MHR Cross SR Max Biaggi

afoe-tuning

Well-Known Member
Zo, ik vond het nu tijd worden om een special aan te maken! :w

Eerst beginnen met een stukje geschiedenis wat mij ertoe geleid heeft om mijn project maar eens een keer af te maken!

Op mijn 11e ongeveer kocht ik voor 25 guldens samen met iemand anders een vespa ciau bij een of andere gare beunhaas fietsenverkoopman. Hij was wit en hij was vet. (als je elf bent dan) :kleuter:

Later nog heel wat puchjes en dergelijke gehad en tot vorig jaar vakantie had ik ook een Tomos snor brommer om mee naar school te gaan, maar natuurlijk die werd gejat. :domkop:
Gelukkig zijn de daders nu gevonden door de politie en zit meneer de rechter achter ze aan. Dus dat komt allemaal helemaal goed.

Mijn eerste scooter gekocht op mijn 15e, en dat was een Aprilia SR Viper. Machtig mooi ding vond ik het! Ik heb hem gekocht voor 180 euro en hij was zo gaar als een tientje MAAR ik was blij want ik had een scooter.
Het subframe was krom en ook al lag er een verticaal blok onder hij was zeg maar zo krom dat ik toch minarelli horizontaal had. Subje bij een maat van me laten recht zetten/lassen en tadaa ik had weer een verticaal blok.
Kappen gespoten en hem verkocht voor grof geld. Helaas geen foto meer van.

Daarna van dat geld een Malaguti Phantom F12 gekocht. Zat wel een leuke setup onder na een tijdje. Top Performances 70cc, Bidalot C16, 19mm. Dellortho enz. Na een tijdje beetje rond cruisen met een leeg blok geruild tegen een Aprilia SR Max Biaggi... want tja... ik was gek van het oude model en ik moest er 1 terug hebben alleen dan met mina horizontaal. Toen daar die onderdelen onder gegooit.

Toen waren we dus aangekomen bij mijn Appie. Nog ff met die setup rond gereden en de meeste dingen verkocht.

Hier foto nog met de C16 en de TP cilinder:

file.cfm


file.cfm


Na een tijdje heb ik me een wat leukere setup aangeschaft:

Gilardoni EVG
Yasuni C20
21mm. Dellortho
Doppler pen 10 as
Malossi Multivar
Malossi Fly Clutch
Malossi recht spruitstukje

Dat reed allemaal wel leuk enzo en met het idee in mijn hoofd van ik ga een special maken met die setup allerlei andere dingen gekocht als TNT stuurtje en mijn grote trots heb ik hem kunnen bemachtigen: Een Area 51 monoarm met aangepaste SR 5 spaaks velg:

file.cfm


Aangepaste hart in de velg:

file.cfm


*Bling Bling* :cool: :

file.cfm


Ik hartstikke trots en hem meteen gemonteert. 8P En op de scootermeeting in Ulft ook maar ff langs geweest met mijn beestje. Auke een maat van me die had een C21 en hij was er zo blij mee en die moest ff onder mijn scoot naar die meeting toe... dus op de meeting zag mijn scoot er zo uit:

file.cfm


Ik heb lang lopen twijfelen van zal ik nu wel of niet een special aanmaken maar aangezien het nou ineens wel vlot gaat kon ik niet achterblijven natuurlijk. :w

Na de verkoop van een boel dingen (heb nog meer dingen te koop trouwens kijk @ verkoop gedeelte) heb ik me een leuk blokje gekocht. :vetheid:
Mijn setup is/word nu:

Malossi MHR Cross XSH Max tuned
Malossi RHQ 85mm. Pen 12
Malossi MHR C4 lagers
Yasuni C21
HPI 2004
Gekotterde DD carters XSH Max Tuned
26mm. Dellortho vlakschuif XSH Max tuned
Malossi MHR E13
Malossi recht Pia spruitstukje met XSH wig
Malossi MHR 2000
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi MHR Wingbell
Malossi MHR Overrange poulies
Malossi MHR VL14
Malossi HTQ 13/44
TOP Nardo gelagerd deksel
TOP Carterdeksel
Hebo Temp/Toeren teller


NIEUWE UPDATE


De fijne cilinder :vetheid: :

file.cfm


file.cfm


file.cfm


Groot 8P met een bult rotzooi van me kamer:

file.cfm


De getuned carters met krukas:

file.cfm


Foto's van complete blokje:

file.cfm


file.cfm


file.cfm


Carbje:

file.cfm


file.cfm


Hebo tellertje:

file.cfm


Hpi 2004:

file.cfm


Delta en TP vertandingsdeksel:

file.cfm


Wigje en spruitstuk:

file.cfm


Ik ga dalijk ff langs Sander van RsB en daar drop ik ff mijn subframe die hij ff voor me gaat omlassen en dan heb ik eindelijk mijn omgelaste subframepje.

