Originally posted by dani
11 pk en dan nooit in de A?, sorry maar dan moet Wahid echt eens een keer van die rem afblijven... met 11pk (of nog een stukje meer) behoor je DIK in de top 3 kwa vermogen....
En je was toch eerst niet te spreken over de mhr kop omdat ie bij jullie bleef detoneren?
zal even tussen de regels quoten.Originally posted by Ufo
Hij had 11pk, nu een stukje meer.
Ik weet niet of je van de sprintjes gehoord had tegen die twins scooters?
**Ja, en vond heel netjes. Maar Lennart boekte met zijn topscoot met zware wemeldinge vertanding ook een dikke 70 op LElystad meeting sprint.
Maarja, het is een samanhang van factoren waarom het niet tot presteren is gekomen denk ik. Aan het vermogen lag het niet nee.
**Zou je dan niet eens daar wat aan gaan veranderen, lijkt me uitermate demotiverend als je weet dat het zou moeten kunnen en het om bep. redenen niet lukt. Je kan bv een snelle rijder sponsoren.....
En over het malossi kopje: Ik zou het het liefst het kopje iets anders zien ja, het komt met ene leuke squish al veel te snel op achterlijke compressieverhoudingen. Vooral als je met een vast onstekngstijdstip en 14mm carb zit. De vorm is wel mooi. Mooier dan de malossi 70cc kopjes enzo. En wat ik zei ging over de verlopende squish band van het nieuw type malossi kopje en daar krijg je alleen maar minder detonatie van.
**Met oud model kopje was al met 0.55 te rijden, dableef heel, alleen bleek dat niet sneller te zijn. En al die nadelen, tja daarom ga ik eindelijk eens top blazen.
EN over top 3vermogen: Wat denk je dat harm en leroy hebben?
**Zitten ook op 10,5 - 11 pk. misschien net wat meer
Ik zat zelf VOOR het seizoen op 10,5 maar dat kregen we niet goed. Zit nu net tegen/op de 10pk en er is mee te rijdenZal aan Kervin vragen of hij mijn grafiek van voor zwolle wil posten
Originally posted by Joël
We hebben heel lang geleden een run van 10,8 pk bij Twins gezet, niet dit seizoen maar zelfs nog het seizoen ervoor.
Was overigens met C20 uitlaat, die het naar mijn mening prima doet...
Zal de grafiek morgen eens posten.
Alleen zaten we altijd te kloten met betrouwbaarheid, we waren tre veel gefocused op nieuwe ontwikkelingen/ hoger vermogen en te weinig op duurzaamheid. Natuurlijk ook mede doordat het testen gewoon op straat moest gebeuren, wat met het geluidsniveau van het ding niet echt relaxed is...
Laatste tijd hadden we de betrouwbaarheid wel in orde, maar toch vaak nog problemen met verlopende afstellingen e.d., lekkend carter en nog zo wat van die ellende.
Verder moest Wahid na een paar races niet gereden te hebben weer helemaal inkomen, en dat was jammer aangezien hij op het begin van het seizoen duidelijk een stijgende lijn vertoonde qua rijprestaties (bijvoorbeeld Brakel, net niet in de A en in de B vanaf achteraan 1e geworden).
Al met al was het eindresultaat niet bruut, jammer maar helaas...
Ik ben er nu overigens zeker van dat het ding 12 pk kan halen, en dat gaan we binnenkort even testen bij Tino.
En over de top 3 vermogen, ik heb grafieken van Leroy Mostert gezien van 13 - 14 pk @ Tovami...
Wat noem jij hoge toerentallen....14000rpm is voor mij ook geen uitzondering.Originally posted by Ufo
Zoals ik al zei, het was een samenloop van narigheden. Technisch was er de normale ellende en extra pech, maar het grootste haast onoverkoombare gezeik was steeds dat als de we scooter helmaal lekker en betrouwbaarhadden (dus rijk genoeg, onsteking niet te vroeg enzo), dan kwam hij na het rechte stuk na afremmen niet meer op gang. Zoals je ook weleens bij andere scoots ziet in de std klasse.
Probleem kwam toen we een wat hoger toerental draaide. Het vacuum in de carb snis nogal hoog en ondanks dat de gasschuif dicht staat komt er nogal wat benzine binnen met weinig lucht. Bougie slaat vet en wil niet meer. Orginele onsteking is gewoon niet krachtig genoeg.
Maar nu is het regelement veranderd waardoor dit probleem ineens wel eens verleden tijd zou kunnen zijn (weet ik wel zeker).
Dus beetje jammer dat we nu mischien niks meer met dit blok zouden doen volgend seizoen. Maar we gaan even kijken naar de mogelijkheden.
Originally posted by Sander
Je wil gaan racen, maar bent niet bekend met de regelementen? :S
Er mag dus met binnenrotor gereden worden...
Originally posted by D@ve
Toch begrijp ik dat niet Joel. Mijn scooter draait 13200 en die van Dani 13500 a 13600 geloof ik. Maar onze bougies slaan niet vet en pakken gewoon goed op. Waarom lukt jullie dat dan niet... Anyway, ben idd blij dat et nu afgelopen is met AC zooi