
Hij had 11pk, nu een stukje meer.

Ik weet niet of je van de sprintjes gehoord had tegen die twins scooters?

Maarja, het is een samanhang van factoren waarom het niet tot presteren is gekomen denk ik. Aan het vermogen lag het niet nee.

En over het malossi kopje: Ik zou het het liefst het kopje iets anders zien ja, het komt met ene leuke squish al veel te snel op achterlijke compressieverhoudingen. Vooral als je met een vast onstekngstijdstip en 14mm carb zit. De vorm is wel mooi. Mooier dan de malossi 70cc kopjes enzo. En wat ik zei ging over de verlopende squish band van het nieuw type malossi kopje en daar krijg je alleen maar minder detonatie van.

EN over top 3vermogen: Wat denk je dat harm en leroy hebben?

 
zal even tussen de regels quoten.

ciao
 
Last edited:
We hebben heel lang geleden een run van 10,8 pk bij Twins gezet, niet dit seizoen maar zelfs nog het seizoen ervoor.
Was overigens met C20 uitlaat, die het naar mijn mening prima doet...
Zal de grafiek morgen eens posten.

Alleen zaten we altijd te kloten met betrouwbaarheid, we waren tre veel gefocused op nieuwe ontwikkelingen/ hoger vermogen en te weinig op duurzaamheid. Natuurlijk ook mede doordat het testen gewoon op straat moest gebeuren, wat met het geluidsniveau van het ding niet echt relaxed is...

Laatste tijd hadden we de betrouwbaarheid wel in orde, maar toch vaak nog problemen met verlopende afstellingen e.d., lekkend carter en nog zo wat van die ellende.
Verder moest Wahid na een paar races niet gereden te hebben weer helemaal inkomen, en dat was jammer aangezien hij op het begin van het seizoen duidelijk een stijgende lijn vertoonde qua rijprestaties (bijvoorbeeld Brakel, net niet in de A en in de B vanaf achteraan 1e geworden).

Al met al was het eindresultaat niet bruut, jammer maar helaas...

Ik ben er nu overigens zeker van dat het ding 12 pk kan halen, en dat gaan we binnenkort even testen bij Tino.

En over de top 3 vermogen, ik heb grafieken van Leroy Mostert gezien van 13 - 14 pk @ Tovami...
 
Ik heb het ding nog nooit op een testbank gehad. Kan ook alleen maar op straat afstellen.......nagenoeg geen problemen gehad
 
Absoluut mogelijk die 12pk,heb ik bij Paul de Bruine ook al eens gemeten.
En ik heb idd gehoord van metingen van 13-14pk.
Maar:
14pk met kutcoureur gaat langzamer dan 11pk met goede coureur.

Euhm dit is niet tegen Wahid bedoeld hoor................

-:-




 
Zoals ik al zei, het was een samenloop van narigheden. Technisch was er de normale ellende en extra pech, maar het grootste haast onoverkoombare gezeik was steeds dat als de we scooter helmaal lekker en betrouwbaarhadden (dus rijk genoeg, onsteking niet te vroeg enzo), dan kwam hij na het rechte stuk na afremmen niet meer op gang. Zoals je ook weleens bij andere scoots ziet in de std klasse.

Probleem kwam toen we een wat hoger toerental draaide. Het vacuum in de carb snis nogal hoog en ondanks dat de gasschuif dicht staat komt er nogal wat benzine binnen met weinig lucht. Bougie slaat vet en wil niet meer. Orginele onsteking is gewoon niet krachtig genoeg.

Maar nu is het regelement veranderd waardoor dit probleem ineens wel eens verleden tijd zou kunnen zijn (weet ik wel zeker).

Dus beetje jammer dat we nu mischien niks meer met dit blok zouden doen volgend seizoen. Maar we gaan even kijken naar de mogelijkheden.
 
Wat noem jij hoge toerentallen....14000rpm is voor mij ook geen uitzondering.

De nieuwe MOGELIJKHEID van de ontsteking heeft idd voordelen, maar ben benieuwd of hij niet gruwelijk zal inzakken op bv Wemeldinge omdat hij boven zijn vermogen uit gaat lopen en minder vliegwiel werking heeft.

Waarom zou je dit blok niet kunnen gebruiken?
 
We begonnen met iets boven de 13000, later 13600-13700 rpm.
Maar Ivo zegt alleen dat het probleem verscheen toen we hoger in toeren gingen, niet dat het direct aan het toerental lag.

Over de onsteking: Ivo doelt niet zo zeer op de roterende massa, dus binnenrotor ipv vliegwiel, dat kun je immers oplossen met een verzwaringsplaat, maar op de ontsteking zelf. Het gedeelte wat de energie opwekt, met een krachtigere ontsteking ben je beter in staat de rijke mengsels te ontsteken die bij ons de bougie doofde...
 
Toch begrijp ik dat niet Joel. Mijn scooter draait 13200 en die van Dani 13500 a 13600 geloof ik. Maar onze bougies slaan niet vet en pakken gewoon goed op. Waarom lukt jullie dat dan niet... Anyway, ben idd blij dat et nu afgelopen is met AC zooi
 
Originally posted by Sander
Je wil gaan racen, maar bent niet bekend met de regelementen? :S

Er mag dus met binnenrotor gereden worden...

Tegen wie heb je het?

Binnenrotor mag idd, alleen mis je het grootste deel van de winst aangezien het tijdstip vast moet blijven.
Dat vaste tijdstip is een gruwelijke beperking...
 

Ik weet het ook niet, misschien een vloek ofzo?
 
Jullie rijden toch met een opgeboorde 12mm?
Bij mij gaf die carb wel gelijksoortige problemen. Na montage van een phbn 14/14 waren ze verdwenen.
 
Ik reed ook nog met een opgeboorde 12. Ik kon wel merken dat meerdere scooter waarvan ik weet dat ze zo'n 14mm hebben beter op pakten uit de bocht. Best frusterend