Verder heb ik een Sebac witte achterveer besteld en nog een alu clamp. Die verwacht ik vandaag of morgen te ontvangen. Verder heb ik waarschijnlijk binnenkort ook 2 Braking Wave schijfjes :) en een SR 5 spaaks DD achtervelg.

Die velg die geef ik ff aan een bekende mee naar school en daar word ie voor me gestraald :D.

Zodra ik weer wat boeiends te melden heb hoor je het van me :cool:

Los massolos


NIEUWE UPDATE


Ik ben trouwens niet langs Sander geweest om mijn subje ff af te leveren want ik krijg dat stomme rot buis geval ding niet uit me blok... dus als iemand voor weinig een goeie blok buis geval ding hebt ( die buis waar de bout door heen gaat zodat je hem aan het subframe vast kan maken ) dan wil ik hem graag hebben en dan moet je maar ff pm-en.

Verder is er een pakketje binnen gekomen 8P :

file.cfm


En dit zat erin, een witte Sebac veer:

file.cfm


En ook nog een TNT middelmaat clamp:

file.cfm


Zo en dat was het weer ff :)

grt Stefan


NIEUWE UPDATE


Vanavond mijn C21 gekregen... het is een lang verhaal maar die lag in ieder geval nog bij XSH en nu is ie bij mij :)

Fototje:

file.cfm


Adios


NIEUWE UPDATE


Laatst met Sander van RsB besproken dat ik mijn blokje over 2 weken ff langsbreng. Dan word het wigje en spruitstuk getuned en word van de carb een stukje afgedraait zodat ie in het spruitje past.

Verder word dan ook mijn subframe omgelast en mijn blokje ff netjes gemonteerd.

Daarna zoek ik nog een coatbedrijf hier ergens in de achterhoek waar ik mijn frame en subframe kan laten coaten dus mocht iemand een goed bedrijf weten waar het goedkoop kan dan laat het ff horen :)

Als dat zover is en ik heb mijn DD SR 5 spaaks achtervelg binnen dan gooi ik daar ff een bandje op en moet die ook gepolijst worden.

Ik heb zonet even 2 Braking Wave schijven gekocht dus die gaan er binnenkort dan ook opkomen en ik ga de remklauwen even spuiten voordat ik ze opnieuw op druk breng. En natuurlijk ook nieuwe remblokken... safety first :w

Als ik dan alles terug heb van de coater en ik heb mijn achtervelg gepolijst en de hele reutemeteut klaar en gemonteerd heb dan ga ik met behulp van Sander ff een lekkere score uit me scoot persen en zal ik ook wel even een Testbank reportage maken want ik heb goeie hoop op een heel dik pk aantal.

Mijn setup nog ff een keer:

Malossi MHR Cross XSH Max Tuned
Carters gekotterd en gestraald en XSH Max Tuned
Malossi RHQ pen 12 met 85 mm. drijfstang
Malossi MHR C4 lagers
Yasuni C21
HPI 2004 binnenrotor
Dellortho 26mm. vlakschuif XSH Max Tuned
XSH wigje RsB Max Tuned
Malossi MHR Pia recht spruitstuk RsB Max Tuned
Malossi MHR VL 14 RsB Max Tuned
Malossi MHR 2000
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi MHR Wingbell
Malossi MHR Overrange poulies
Malossi MHR Overrange snaar
Malossi HTQ 13/44 vertanding
Top Nardo gelagerd vertandings deksel
Top Performances carterdeksel

Uiterlijk wat gaat komen/wat ik al heb:

Kappen spuiten (duh) *
TNT Stuur
TNT Clamp
Hebo Temp/Toerenteller
Sigma Digi KM teller
Gepolijste velgen *
Aprilia Area 51 Monoarm
Braking Wave schijven
Yamaha Aerox Remmenset compleet
Kappen gepolyestert *
Killswitch
Zadelhoes mooi laten bekleden *
Frame en Subframe coaten *

Met * moet nog komen/gebeuren.

En dan is ie klaar!

Mijn doel is trouwens gewoon een leuke special in de scootin en een leuke score neerzetten op de testbank en een paar meetings afstruinen.

Je hoort nog van me,

Grt stefan


NIEUWE UPDATE


Gister ben ik samen met mijn ma even naar Zevenaar gereden om daar mijn blokje bij Sander van RsB te droppen. Hij gaat mijn inlaat ff tunen en een mijn subframe omlassen. Verder word mijn carb afgedraait zodat die mooi in het spruitstukje past en worden mijn rotor en cilinder mooi gemonteert.

Verder heb ik laatst nog 2 gloednieuwe remschijven van een vriend van me overgekocht en daarvan zet ik nu ook maar meteen ff een fototje ervan erbij!

De mooie Braking Wave's:

file.cfm


Binnenkort weer een redelijk grote update als ik mijn blokje terug heb.

Owja... mocht iemand een DD SR 5 spaaks ACHTERvelg hebben meld het dan even dan neem ik hem graag van je over!!

