mhr vs vtm op storm joor

Valentino...

The RPM-squad
Hier de grafiek van joors storm met zowel de mhr als de vtm pijp.
Vtm was alleen beter met een zeer krap mengsel(weird).
Dus ff voor de mensen die een piapijp willen,ik heb nog steeds geen echt duidelijk uitsluitsel over of ie nou echt beter is of niet....

Terwijl de vtm op de ice wel veel beter was dan de c20...........
8P 8P 8P

mhr vs vtm storm.jpg


greetzzz
 
Advertisement - register to remove this

sjah....

een vtm is beter dan een c20.....dat lijkt mij niet zo heel erg vreemd...

een team2000 uitlaat is gewoon een rete-goeie pijp.....dat is gewoon duidelijk...

misschien nog wat aan je berekeningen doen tino ;) haha

maar dat is natuurlijk gewoon topvermogen. de vtm pijp op de SR van rudi gaf ook ongeveer hetzelfde topvermogen, als de Kundo-pijp.
Hoe zit het dan met de koppel? bij de sr van rudi was dat wel een aanzienlijke vooruitgang met de VTM-uitlaat...

(snap niet echt veel van deze grafiek :D)
 
Bovenste lijnen zijn airfuel(mengsel in delen lucht).
Met dat krappe mengsel is de vtm beter,alleen zou ik niet zo krap durven rijden.
Er moet hier ergens een addertje onder het gras zitten.......
En bij de sr van rudi gaf de vtm plusminus 1pk meer .......alleen het koppel lag 2nm hoger,en dat is erg veel............
MHR is zeker geen slechte pijp.
 
Originally posted by Valentino...
Bovenste lijnen zijn airfuel(mengsel in delen lucht).
Met dat krappe mengsel is de vtm beter,alleen zou ik niet zo krap durven rijden.
Er moet hier ergens een addertje onder het gras zitten.......
En bij de sr van rudi gaf de vtm plusminus 1pk meer .......alleen het koppel lag 2nm hoger,en dat is erg veel............
MHR is zeker geen slechte pijp.

kijk...die bovenste lijn, snapte ik inderdaad niet ;), en met krap mengsel rijden, is zeker niet aan te raden.

is het verschil in NM gemeten, tussen de team2000 en de vtm-pijp?? daar ben ik namelijk UITERST in geinteresseerd...
 
Pijpen lijken zo op het oog best op elkaar. Wat duidelijk is is dat ze (op mijn scoot) in hetzelfde toerengebied presteren en ongeveer hetzelfde koppel leveren. Klopt ookw el, want ze leveren bijna een gelijke grafiek. Zowel geblokkeerd als met dezelfde rollen-combo evenveel vermogen.

Was een beetje teleurgesteld. Zoals we aankwamen leverde hij al 19,* pk. Da's neit echt meer of minder geworden.

Het was wel heel gezellig, dus verder geen slechte avond gehad.

Maar goed, m'n doelstelling is nog niet gehaald. Helaas kunnen we nog niet op onze lauweren rusten. Maar dat komt...
 
Jammer dat jullie niet ff eem hebo racing 2/3 eronder hebben gelegd.


Ontlopen de uitlaten elkaar trouwens veel in toeren??
 
Vraagje:

Is de hierboven geteste vtm piaggio pijp veel anders dan de piaggio vtm pijp die je had toen we op bezoek bij je waren in vlissingen?
 
De rollen zijn hetzelfde bij beide uitlaten, dus dat zegt al een heleboel...

Als die VTM pijp zoveel meer koppel gaf, dan zou het toerental lager zijn bij gelijk vermogen, dus dan zouden de rollen zwaarder moeten met VTM pijp.

Dat was bij mij toen wel het geval toen ik de oude 13500 rpm VTM pijp had getest i.v.m. Hebo Racing 2 pijp, ik moest toen een stukje zwaarder op rollen om hetzelfde toerental te draaien als met Hebo R2 kan ik me herinneren...

Ik ben heel erg benieuwd naar die 14500 pijp, als die hetzelfde koppel levert maar het toerengebied omhoog schuift dan betekend dat wel meer vermogen natuurlijk...
 
Heb je dan ook een uitdraai van de runs met geblokkeerde vario dan kun je het verschil eerlijker zijn denk ik? Waarsch. heeft de MHR pijp nu iets meer voordeel...?
 
