mhr50 vs mhr team 50 ac

Gizmotreme

ouwelul
Hallo..

ik had dus klein vraagje :) wat zijn nou de grote verschillen tussen de mhr 50cc en de team 50cc voor aircooled. Voor de team is er ook een team krukas nodig oke dat weet ik. Maar hoe zit er verder mee. Dit voornamelijk omdat ik bezig ben met een sobw scooter op te bouwen.

groeten
 
Advertisement - register to remove this

De cilinders zijn op de zuiger na 100% gelijk als je het over het oude type hebt. (1 ovale uitlaatpoort)
De nieuwe mhr heeft fluiters.
 
uh de nieuwe wat. de nieuwe team of de nieuwe mhr.. is het waard om een team as te nemen met een team mhr 50 of ben je net zo goed uit met een mhr 50 @ doppler as bijv. Bijde uiterraard getuned.
 
Originally posted by Gizmotreme
uh de nieuwe wat. de nieuwe team of de nieuwe mhr.. is het waard om een team as te nemen met een team mhr 50 of ben je net zo goed uit met een mhr 50 @ doppler as bijv. Bijde uiterraard getuned.
afhankelijk wat JIJ wil rijden en je budget.....
 
Originally posted by Gizmotreme
Bijde uiterraard getuned.
Geloof het of niet, maar aan mijn cilinder is niks gedaan. En toch haal ik er zo'n 10pk uit, wat ongeveer evenveel als daniel is.


Vorig jaar reed ik met doppler as en reed toen vaak in de top 10.
Dit jaar reed ik met team as en scoor ongeveer evenveel vermogen. (reed dan wel niet in de top 10, maar dat had een andere reden. :))

Vorig jaar had ik per wedstrijd minimaal 1 zuiger nodig, nu met team as (andere zuiger) had ik er maar 2 nodig over het hele seizoen.
 
Ja je krijgt er wel 10 pk uit, maar met wat kleine aanpassingen (zelfde uitlaat) gingen we toch al snel naar de 11, en met een andere uitlaat (die op std mhr wellicht niet zo vet liep) nog een stukje meer. Er is een klein beetje koppel te halen onderin met de uitlaatpoort en vooral wat koppel bovenin met de spoelers. Uiteraard is de flow ook voor verbetering vatbaar. En je kunt kiezen om meer toeren te draaien, zodat je vermogen toeneemt (mits je de juiste pijp en vulling hebt), maar dat gaat weer ten koste van de betrouwbaarheid natuurlijk.

Bvendien kun je alles helemaal flink aanpassen als je niet aan die fucking 14mm gebonden bent. Gaat de topic starter racen?

Als je koelingsproblemen hebt kun je trouwens overwegen een std mhr kop op je team zuiger te gebruiken. Door de verlopende squishband kan je vermogen soms iets afnemen maar de koeling wordt beter. Plus er zit een 70cc koppakking in die minder snel wegschroeit.

Andere belangrijke dingen: nieuwe mhr cilnder heeft fluiters, die vooral fijn zijn op een grote carb. CIlinder schacht is na 99 naar 28mm gegaan ipv 27, ook meestal alleen een voordeel met grotere carbs.
 
Originally posted by Ufo
Ja je krijgt er wel 10 pk uit, maar met wat kleine aanpassingen (zelfde uitlaat) gingen we toch al snel naar de 11, en met een andere uitlaat (die op std mhr wellicht niet zo vet liep) nog een stukje meer.


Als je koelingsproblemen hebt kun je trouwens overwegen een std mhr kop op je team zuiger te gebruiken. Door de verlopende squishband kan je vermogen soms iets afnemen maar de koeling wordt beter. Plus er zit een 70cc koppakking in die minder snel wegschroeit.

11 pk en dan nooit in de A?, sorry maar dan moet Wahid echt eens een keer van die rem afblijven... met 11pk (of nog een stukje meer) behoor je DIK in de top 3 kwa vermogen....

En je was toch eerst niet te spreken over de mhr kop omdat ie bij jullie bleef detoneren?
 
ja ik ben van plan om een sobw scooter op te gaan bouwen en te gaan racen. ik wil volgend seizoen hopelijk een scooter klaar te hebben en een paar races/trainingen mee te doen.. Zeg maar een proef seizoentje :) Ben nu eerst bezig met een dealer die waarschijnlijk spullen ken leveren aan mij voor inkoopprijs. Nu zat ik alleen of ik met een normale mhr zal gaan rijden of met een team 50. Waarschijnlijk zal ik het nog niet laten tunen omdat ik toch eerst ervaring op wilt doen.
 
Originally posted by mhr#27
Geloof het of niet, maar aan mijn cilinder is niks gedaan. En toch haal ik er zo'n 10pk uit, wat ongeveer evenveel als daniel is.


Vorig jaar reed ik met doppler as en reed toen vaak in de top 10.
Dit jaar reed ik met team as en scoor ongeveer evenveel vermogen. (reed dan wel niet in de top 10, maar dat had een andere reden. :))

Vorig jaar had ik per wedstrijd minimaal 1 zuiger nodig, nu met team as (andere zuiger) had ik er maar 2 nodig over het hele seizoen.

dus verschil is minder slijtage ??? of nog meer ?
 
Originally posted by Shorty-Ass
dus verschil is minder slijtage ??? of nog meer ?
poorttiming was minimaal, kan ook tolerantie vanuit de fabriek zijn geweest. Maar bij een normale mhr heb je een normale zuiger over..
 
Originally posted by Shorty-Ass
dus verschil is minder slijtage ??? of nog meer ?

bij een gewone mhr cilinder zit een gesmeede mhr zuiger en die slijten EXTREEM hard

bij een team cilinder zit een "goedkoop" gegoten zuigertje en die gaan echt veel langer mee.

maar om even op de 1e vraag uit het topic terug te komen.. wie kan vertellen wat nou behalve de zuiger en misschien de kop het verschil is tussen de mhr en de mhr team cilinder?

*edit: vorige post van daniel, er is dus eigenlijk geen verschil tussen een mhr en een team cilinder?
 
bij het oude model was dat idd zo jorick.
Nieuwe model weet ik niet, wat ben ik blij dat ik van die AC zooi af ben zeg 8)
 
maar wat is het verschil nou, dat vraag ik me ook steeds af, op de zuiger na dus haast niks ?? had wel eens iets gelezen dat die krukas verschil maakt met iets, maar kan dat niet meer vinden
 
Back
Top