En als iemand mij een Yasuni sticker wil sponsoren voor mijn uitlaat zou ik ook blij zijn want die kan ik hier in de buurt nergens vinden :s .

Tot zover het 10 over half 5 nieuwsbericht :w

edit: het moest achtervelg zijn dus ff veranderd :)


NIEUWE UPDATE


Nou zoals je misschien gezien hebt zullen hier en daar wat smilies het niet doen want ik heb dit hele verhaal gekopieert want ik had geen zin om het helemaal over te gaan doen voor dit forum. Vanaf hier zullen wel gewoon normale updates komen.

Even een paar dingen:

Ik heb zojuist van witte@sr een achtervelg gekocht dus ik kan binnenkort het blokje onder de scoot schoppen.

Ik ga van de week even mijn 2e radiateur ophalen die bij een vriend van mij al klaar ligt, en die bouw ik er dan ook meteen even op!

Binnenkort zal hij ook afgesteld kunnen worden omdat ik nu een achtervelg heb gefixt en mijn blokje is terug van Sander.

Mijn squish staat afgesteld op 0,6mm en de rotor die staat op een 3,5mm voorontsteking. Mijn inlaat is getuned en ik heb een omgelast subframe nu.

Van de week als ik alles in elkaar ga zetten dan zal er een redelijk grote update komen dus kom over een paar dagen nog maar weer even rondneuzen in dit topisc :D

Grt Stefan.


NIEUWE UPDATE


Nou het had was eigenlijk zo goed als alleen maar beroerd weer geweest sinds ik mijn blokje terug had van Sander dus ik had nog geen fototjes gemaakt. Maar nou zat ik zostraks op school en ging de zon ineens heel fijn schijnen :D dus bij deze heb ik even wat foto's gemaakt van mijn blokje en subframe.

Blokje met subframe:

file.cfm


file.cfm


file.cfm


Carbje en subframe:

file.cfm


file.cfm


Alleen het subje:

file.cfm


file.cfm


Top Nardo dekseltje nu er geen delta voor hangt ;) :

file.cfm


Cilindertje:

file.cfm


En daar verdwijnt mijn benzine in:

file.cfm


Hpi:

file.cfm


Carbje *bling bling*:

file.cfm


file.cfm


Binnenkort als ik aan mijn frame ga beunen weer update :) ik moet trouwens in de tuin knutselen dus ik ben afhankelijk van het weer dus ik kan niet precies zeggen wanneer ik radiateur enzo erop gebeunt heb. Ik hoop trouwens wel morgen mijn velg binnen te krijgen als ik die heb dan post ik wel weer ff een fototje.

Grt Stefan


NIEUWE UPDATE


Ik heb paar dagen terug eindelijk na MAANDEN zoeken een losse DD SR achtervelg gevonden :D er waren er genoeg te koop alleen maar in combo met een voorvelg en die had ik niet nodig. Maar genoeg gelult hier zijn wat foto's.

Voorkant velg:

file.cfm


Achterkant velg:

file.cfm


Dat was het weer :) adios mensen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

niet? bij mij wel gewoon...

ik zal vanmiddag / vanavond ff checken of ik het ergens anders kan uploaden dan bij imageshack. en dan zullen ze het wel doen :)

grt Stefan
 
Dank u allen

Ja ik vind het vervelend dat de foto's het nog niet doen maar dat zal ik vandaag nog wel even fixen.

En Simke bedankt voor die site ik zal kijken of ik die kan gebruiken om mijn foto's te uploaden.

Grt Stefan
 
ziet er veel belovend uit.. maar gooi alsjeblieft die fotos ergens anders ipv imageshack, er zijn ZOVEEL andere uploadsites die het WEL goed doen.
imageshack is gewoon naat.
 
kheb je pagina even bekeken op scooterfreaks.nl, en het ziet er allemaal goed uit maar zoals al word gezegd fix je foto's hier ook ff

greetz en suc6
 
zo de SR's van het oude model vliegen de laatste tijd als paddestoelen uit de grond :)
Eens zien wat je hier van maakt, hoop iets vets!
 
Thnx voor de positieve reacties :D

Het gaat zeker wat vets worden want ik wil der wel wat moois van maken en het niet gaan afraffelen.

@ Manta, dat moet ook want het zijn gewoon super vette modellen ;)

@ Limbo_aerox, als het goed is vanavond. Ik ga der straks even mee aan de slag.

Grt Stefan
 
Die velg is gepolijst :) alleen de vorige eigenaar heeft hem zo gepolijst maar hij is nu onderhand weer wat doffer. Als ik mijn achtervelg binnen heb krijgen ze allebei een grondige polijstbeurt en dan moeten ze allebei weer net zo bling zeggen als dat mijn voorvelg deed.
 
LOL, maare dat idee van die voorvork vind ik ook erg tof :) nog niet gezien @ een max biaggi, rijdt dat nou lekker btw?
 
Back
Top