Valt me een beetje tegen van jullie. Lezen is natuurlijk ook een vak. De geblokeerde metingen piekte bij hetzefde toerental. Joël praat dus onzin... Jouw conclusie is dus ook onzin Sjoerd.

Ivo, Hebo racing 2 en Evo heb ik al getest thuis... trek je conclusie.

Geblokeerde runs worden denk ik niet gepost.
 
Originally posted by Joor
Valt me een beetje tegen van jullie. Lezen is natuurlijk ook een vak. De geblokeerde metingen piekte bij hetzefde toerental. Joël praat dus onzin... Jouw conclusie is dus ook onzin Sjoerd.

Ivo, Hebo racing 2 en Evo heb ik al getest thuis... trek je conclusie.

Geblokeerde runs worden denk ik niet gepost.

Ja uh kan gebeuren toch 8P ...

Maja dan is het idd niet echt een voorruitgang, maar zo die mina vtm kopieren naar pia vtm lijkt me ook iets te makkelijker :?
 
Originally posted by Joor
Valt me een beetje tegen van jullie. Lezen is natuurlijk ook een vak. De geblokeerde metingen piekte bij hetzefde toerental. Joël praat dus onzin... Jouw conclusie is dus ook onzin Sjoerd.

Ivo, Hebo racing 2 en Evo heb ik al getest thuis... trek je conclusie.

Geblokeerde runs worden denk ik niet gepost.

???

Ik begrijp het niet... ik zeg juist dat beide uitlaten op hetzelfde toerental zitten omdat de rollen gelijk waren bij de metingen....

Wat bedoel je Joor...?
 
Je kan het zien als ze beiden pieken bij het zelfde toerental, af te lezen aan het lijntje op de grafieken.

Maareh, dat lijntje staat er niet bij. Deze is namelijk vervangen door valentino voor het mengsellijntje....


En het verbaast me wel dat bij joor de team2000 pijp beter was dan de hebo, aangezien de hebo ongeveer gelijk leek aan vtm pijp toen wij in vlissingen waren.

Of ontlopen ze elkaar alle 3 gewoon niet veel?
 
Originally posted by Ufo
Je kan het zien als ze beiden pieken bij het zelfde toerental, af te lezen aan het lijntje op de grafieken.

Maareh, dat lijntje staat er niet bij. Deze is namelijk vervangen door valentino voor het mengsellijntje....


En het verbaast me wel dat bij joor de team2000 pijp beter was dan de hebo, aangezien de hebo ongeveer gelijk leek aan vtm pijp toen wij in vlissingen waren.

Of ontlopen ze elkaar alle 3 gewoon niet veel?

volgens mij liggen ze alle 3 rond hetzelfde prestatievermogen...en presteren dus allemaal rond hetzelfde toerental

de 1 zal misschien net iets eerder inkomen met koppel, zodat het topvermogen iets lager zal gaan liggen... dan de andere, dit is dus wel belangrijk, bij de keuze van je rijgedrag...sprintjes trekken, of een hoog (top) eindvermogen (of is dit nu gewoon onzin???)

maar volgens mij zijn: de evo, hr2, mhr2000, en een vtm pijp, ongeveer hetzelfde (pia).

ben nog steeds benieuwd, of de vtm 14500 pijp, nog meer NM zal scoren, dan de 13500 pijp..
 
Bij de geblokkeerde runs waren de grafieken van de VTM en de Malossi pijp op het oog gewoon gelijk. Ze leveren +/- hetzelfde vermogen bij hetzelfde aantal toeren.

Daaruit kun je afleiden dat de 2 pijpen bij hetzelfde toerental het meeste vermogen geven. Met de Malossi pijp hebben we met verschillende gewichten rollen getest. Dit had dus eigenlijk geen nut meer met de VTM, omdat die bij hetzelfde toerental (Wat hij dus ook draaide met dezelfde rollen) zijn topvermogen geeft.

Tenminste dat is mijn visie :p
 
Nog ff een ding voordat we conclusies trekken:
De timing in joor's cilinder is niet conform de uitlaatberekening.....
Wat die timing is kan ik niet zeggen.(doe ik over niemand zijn cil.)
greetzzz
 
Back
Top