maar er doen dus ook minibikes mee met miss wel 20pk of niet?
iig vet ding
komt er nog een kuip etc. op of wordt het een half naked bike?
Koppel is een onderdeel van je vermogen!
Maargoed, met 15 pk zal het alsnog wel lekker voorruit gaan *D
klopt, maar die 15 pk is een lekker constant vermogen over het gehele toerenverloop (houd er rekening mee dat dit nu net een puchblok is, en geen variomatic systeem meer heeft, maar een koppeling direct op de krukas) en aangezien het blok dus op een zéér wijd toerengebied vermogen moet leveren, heb je niets aan een piekgrafiekje van 20pk.
Leuk projectje wel... maar werkt een scooter cilinder met dit soort timingen wel icm een minibike/tomos/citta achtige koppeling ?
klopt, maar die 15 pk is een lekker constant vermogen over het gehele toerenverloop (houd er rekening mee dat dit nu net een puchblok is, en geen variomatic systeem meer heeft, maar een koppeling direct op de krukas) en aangezien het blok dus op een zéér wijd toerengebied vermogen moet leveren, heb je niets aan een piekgrafiekje van 20pk.
Uitlaat, het beste insmeren met ?.....
aangezien er nog aan gelast moet worden..
bedankt voor de leuke reacties
Weet ik.
Een speed04 cilindertje geeft ook wel 20 over een breedtoeren verloop hoor.
Maar genoeg over het cilinder verhaal.
Ik snap de keuze best, kosten plaatje wordt een stuk beter
Succes met je project
Zie het brede toerenverloop niet zoals op een normale scooter he!
Een minibike koppeling in zijn klasse zal rond de 7000 tot 9000 toeren aangrijpen, en draait soms door tot 17xxx toeren... en voor zover ik weet pak je over dat toerengebied nooit 20pk? maar ik blijf het een interessante sport vinden, zeker met de zelfbouwers! vriend van me is ook weer bezig met de 2e bike voor NMC Seizoen 2007.