Mhr2000 Vario icm Doppler as

Otto

Well-Known Member
Ik heb dus een Doppler krukas in mijn blok gestopt, alleen stuitte ik op ene probleem als ik mijn Mhr2000 vario erop wil zetten. Verder heb ik wel gesearcht, maar kreeg dit eruit en daar werd het ook niet echt duidelijk van;

http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=60742

Deze is 2ehands gekocht. Ik gebruik mijn standaard opvulring van +- 1,5 cm dik. Als je deze gebruikt komt de vario zo ver op de krukas dat je de halfpoulie, ventilvar hoe het ook heet, niet meer op de krukas kan draaien.
Ik vroeg me af of je bij de vario, als je hem nieuw koopt een vulring krijgt van kleinere maat?
Als ik er helemaal geen opvulring tussen doe, loopt de vario te ver naar binnen en ligt de v-snaar er niet op.
Zou iemand deze anders kunnen opmeten, want dan laat ik hem die maat draaien, of anders haal ik er wel een in de winkel.
Alvast bedankt voor de moeite :)
 
Advertisement - register to remove this

Jups, als je bij een MHR 2000 vario koopt, nieuw dan hoor je een vulring erbij te krijgen :). Denk dat deze 1cm is of mss nog wel minder. Je kan denk ik zelf wel opmeten ? Aangezien je zelf zo slim bent om er ook achter te komen wat het probleem is. Anders vraag ik wel even een vriend van me hoeveel mm hij is. Weet niet of het bij Piaggio en Minarelli om dezelfde waarde gaat. Anders meet ik zelf wel even de mijne :)


//edit// 1mm bedoelde ik natuurlijk 1cm.

Verder is het vulring bij Piaggio 0.5 cm
 
Hmmjaa Het gaat over Piaggio.
Eerst zie je het tandwieltje van de waterpomp, die ligt zeg maar op de hoge spiebanen.
Daaruit steekt nog een klein stukje met hoge spiebanen, maar als je de vario daar op legt dan ligt hij te diep.
Als je een opvulring van 0,5 cm gebruikt, valt de gradenplaat denk op het stuk met de kleine spiebanen en dat is denk ik niet de bedoeling.
Zou iemand die een doppler as en een mhr2000 vario heeft niet even voor me kunnen kijken en eventueel een foto kunnen maken?
 
Komt de gradenplaat bij jullie nog op de hoge spiebanen die net na het waterpomptandwieltje lopen, of de hoge spiebanen die erna komen?
Even een plaatje voor verduidelijking.

(Gejat uit PaulM zijn topic, als niet mag dan hoor ik het wel)
Standaard%20en%20doppler%20as.JPG


Dus vanaf de linkerkant bekeken dus op het eerste hoge stuk spiebanen, of die erna komen?
 
Bart@Sp said:
nope, moet nog een ring tussen van 0,5cm ofso :)

Ja over die ring gaat heel het topic, maar komt hij met die ring dan nog op de eerste hoge spiebanen, of de tweede rij hoge spiebanen.
Als ik een ring van 0,5 cm doe dan komt de gradenplaat denk op de lage spiebanen.
 
de gradenplaat zit op het lager gelegen spiebaangedeelte van de krukas. De vario van een runner met grote rollen heeft dit overigens ook. Kapotlopen doet het niet zolang jij je krukas moer maar vast genoeg zet.
 
heb ik ook precies het zelfde een mhr 2000 en een doppler as (piaggio)en bij mij valt hij in de kleine spiebanen.en bij mij loopt het niet kapot alleenals ik hem los haal lukt dat niet omdat hij gedraait zit op me tandjes dus moet ik hem terugdraaien

dus hij draait zich er overeen vast ,maar dat haal je zo weer los :) maar heb het zelfde.
de ring is bij mij dezefde dikte als mijn std. ring (mhr2000)
:)
 
P¡keheat said:
ik weet dat het een ouwe koe is.

maar hoe hebben jullie dit nu opgelost? ik zit namelijk met hetzelfde probleem.
icm doppler as.


Gewoon monteren, als je het goed vast zit kan het toch niet draaien. Alleen denk ik dat het een klein beetje slijtage geeft op je as. Zal binnenkort even kijken als ik een tijdje heb gereden, dan hoor je het :W
 
Back
Top