MHR cilinder icm Athena zuiger

Roel.

Well-Known Member
Hoi,

Ik was opzoek naar een andere cilinder, en kwam een MHR cilinder tegen, ook wel de Team genoemd ( 1stap onder de speed). Maar er zit een Athena p10 zuiger bij, terwijl die cilinder nooit geleverd is met een p10 zuiger. Of maakt dat niets uit?

Advertisement - register to remove this

De zuiger zit er gewoon bij, en die Athena zuiger is er daarna pas bijgekocht. En ik moet wel een P10 zuiger hebben, en dat is die Athena ook. Maar zijn zo'n Athena zuiger en die van Malossi zelf hetzelfde dan? Op de pen na?

Nieuwe krukas zou ik pakken met nieuwe zuiger en naaldlagertje. Een keer bij een maat gezien die met athena racing reed dat het naaldlagertjes gesprongen was, was ook een pen 10. Dan kun je dus ook meteen een nieuwe kop halen en laten honen + nieuwe zuiger.
Om dan alsnog met een pen 12 te gaan rijden omdat je dat niet weer wil.
Beter gewoon meteen goed doen!

Nieuwe krukas zou ik pakken met nieuwe zuiger en naaldlagertje. Een keer bij een maat gezien die met athena racing reed dat het naaldlagertjes gesprongen was, was ook een pen 10. Dan kun je dus ook meteen een nieuwe kop halen en laten honen + nieuwe zuiger.
Om dan alsnog met een pen 12 te gaan rijden omdat je dat niet weer wil.
Beter gewoon meteen goed doen!

Dan heeft dat te maken met het naaldlager en niet met het feit dat het een pen 10 is...

Mijn ervaring er mee is dat het gewoon werkt !
Dus al die onzin van het hoord er niet bij of zo is crap want het werkt gewoon en het rijdt zeker goed ;)

Heb zelf ook toen met MHR Team gereden met Athena Doom Zuiger Pen10 !
Had zo rond de 16 a 17 pk dus das nog best netjes dacht ik zo !

MzzL Jeroen W.

Mijn ervaring er mee is dat het gewoon werkt !
Dus al die onzin van het hoord er niet bij of zo is crap want het werkt gewoon en het rijdt zeker goed ;)

Heb zelf ook toen met MHR Team gereden met Athena Doom Zuiger Pen10 !
Had zo rond de 16 a 17 pk dus das nog best netjes dacht ik zo !

MzzL Jeroen W.

en een gewoon krukasje pen 10 houdt dat ? dan heb je geluk gehad wss

Volgens twins kwam dit omdat het naaldlager in een pen 10 minder sterk is als in een pen 12.

een pen 10 is minder sterk als pen12 maar of het daarvoor zomaar gaat stuklopen lijkt we wel heel onwaarschijnlijk

je vriend heeft gewoon pech gehad.

Dat malossi geen pen 10 zuigers maakt voor hun high end cilinders is hun beslissing maar bij een evo kan je ook een pen10 zuiger krijgen

het gaat er om dat die athena zuiger absoluut niet op het niveau staat van de cilinder

pen 10 is gewoon een stuk minder sterk dan een pen 12, hierbij doel ik dan op de pistonpen die wel eens wil breken bij wat hogere vermogens... En dit kan een tijdje goed gaan, maar ook erg snel kapot lopen...

Als je niet zon denderende setup hebt kun jet best proberen ;)!

Wil je toch wat meer behalen met je setup zou ik het gewoon gelijk goed aanpakken en dus een pen 12 asje erin zetten!

Back